Mes van "paardenbeul" gevonden in paardenstal in Holten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:08

psies, ik heb er exact zo een om de strobalen open te snijden.
het is een slagersmes, en normaal vlijmscherp.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:10

janderegelaa schreef:
Er zit wel DNA op.

Want?

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:17

Dat mes heeft wie weet hoe lang daar gelegen in mest en urine. Daarnaast hebben meerdere mensen aan dat mes gezeten. Het vinden van sporen als DNA of vingerafdrukken is echt niet zo makkelijk als het klinkt en lijkt op tv. Politie kampt met een capaciteiten-probleem en er moeten dus keuzes gemaakt worden. Het lijkt mij dat de kans dat er in deze iets gevonden kan worden als zeer laag wordt ingeschat en dat dat de reden is dat er besloten is om er niet op in te zetten.

Uiteraard zijn dit alleen maar aannames van mij. Alleen de politie zal weten over het hoe of waarom.
Laatst bijgewerkt door Estera op 01-02-16 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:19

rainbow8 schreef:
De politie heeft al gezegd dat het geen onderzoek meer doet naar de paardenmishandelaar.. Dit wegens gebrek aan mankracht en financiële middelen (heb ik afgelopen week in de krant gelezen).. Dit zou wel verklaren waarom ze geen actief willen ondernemen.. Blijkbaar hebben.ze andere prioriteiten (ik benoem het niet, maar denk het wel)

Dat is niet de schuld van de politie maar van de overheid.

je zal maar agent zijn...dat word je immers omdat je boeven wilt vangen maar dan word je ergens anders neergezet en als je de nieuwsberichten hebt gelezen weet je ook precies waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:20

Bizar dat je dan met z'n allen aan dat mes gaat zitten. 8)7

Dat de eerste het oppakt zou je misschien nog kunnen verklaren vanuit een schrikreflex - maar het paard stond niet eens in de stal dus waarom die schrik of die noodzaak om het meteen op te pakken? En als je het oppakt en je bedenkt vervolgens wat het zou kunnen zijn, dan zorg je toch dat je jouw vingerafdrukken niet over nog meer plaatsen uitsmeert?
Laat staan dat je zo'n mes als speelgoed aan de kinderen overhandigt. Ik weet niet hoe oud die kinderen zijn maar ik vind de hele actie niet echt uitblinken qua intelligentie. Erg jammer, want als dit inderdaad hét mes was, dan hadden ze hiermee mogelijk een hoop paarden kunnen redden... :(

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:21

rainbow8 schreef:
De politie heeft al gezegd dat het geen onderzoek meer doet naar de paardenmishandelaar.. Dit wegens gebrek aan mankracht en financiële middelen (heb ik afgelopen week in de krant gelezen).. Dit zou wel verklaren waarom ze geen actief willen ondernemen.. Blijkbaar hebben.ze andere prioriteiten (ik benoem het niet, maar denk het wel)

Heeft de politie dat gezegd of is het ergens door iemand geroepen en wordt het nu als waar aangenomen en verder verspreid?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:22

Cowgirl schreef:
rainbow8 schreef:

Dat is niet de schuld van de politie maar van de overheid.

je zal maar agent zijn...dat word je immers omdat je boeven wilt vangen maar dan word je ergens anders neergezet en als je de nieuwsberichten hebt gelezen weet je ook precies waar.

Ik weet ook wel waar.. Daarom typte ik al: benoem het niet, maar denk het wel..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:23

Estera schreef:
rainbow8 schreef:

Heeft de politie dat gezegd of is het ergens door iemand geroepen en wordt het nu als waar aangenomen en verder verspreid?

Dat heeft uitgebreid in alle kranten gestaan.. Als soort van quote van de politiewoordvoerster..

rienne

Re: Mes van "paardenbeul" gevonden in paardenstal in Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:23

Idd wij gebruiken deze messen in de slagerij. Zal maar niet zeggen voor welk doeleinde wij ze gebruiken...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:26

Prutsmuts schreef:
zorro schreef:
Hoe dan ook is het een gemiste kans.. wat een vreemd groot mes trouwens.. komt niet bij de Hema weg toch?

Ik las net dat het een filleerdersmes is en vaak geslepen...

Mijn vader heeft exact dezelfde in zijn visserskoffer liggen.
Gekocht bij een bekende viswinkel en daarna zelf vaak geslepen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:27

Ik weet wat er de afgelopen tijd allemaal in de kranten heeft gestaan en wat er op sociale media rond is gegaan, maar een quote van een politiewoordvoerder ben ik niet tegen gekomen. Vandaar mijn oprechte hoe vraag op welke wijze dat gecommuniceerd is. Ik weet namelijk wel een klein beetje hoe zulke dingen gaan.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:48

vingerafdrukken, dna, bloed, vuil alles kan onderzocht worden en kost tijd en geld.
Maar waarom onderzoeken is er een misdrijf in de buurt gepleegt?

DNA onderzoek is een dure methode om een eigenaar van een mes te vinden.

Verder is het juridisch heel moeilijk om dit mes ooit als bewijs voor een misdrijf te gebruiken.
Door de weg die het "bewijs" heeft afgelegd is er teveel onbekend.

Dat de vindster de politie belt en vraagt is op zich prima,
maar om als het antwoord je niet aanstaat er dit verhaal aan te hangen en op de sociale media te plaatsen. |( |( |(

De conclusie dat dit een mes van een paardenbeul moet zijn is dan ook pure speculatie en sensatiezucht.
Het is een mes dat je in vele keukens vind.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:55

rienne schreef:
Idd wij gebruiken deze messen in de slagerij. Zal maar niet zeggen voor welk doeleinde wij ze gebruiken...

Slagerij of slachterij?
In een slagerij zal het allemaal wel meevallen toch? Waar je ze voor gebruikt ?;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:07

eilleen333 schreef:
rienne schreef:

Slagerij of slachterij?
In een slagerij zal het allemaal wel meevallen toch? Waar je ze voor gebruikt ?;)

Ik gebruik hetzelfde mes in een Visdetailhandel. Bij een slagerij, poelier of viswinkel wordt ook nog wel eens een product door midden gesneden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:08

Holten. Veel te dichtbij naar mijn zin.
Als ik nu ´s nachts wakker ben en ik hoor vreemde geluiden, spits ik mijn oren. Ik ben er niet meer gerust op. Ik hoop dat mijn honden alert zijn, ze slapen in de serre en die ligt aan de kant van de stal.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:41

eilleen333 schreef:
rienne schreef:

Slagerij of slachterij?

Slagerij idd maar wij hebben deze messen ook :) moeten nog genoeg uitbenen :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:49

Voor wie zegt dat je t laat liggen, hebben jullie zelf al een keer wat gevonden? Vast niet..

Dat er bij mij een raar voorwerp in mijn weide lag, heb ik t ook opgepakt puur omdat ik t zo snel mogelijk van mijn weide wou hebben.
Heb t daarna in een plastic tas gedaan, en ook dit is toen naar politie gegaan maar die konden er ook geen vingerafdrukken of iets op vinden.

Mes is toch een fileer mes?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:19

Eerste wat ik dacht, zulke messen hadden we op één van de stallen waar ik werkte. 1 van de eikels van paarden trok ze weleens uit de voerbak van de lege box als je niet oplette...was niet grappig als hij dat pest ding vast had en met z'n kop begon te zwaaien haha.
Maar nee zonder gekheid, ik hoop enerzijds dat het van één of andere koekkie is, anderzijds dat het iets anders is...moet er toch niet aan denken dat ze terug komen om het af te maken ;(

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:39

T zou naar mijn idee sws getest kunnen worden of er van bloed van paarden op zit (mas wel te veel CSI gezien). Daarnaast vraag ik me ook af; kan t niet gewoon in t hooi of stro hebben gezeten???

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:44

Ben ik de enige die dan denkt aan de optie dat het wellicht mee is geperst met een baaltje hooi/Stro? Ik bedoel.... Er zijn gekkere dingen/dieren meegeperst in het verleden.

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:45

Wij hebben al 2x precies zo'n mes gevonden. 1 in het hooi 1 in het grasland. Wij hadden toen nog geen paarden en toen was er ook nog geen sprake van een 'beul'. Geen idee hoe ze daar terrecht kwamen. Waarschijnlijk allebei gedumpt in het land en de ene is dus meegegaan in een hooibaaltje.

Dat kan in dit geval natuurlijk ook zijn gebeurd. Dat ze in een plak hooi zaten of stro.

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:46

Karlijnxxx schreef:
Ben ik de enige die dan denkt aan de optie dat het wellicht mee is geperst met een baaltje hooi/Stro? Ik bedoel.... Er zijn gekkere dingen/dieren meegeperst in het verleden.

Nee dat denk ik dus ook haha

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:47

Er staat wel dat het hooi bij het verpakken gecontroleerd is op metaal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:48

Alani schreef:
T zou naar mijn idee sws getest kunnen worden of er van bloed van paarden op zit (mas wel te veel CSI gezien). Daarnaast vraag ik me ook af; kan t niet gewoon in t hooi of stro hebben gezeten???

Kan best.
Heb ook al eens een jachtmes en een zakmes aangetroffen in een baal hooi/kuil.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:51

lisaaahtjuuh schreef:
Wij hebben al 2x precies zo'n mes gevonden. 1 in het hooi 1 in het grasland. Wij hadden toen nog geen paarden en toen was er ook nog geen sprake van een 'beul'. Geen idee hoe ze daar terrecht kwamen. Waarschijnlijk allebei gedumpt in het land en de ene is dus meegegaan in een hooibaaltje.

Dat kan in dit geval natuurlijk ook zijn gebeurd. Dat ze in een plak hooi zaten of stro.

Laatst was er ook een bokker met een dildo in der hooi/stro :+ :') dus ja daar kan iets in zitten....