Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en ik rij niet eens met zweep. spatter schreef:kugger leer eerst de verkeersregels eens voordat je domme dingen op het internet kwakt!
Ruiters hebben dezelfde regels als bijvoorbeeld fietsers, die ook 2 aan 2 mogen fietsen, ja echt waar!
Ruiters zijn gewone verkeersdeelnemers en dienen met een ruimte van minstens 1 meter tussenruimte ingehaald te worden, net als fietsers!
Dus niks geen rakelings er langs of geduw de berm in.
Nog anders, ruiters mogen niet in de berm rijden, maar moeten op de weg rijden, waar al het verkeer thuis hoort!
Dat het ooit veiliger is om daar toch naar uit te wijken, zegt meer over de laksheid van de overige verkeersdeelnemers.
Als er geen mogelijkheid is om mij met tussenruimte van 1 m in te halen, mag er dus niet ingehaald worden en ik mag niet in de berm dus zorg ik dat er ook niet rakelings ingehaald wordt omdat 1 of andere druktemaker geen paar minuten kan wachten en blijkbaar te laat van huis is vertrokken.
Ik verwijd gevaarlijke wegen en omstandigheden maar soms kun je niet anders en dan hebben ze maar even geduld.
In de regel zijn het de jonkies die net een rijbewijs hebben(en dus net de regels geleerd hebben) die het slechts reageren.
Soms 16 jarige met net een traktor rijbewijs en 17 jarige met een theorie rijbewijs die de weg opmogen.
Maar soms ook volwassen vrachtwagenchauffeurs die menen binnendoor tijd in te halen en dan op mij even stranden.
Ik laat me niet van mijn sokken rijden.