Shirley schreef:Sorry, maar ik denk dat ze haar eigen handelen nu goed tracht te praten, waarom anders die tegenstrijdige verklaringen?
En niets te zien aan de buitenkant?
Die snee zal toch gebloed hebben?
Dat kan, maar er is geen uitwendige snee..
Dus als het paard is gaan liggen van de pijn en er is inwendig iets kapot geprikt,
kan het bloed door de zwaartekracht dus in de buikholte gelopen zijn in plaats van het stro in.
immers zwaartekracht is van toepassing, en als het bloed in de buikholte kan komen, dan is dat het laagste punt en komt het pas 'uit de vulva' als de buikholte vol is..
maar dan zijn er dus al organen in de verdrukking, er staat dan al veel druk op longen etc..
en het kan ook nog eens zijn dat er een beschadiging naar de darm is waardoor zware infectie heel snel optreed..
dat zijn allemaal dingen die er kunnen spelen, waardoor er geen bloed aan de buitenkant zichtbaar is..
----
dat gezegd hebbende.. best knap bezig geweest blijkbaar, inwendig verwondingen veroorzaken zonder uitwendig te laten bloeden.
ook ik ben nieuwsgierig naar de uitslag.. Het grootste deel van verwondingen zijn uitwendig en lopen naar inwendig toe.. dat men blijkbaar een voorwerp beschermd heeft binnen laten dringen om dan inwendig schade toe te brengen.. dat heeft niets met 'lust' of macht te maken, maar dat is dan weer pure doortraptheid om een paard schade toe te brengen zonder dat er gelijk aan mishandeling gedacht wordt omdat schade van buiten niet zichtbaar is.
om heel eerlijk te zijn, ik heb ook het gevoel dat het paard misschien wel inwendig letsel heeft, heeft opgelopen.. maar of dat echt door een persoon is toegebracht.. want dan hebben we dus een geheel nieuw type dierenmishandelaar.. een die geen zichtbare schade wil zien.
ik vind de stallen niet om over naar huis te schrijven qua veiligheid..
maar dat sluit natuurlijk mischandeling niet uit..
net zo min als dat een zelf toegebrachte beschadiging niet uitgesloten kan worden omdat stallen en weides netjes op orde lijken.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 20-01-16 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt