KWPN-reservekampioen Hometown naar Joyce Lenaerts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:17

listiglistje schreef:
Joolien schreef:
Nee hoor Molenhoek. Bevestigd voor mij maar weer de verneukerij van de paardensport. Vooral dat sommige mensen hier zeggen dat er geen misbruik wordt gemaakt van de slof. Ik vind het eng dat mensen dit normaal vinden. Zet die kop maar lekker vast, en laat m lekker in een valse knik rond vliegen.

Ik ben benieuwd naar een filmpje van jou op een jonge groene rillerige hengst, welke voor de 10e x onder het zadel is :7

Vreemd dat mensen een bepaald ideaalbeeld hebben van iets wat nog niet kan..... beetje veel gebrek aan enige vorm van realiteitszin!

Ik heb normaal niet iets tegen een slof, maar wel wanneer een jong dier gewoon helemaal wordt vast gezet. En als ie niet braaf is, kun je dat op vele andere manieren oplossen dan een strakke slof er omheen gooien. :)* Hoef ik jou niet te vertellen toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:17

listiglistje schreef:
Joolien schreef:
Nee hoor Molenhoek. Bevestigd voor mij maar weer de verneukerij van de paardensport. Vooral dat sommige mensen hier zeggen dat er geen misbruik wordt gemaakt van de slof. Ik vind het eng dat mensen dit normaal vinden. Zet die kop maar lekker vast, en laat m lekker in een valse knik rond vliegen.

Ik ben benieuwd naar een filmpje van jou op een jonge groene rillerige hengst, welke voor de 10e x onder het zadel is :7

Vreemd dat mensen een bepaald ideaalbeeld hebben van iets wat nog niet kan..... beetje veel gebrek aan enige vorm van realiteitszin!

Is die houding waarin de hengst moet lopen niet dat ideaalbeeld wat nog niet kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:18

Ik heb genoeg paarden zien beleerd worden op verschillende manieren en ik weet 1 ding: Trekken is nooit de oplossing. Je kan er de slof bijhouden voor moesten eventueel omhoog durven te gaan. Maar hier hangt zelfs de slof door in het 2de filmpje en zie je in haar 2de wending haar hand met gemak 30 centimeter achteruit gaan en je ziet het paard direct inknikken en kort lopen. Dat heeft niets te maken met jong en grillig, dat heeft te maken met verkeerd rijden.

Elisa2

Vreselijk die slof, op beide filmpjes..maar Joyce rijdt hem iig naar voren toe..en nu snap ik ook waarom want dat was hij kennelijk niet gewend. Nu nog de valse knik er uit..ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

listiglistje

dresjoepie schreef:
Gaaf paard!!! Heb ook een Apache x Ferro Niet zwart helaas hoewel het is een mooi vosje <3

Dat 2 de filmpje is van mrt 2015 Dus denk niet dat die pas 2.5 mnd onder het zadel is!

Zullen hem op de hengstenkeuring wel zonder slofje zien Fijne amazone iig

ik had idd verkeerd gekeken, naar de plaatsingsdatum van het filmpje ipv de datum in het filmpje :o

Neemt niet weg dat het een jong realtief groen paard is, welke nog een lange leerweg te gaan heeft :) en dat gaat vast goedkomen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:19

Elisa2 schreef:
Vreselijk die slof, op beide filmpjes..maar Joyce rijdt hem iig naar voren toe..en nu snap ik ook waarom want dat was hij kennelijk niet gewend. Nu nog de valse knik er uit..ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Het is ook lastig een paard dat met slof gereden is meteen zonder slof op te pakken.

Hij loopt op het filmpje in de OP iig een stuk fijner.

Anoniem

Re: KWPN-reservekampioen Hometown naar Joyce Lenaerts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:25

Ja, op het filmpje in de OP loopt hij fijner, maar vind het verschrikkelijk dat het 2de filmpje als normaal wordt geacht omdat je zo een jong paard beleerd. Kijk dan toch... Ik hoop dat zo dingen snel aan banden worden gelegd, ik vind zoiets niet normaal...

Afbeelding
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:26

Arm paard. Dit is nu precies wat er mis is met de Dressuursport :n

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:27

Volgens mij is die eraf gehaald krijg sneeuw!

Zouden die ook op bokt zitten? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:29

Ik zie hem nog hoor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:29

dresjoepie schreef:
Volgens mij is die eraf gehaald krijg sneeuw!

Zouden die ook op bokt zitten? :=

Ja :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:30

Ik zie t filmpje ook niet meer ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:31

DeMolenhoek schreef:
Ik zie hem nog hoor.

Het eerste filmpje? Bij mij alleen sneeuw 2 de filmpje kan ik nog wel zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:31

Oh inderdaad, het 1ste is weg!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:32

DeMolenhoek schreef:
Oh inderdaad, het 1ste is weg!

Was duidelijk geen presentatie video dus ;)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:38

eerste filmpje doet het niet..
Tweede filmpje word ik ook niet vrolijk van, prikt volgens mij steeds de sporen erin? waarom sporen bij een jong dier?
Slof vind ik er ook niet prettig uit zien.

Ben nu ook bezig met een jong dier en die hoeft echt nog niet zo in de krul te lopen hoor, maarja wie ben ik! Zal wel dat de topsport paarden niet oud worden...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:47

Ik vind het vooral bijzonder naief dat dit soort filmpjes openbaar op youtube worden geplaatst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:47

Cayenne schreef:
Ik vind het vooral bijzonder naief dat dit soort filmpjes openbaar op youtube worden geplaatst :+

:') Dat sowieso :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:49

Cayenne schreef:

mediatraining voor de huidige hengstenbezitters is idd geen overbodige luxe :P internet is alles op te (terug) te vinden!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:19

Ik vind dat hij echt ingeknikt loopt, vind hem heel simpel bewegen, beetje pony achtig, maargoed
dat is mijn mening.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:22

Joolien schreef:

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het niet het ideale beeld is om te tonen aan het publiek. Maar ik denk ook dat hier heel wat mensen zitten met bovengemiddelde ervaring met hengsten/beleren/sport of een combinatie met dat alles, die een stuk meer realiteitszin hebben dan als dat aah en ooh en zielig geroep dat je hier ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:03

Janine1990 schreef:
Joolien schreef:

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het niet het ideale beeld is om te tonen aan het publiek. Maar ik denk ook dat hier heel wat mensen zitten met bovengemiddelde ervaring met hengsten/beleren/sport of een combinatie met dat alles, die een stuk meer realiteitszin hebben dan als dat aah en ooh en zielig geroep dat je hier ziet.

Want met dit soort hengsten is het ineens wel toegestaan om met strakke slof en valse knik rond te rijden? Ik snap die logica niet :o?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:07

Janine1990 schreef:
Joolien schreef:

Of met paarden zo snel mogelijk naar hoog niveau brengen :)?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:10

Janine1990 schreef:
Heeft nog plenty ruimte om door te knikken ja. Zie ook het filmpje dat KellyDV plaatst van toen het dier pas onder het zadel was.

Jep en ik vind het triestig dat dergelijke filmpjes uberhaupt gemaakt kunnen worden van zo'n vriendelijke professionele manier van werken. (dat dat vriendelijk en professioneel noemt vind ik erg triest). Als dit allemaal onder "vriendelijk" valt ben ik blij dat ik dan blijkbaar één of andere boomknuffelaar ben. :)
En ik heb nogthans zelden echt brave paarden onder m'n kont. :+ Ik durf zelfs met vrij veel zekerheid te zeggen dat het paard wat ik nu beleer rilleriger is dan deze. Maar nee, op een filmpje als dit zou ik niet trots zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-16 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:14

Janine1990 schreef:
Joolien schreef:

Ja, want je hebt natuurlijk ervaring als je het zelf hebt gereden niet? Daarom dat er een Os jurylid is die niet kan paardrijden maar wel jureert. Ze zal er ook wel geen bal verstand van hebben :+
Waar haal jij uit wat mijn ervaring is? Wie weet heb ik wel ervaring met paarden die internationaal lopen, inclusief het beleren ervan.

En ja, die ervaring heb ik, en niet van eens een weekendje mee te mogen.