7 maanden zwangere dressuuramazone derde in GP op GDF

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:15

Knap hoor. Ik ben bijna 7 maanden zwanger maar moet er niet aan denken om te gaan rijden :=...
Maargoed, nu heb ik ook echt een mega buik en bekkeninstabiliteit dus daar wordt je niet vrolijk van om dan te gaan rijden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:17

Ik vond het in de openingspost vooral zo leuk om te lezen dat ze stukken beter en fijner rijdt, sinds ze een halfjaar zonder zadel heeft moeten rijden! Geweldig! *\o/*
Knap dat ze op dit nivo dergelijke oefeningen gewoon bareback kan rijden!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:21

cp112 schreef:
Knap hoor. Ik ben bijna 7 maanden zwanger maar moet er niet aan denken om te gaan rijden :=...
Maargoed, nu heb ik ook echt een mega buik en bekkeninstabiliteit dus daar wordt je niet vrolijk van om dan te gaan rijden.

Ik heb juist, gelukkig!, geen last van m'n bekkeninstabiliteit met rijden. Dat dat zo verschillend kan zijn hé...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:44

Joanne1987 schreef:
cp112 schreef:

Ik heb juist, gelukkig!, geen last van m'n bekkeninstabiliteit met rijden. Dat dat zo verschillend kan zijn hé...

Ik heb het niet uitgeprobeerd. Mijn pens is ook echt te groot om nog op te kunnen Stappen. Maargoed, draag er dan ook 2 :P

Joanne1987

Re: 7 maanden zwangere dressuuramazone derde in GP op GDF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:27

Logisch dan! Ik ben wel al forser als bij m'n eerste maar het gaat nog goed gelukkig!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:27

Wendy schreef:
Desiree schreef:
Ben zelf nooit zwanger geweest maar als ik zie hoe zwangere vrouwen klein gehouden worden met je mag dit niet en je mag dat niet, dan zie ik groengeel van ergernis.

Mee eens.
Mijn zusje is zwanger van de tweede. Maar veel mensen begrijpen dus echt niet dat zij nog hardloopt en naar de sportschool gaat.
Nou ja, veel mensen... het zijn vooral vrouwen.

Vrouwen zijn echt niet leuk naar elkaar hoor!
Mannen kunnen ervan beschuldigd worden vrouwen klein te houden, maar soms lijkt het alsof vrouwen zelf nog veel erger zijn.

cp112 schreef:
Ik heb het niet uitgeprobeerd. Mijn pens is ook echt te groot om nog op te kunnen Stappen. Maargoed, draag er dan ook 2 :P

Twee voor de prijs van één! Gefeliciteerd! :D Je zult het efkes druk krijgen, maar daarna kunnen ze elkaar vermaken.

faedlujo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:56

Afbeelding
Ik hoop dat het gelukt is om de foto te uploaden, ik ben niet zo'n held in dit soort dingen.
Iedere vrouw en iedere zwangerschap is anders!
Dit is een foto van mij gemaakt begin deze maand in Dubai in een galoptraining voor endurance,op deze foto ben ik 7 maanden en 10 dagen zwanger en ik ben nog super fit.
Raad ik dat iedereean aan? Zeker niet, dit is alleen mogelijk als je zelf al altijd in een superconditie was veel paard rijdt, je zwangerschap vlekkenloos verloopt, je buik nog niet te groot is en jezelf fit en veilig voelt.

In mijn geval heb ik het geluk nog niet 1 dag misselijk geweest . Tot 6 maanden was bij amper te zien dat ik zwanger ben en tot vorige week kon ik me nog niets voorstellen bij het begrip harde buik.
Ik rijd 28 jaar en 20 jaar wedstrijdsport en reed gedurende dat ik wist dat ik zwanger was enkel betrouwbare paarden.

Na bij 5 maanden een mooie overwinning gehaald te hebben op 160 km in Frankrijk, dacht ik nu stop ik echt. 1 week volgehouden, baby werd drukker dan ooit ik was bont en blauw rond mijn navel van het schoppen. De dokter gaf aan dat ik op betrouwbare paarden best wel rustige ritten nog kon maken dus daar weer mee begonnen en de baby was ook weer rustig. Bij langer dan 48 uur niet rijden begint hij weer te schoppen. Daarna heb ik nog 3 wedstrijden gereden, maar niet meer met adrenaline om een goede plaastering te maken,maar enkel ter kwalificatie.

Inmiddels bijna 8 maanden uiteraard wel tijd om rustiger aan te doen.
Uit ziekenhuiscontroles blijkt overigens altijd dat ik perfecte bloedwaardes en bloedruk heb.
De baby ontwikkeld optimaal en heeft bij iedere echo (heb er nu 7 gehad) exact de gemiddelde afmetingen, iets dat ze zelden zien. Wellicht te wijten aan het in beweging blijven en gezond eten.
Ik hoop dat het iets bijdraagt aan het begrip om wel of niet paard re rijden als je zwanger bent.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:53

faedlujo schreef:
[ [url=m/905YB0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop dat het gelukt is om de foto te uploaden, ik ben niet zo'n held in dit soort dingen.
Iedere vrouw en iedere zwangerschap is anders!
Dit is een foto van mij gemaakt begin deze maand in Dubai in een galoptraining voor endurance,op deze foto ben ik 7 maanden en 10 dagen zwanger en ik ben nog super fit.
Raad ik dat iedereean aan? Zeker niet, dit is alleen mogelijk als je zelf al altijd in een superconditie was veel paard rijdt, je zwangerschap vlekkenloos verloopt, je buik nog niet te groot is en jezelf fit en veilig voelt.

In mijn geval heb ik het geluk nog niet 1 dag misselijk geweest . Tot 6 maanden was bij amper te zien dat ik zwanger ben en tot vorige week kon ik me nog niets voorstellen bij het begrip harde buik.
Ik rijd 28 jaar en 20 jaar wedstrijdsport en reed gedurende dat ik wist dat ik zwanger was enkel betrouwbare paarden.

Na bij 5 maanden een mooie overwinning gehaald te hebben op 160 km in Frankrijk, dacht ik nu stop ik echt. 1 week volgehouden, baby werd drukker dan ooit ik was bont en blauw rond mijn navel van het schoppen. De dokter gaf aan dat ik op betrouwbare paarden best wel rustige ritten nog kon maken dus daar weer mee begonnen en de baby was ook weer rustig. Bij langer dan 48 uur niet rijden begint hij weer te schoppen. Daarna heb ik nog 3 wedstrijden gereden, maar niet meer met adrenaline om een goede plaastering te maken,maar enkel ter kwalificatie.

Inmiddels bijna 8 maanden uiteraard wel tijd om rustiger aan te doen.
Uit ziekenhuiscontroles blijkt overigens altijd dat ik perfecte bloedwaardes en bloedruk heb.
De baby ontwikkeld optimaal en heeft bij iedere echo (heb er nu 7 gehad) exact de gemiddelde afmetingen, iets dat ze zelden zien. Wellicht te wijten aan het in beweging blijven en gezond eten.
Ik hoop dat het iets bijdraagt aan het begrip om wel of niet paard re rijden als je zwanger bent.

Ik ben zo jaloers op jou :'( ik heb ook echt nergens last van gehad geen misselijkheid e.d maar mijn buikspieren trokken het niet meer na 6 maanden, ook rustige stapritjes kreeg ik een harde buik van. Maar ik hoef nog maar 4 tot max 6 weken en daarna hoop ik zodra ik weer fit ben er weer op te stappen!