veneri schreef:Gratis weggeven als weidemaatje vind ik heel iets anders dan een paard hulpeloos dumpen.
Het slachten zou gewoon toegestaan moeten worden,dan hoeven deze dieren niet onnodig te lijden. Eigenaar krijgt dan nog een slachtprijs voor het paard en zal m dan eerder wegbrengen dan laten verhongeren.
En dan in een slechte staat weer terug en of zelfs spoorloos verdwenen..........en het dier is daar de dupe van en ook wel hulpeloos. Want op gruweltransport naar buitenlandse slachthuizen is net zo erg.
Ik heb zelf een dartmoortje. Ik weet niet of ik hem blij maak met een soortgenoot op zijn rug.
(Echt, zelf meegemaakt met iemand aldaar) Ik vind al deze beschuldigingen heel schromelijk overdreven. De enigen die de boel aan hun laars lappen zijn de gipsies. En dat zijn hufters. Daar spugen de Engelsen ook gal op. Als het even kan, pakken ze ze zelf al aan. En die transporten... Ik sta veel in Dover. De controle is daar enorm! Zeker nu er vluchtelingen zijn. Ook dat valt reuze mee. Dat is daar niet erger dan in Nederland of Duitsland. Wijs nu maar eens in Nederland met dat vingertje? Die man met zijn stok die paarden mishandelt? Het komt hier net zo goed voor en laatst nog een dooie pony ergens, waar de chip uit gehaald werd. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.