Het lijkt me een gepaste straf voor de ruiter want die heeft het kind zonder omkijken achtergelaten.
Maar.... voor mij hadden de ouders ook best een standje mogen krijgen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Als ruiter voel je als je paard een trap geeft. Altijd! Dus terechte veroordeling. Schandelijk om een achtjarig kind aan haar lot over te laten na een trap van je paard.
Als mijn paard zoiets doet (en ik heb echt hele lieve paarden die zoiets nog nooit gedaan hebben) is het enkele reis slager bij wijze van spreken.
Dat zie je weleens bij Wegmisbruikers. Rijbewijs kwijt door overtreding met bijv. een motor, betekent ook rijbewijs kwijt voor andere voertuigen. Vergist men zich weleens in. Over het algemeen zijn de verkeersregels hetzelfde voor elk (motor)voertuig, dus als je die regels aan je laars lapt, is het logisch dat je geen (motor)voertuig meer mag besturen. En toevallig valt een paard daar ook onder 
Sizzle schreef:Als je dronken op de fiets stapt kan trouwens ook je rijbewijs afgenomen worden.
Aedema schreef:Dit kan echter heel moeilijk zijn met een paard, ik weet dat ik mijn eerste pony los kon laten staan zodat ik het meisje kon helpen, maar met een ander paard zou ik niet eens kunnen afstappen tijdens het buitenrijden.
Dit maakt natuurlijk niet goed wat deze ruiter heeft gedaan, je kan altijd zien of er mensen in de buurt zijn die je kunnen helpen. De meeste ruiters van tegenwoordig hebben ook een mobiele telefoon, 112 bellen is gratis..
silversomali schreef:Velen hebben het al gezegd, als ruiter ben je bestuurder.Bizar eigenlijk. Hij is zijn rijbewijs kwijt, maar zonder rijbewijs kan hij wel prima nog buiten rijden met zijn paardsnap ook niet wat het opnieuw afleggen van je theorie gaat helpen in zo'n situatie
LBLGypsyCobs schreef:Er worden geen bijzondere omstandigheden genoemd, omdat de man ook begeleid werd door een mede ruiter lijkt het onwerkelijk dat ze helemaal niets hebben opgemerkt. Ik denk daarom dat vooral de houding tot deze straf heeft geleid zoals "LBLGypsyCobs" terecht opmerktDe man heeft laten zien niet de verantwoording te kunnen dragen die hoort bij het deelnemen aan het verkeer.
Daarom is zijn rijbewijs ingenomen en zal hij middels opnieuw examen te doen, moeten aantonen wel deel te kunnen nemen aan het verkeer.
cp112 schreef:Ja hij Is zijn rijbevoegdheid kwijt ja. Is toch heel logisch?
Je bent met je paard op de weg namelijk gewoon een bestuurder.
Aedema schreef:jessdaniels schreef:
Inderdaad logisch, je bent namelijk verplicht om iemand te helpen na een ongeval.
Dit kan echter heel moeilijk zijn met een paard, ik weet dat ik mijn eerste pony los kon laten staan zodat ik het meisje kon helpen, maar met een ander paard zou ik niet eens kunnen afstappen tijdens het buitenrijden.
Dit maakt natuurlijk niet goed wat deze ruiter heeft gedaan, je kan altijd zien of er mensen in de buurt zijn die je kunnen helpen. De meeste ruiters van tegenwoordig hebben ook een mobiele telefoon, 112 bellen is gratis..