HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:00

Wat een mooi gereden proef !

Ik zie inderdaad ook wel wat staart gezwiep maar zelden geirriteerd, eerder in ritme en ik denk dat zo'n sensible paard wat sneller zwiept.
En heel wat prettiger als die staart geblokte western paarden waarbij het lijkt dat ze netjes hun staart stil houden.

Wat een getalenteerd paard, ben heel benieuwd hoe die er uit gaat zien als die nog wat uitzwaard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:17

vur schreef:
Ik vind dat hij te extreem wordt voorgesteld voor een amper 5-jarige en de aanleuning vind ik ook niet heel goed. Het is een heel getalenteerd paard, dat zonder meer. Ik hoop dat ze hem heel houden.

Er is een reden waarom ze niet zo heel lang mee gaan daar ook al zal hier wel overheen gevallen worden.
Ik vind het ook geen mooi beeld. )
En ook hier is al dat ongelijke voorbeentje te zien.

karijn

Re: HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:37

Volgens mij zit men hier enkel en alleen maar te kijken om ook maar iets negatiefs te kunnen vinden. Al is het maar een miliseconde in een hele proef, dan is het al genoeg munitie om te schieten.
Machtig paard is het geworden!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:48

Ik vindt hem erg mooi en vindt het een nette proef. Niet alles start vlekkeloos en het maakt niet uit wie er rijdt of op welk paard er is altijd wat te zeuren.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:50

Soms heb ik wel het idee dat de meeste mensen niet weten wat voor team er om een ruiter en paard heen staat. De opmerkingen als, ik hoop maar dat ze hem heel laat.
Zo'n paard als Toto Jr. is een bedrag waard dat de meeste mensen nooit op hun rekening hebben staan, en waar je een huis van kan kopen. Ik denk echt niet dat er ook maar een minimale kans bestaat dat ze zo'n paard als Toto zullen stuk rijden. Dit paard wordt beter verzorgd, onderhouden en onderzocht dan menig mens in hun hele leven. Ik zou me er vooral niet te druk om maken.

En ja, hij is wat onrustig, maar dat beestje is 5 vindt alles spannend en verwacht dat hij ook een erg sensibel karakter heeft.
Laatst bijgewerkt door Dressage_Haf op 12-01-16 11:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:52

FeeY schreef:
Soms heb ik wel het idee dat de meeste mensen niet weten wat voor team er om een ruiter en paard heen staat. De opmerkingen als, ik hoop maar dat ze hem heel laat.
Zo'n paard als Toto Jr. is een bedrag waard dat de meeste mensen nooit op hun rekening hebben staat, en waar je een huis van kan kopen. Ik denk echt niet dat er ook maar een minimale kans bestaat dat ze zo'n paard als Toto zullen stuk rijden. Dit paard wordt beter verzorgd, onderhouden en onderzocht dan menig mens in hun hele leven. Ik zou me er vooral niet te druk om maken.

En jij hij is wat onrustig, maar dat beestje is 5 vindt alles spannend en verwacht dat hij ook een erg sensibel karakter heeft.

Zijn vader is er nogthans ook niet lang heel mee gebleven, met die teams. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:57

Vinden jullie het serieus vreemd dat zo'n jong dier gespannen toont op zo'n evenement?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:00

Een dat 92% krijgt en dus een, volgens de jury nagenoeg perfecte proef aflegt?
Ja, best wel gezien ontspanning de basis is. Met die score verwacht ik op zijn minst een paard dat iig niet zwiepend en strak door de ring gaat.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:04

Ayasha schreef:
FeeY schreef:
Zo'n paard als Toto Jr. is een bedrag waard dat de meeste mensen nooit op hun rekening hebben staat, en waar je een huis van kan kopen. Ik denk echt niet dat er ook maar een minimale kans bestaat dat ze zo'n paard als Toto zullen stuk rijden. Dit paard wordt beter verzorgd, onderhouden en onderzocht dan menig mens in hun hele leven. Ik zou me er vooral niet te druk om maken.

En jij hij is wat onrustig, maar dat beestje is 5 vindt alles spannend en verwacht dat hij ook een erg sensibel karakter heeft.

Zijn vader is er nogthans ook niet lang heel mee gebleven, met die teams. :)

Niet het team van edward....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:07

Het ging niet om het team v edward, het ging om "zo een paard en een ruiter" dat "zoveel waard is".
Speciaal zijn en veel kosten heeft Totilas niet geholpen. Matiné al evemin. En zo zijn er door de jaren heen veel te veel op te noemen van verschillende teams. Uiteindelijk zijn deze beesten hun inkomen. Niet hun knuffelpaardjes, ze moeten zorgen voor brood op de plank. Als ik paard zou worden in een volgend leven en ik mocht kiezen zou ik iig wel weten waar ik niet terecht zou willen komen.
Ik vrees dat bij menig shetlander de werkelijke noden van het dier beter vervuld worden dan bij topsportpaarden. :(:) -en nee, ik heb niks tegen topsport an sich, wel tegen de manier waarop deze bedreven wordt in een aantal gevallen-

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:48

Nou nou niet overdrijven Ayasha, ik denk dat Toto Jr. het prima voor elkaar heeft hoor bij het GHPC.
Overigens kan het natuurlijk altijd gebeuren dat zo'n dier iets krijgt, daar is het een dier voor. Maar ze zullen echt wel hun best doen om te zorgen dat Toto niks tekort komt.

Overigens ben ik het eens met FeeY en Jildau..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:53

Wat een negativiteit weer!

Vond de gelijkenis met z'n vader gisteren bijna eng! Hij ging fenomenaal en hij werd ook fantastisch voorgesteld. Ik zou echt een moord doen om ooit ook maar de helft van het ruitergevoel van Marieke te mogen hebben :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:55

Ik zeg niet dat hij mishandeld wordt of verwaarloost of weet ik veel wat. Ik zeg slechts dat beweren dat die beesten het per definitie beter hebben dan die van de gemiddelde bokker eveneens overtrokken is. Dat hangt er maar net van af waar je naar kijkt nl. :) En dat ze "heus niet stuk gereden worden" is simpelweg niet waar. Er worden er genoeg stuk gereden. :) óók op dat niveau. Maar dat wordt dan omschreven als "kon de druk niet aan". :) (als FeeY dat niet bedoelde mijn excuses voor de vergissing.)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:58

Wat doen ze toch met die beesten dat ze zo belachelijk gaan bewegen met die voorbenen? Komt de beweging in de rug dan helaas weer niet ten goede maar ach dat levert geen punten op..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:05

Ik vraag me soms af hoe zo een talentvol paard zou lopen met een ruiter die alles volgens t skala doet en ook netjes? Rustig balans opbouwen met een losse teugel, eerst lang en laag in balans en dan zelf laten oprichten... ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:06

Aysha dan moet je wel eerlijke antwoorden geven.
Zijn vader is niet heel gebleven in Duitsland. Daar was andere manier van training.

Bovendien een paard kan ook stuk gaan in de box, oo de wei of door simpele training.
Maar zitten boel azijnpissers hier zoals Karijn al zegt.

Vind machtig mooi paard, lekkere bewegingen.....heb ze slechter gezien :)
Skala skala skala en die richt geen schade aan?
Er zijn meer recreanten die hun paarden verrijden en verpesten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:09

Dat beest was al aan de terugweg begonnen. Hij kwam al in de staak bij Gal in de piaffe. Maar dat zal die vast ook van zijn vader geërfd hebben zoals deze dat ongelijke beentje geërfd heeft. :) In DL hebben ze gewoon nog de laatste beetjes der uit geperst. Maar als jij werkelijk geloofd dat ie in Nederland heel gebleven was ... Nja... Er zijn er hem al genoeg voor gegaan. :)

xSlvna; wie heeft daar nog de tijd voor op dat niveau. ;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:11

Dat weet je niet Ayasha, het had ook gewoon goed kunnen gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:13

Alles kan. Nee niet alles kan, alles kan béhalve enige twijfelen aan de rijderij van eender welke topruiter van Nederland. Dat kan niet. Of eerder; dan ben je een azijnpisser. :)
Nah laat mij maar azijn pissen dan. 'tzal beter zijn dan dat mierzoete goedje dat uit sommige anderen komt want wat daar ook de oorzaak van is, dat lijkt verblindend te zijn.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:23

Voor mij liep Totilas al slecht bij gal, maar oke.

Ik ga later mijn best doen om een duur kanon te kopen en hem met geduld en lengte op te leiden. Als ie de GP haalt zal ik wel een mooie blog maken haha

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:30

Als ik niet op de hoogte was van wat een zwiepende staart in paardentaal betekend, zou ik ook zeggen: prachtig! Maar deze staart van dit schitterende paard, verraad dat er geen harmonie is, dat mag toch niet zomaar genegeerd worden?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:36

Gelukkig dat wij elke dag langs de bakrand staan bij GHPC en daarom tot op de puntjes weten hoe het er aan toe gaat daar +:)+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:06

simpie94 schreef:
Gelukkig dat wij elke dag langs de bakrand staan bij GHPC en daarom tot op de puntjes weten hoe het er aan toe gaat daar +:)+

Precies.. Als een paard van een bokker op jonge leeftijd blessures krijgt dan is dat ahw en zielug. Maar wanneer een topruiter dit overkomt dan is het paard geheid kapot gereden. Ik denk dat ik mijn paard eerder kapot rijd dan een Edward Gal.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:14

Ik was absoluut geen Totilasfan, maar van Toto kan ik echt genieten.

xSlvna schreef:
Ik vraag me soms af hoe zo een talentvol paard zou lopen met een ruiter die alles volgens t skala doet en ook netjes? Rustig balans opbouwen met een losse teugel, eerst lang en laag in balans en dan zelf laten oprichten... ?

Dan loopt hij zoals hij nu loopt, Marieke bouwt dat namelijk erg netjes op. Ik heb het losrijden in Ermelo gezien en je zag de opbouw heel duidelijk van ontspanning naar aanspanning.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:22

Zo heel veel lijkt hij niet op de destijds 5 jarige Totilas, die liep als jong paard namelijk een veel relaxter rondje.
Kwaliteit heeft het paard zat, hopelijk kan ze hem heel houden op deze manier. Ik denk dat dit toch iets teveel van het goede is voor zo'n jonge hengst.