Opschudding door vrouw die eigen paard opeet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 02:26

Ik vind het helemaal niet raar eigenlijk.. Was er niet ook een bokker die dat wel eens had gedaan? :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 02:31

Lol ik zie t probleem niet. Zou persoonlijk niet mn eigen paard kunnen eten omdat t toch erg raar zou voelen om mn dier waar ik een behoorlijke band mee heb te eten.
Maar ze heeft helemaal gelijk om het te doen, als ze dat kan.
Zit op een cattleranch en weet precies welke koe ik eet. Weet zelfs de naam en een maand geleden aaide ik ze nog :P 1 daarvan was ook een "huisdier". Maar ze kon geen kalven meer krijgen (iets verkeerd in de bekken, al 2x keizersnee gehad) en het was te moeilijk om haar van de stier weg te houden, dus ze was weer zwanger. De ander was een os (gecastreerde stier) met dwerggen en dus geen reden om hem nog verder te houden.
T voelt soms wel raar om de naam van de koe te weten, en zelfs de koe te kennen als je ze eet :D Kan me niet voorstellen hoe t is om je eigen paard te eten.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 02:44

Brainless schreef:
_l_amanda_l_ schreef:
Dit precies, vind dat zo aandacht-trekkerig.. :o
Opeten prima... afmaken op welke manier dan ook is naar, dus als je er dan nog iets positiefs uit kan halen; alleen maar mooi. Dit via welk social media-ding dan ook aan je vrienden en de rest van de wereld "bekennen" is dan weer zoo onnodig... -O- Elke mafkees zou toch weten dat je dan hysterische reacties krijgt van jan-en-alleman.

Eigenlijk absurd dat je dus iets niet kan/mag vermelden omdat je weet dat er enkele hysterisch gaan reageren?!

Ik bedoelde eigenlijk meer dat men niet gek op moet kijken dat er nare reacties over komen en dat ik daarom dit geen nieuwspagina-waardig berichtje vind..
Ik ben totaal pro-discussie, maar de meeste mensen discuteren niet en gaan meteen over in een stompzinnige "dat is zieluhg" modus of gaan elkaar bedreigen en zo.. :') De meeste social media zijn niet echt gemaakt voor diepgaande discussies en eindigen meestal in onnodige scheldpartijen. Dit bericht heeft bekendheid gekregen door de reacties, en niet zozeer door de actie zelf, zeg maar.. Een discussie op gang brengen kan n.m.m. ook anders, deze manier vind ik meer sensatie zoekerij.

froukje2

Re: Opschudding door vrouw die eigen paard opeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:09

Totaal geen problemen mee, wij hebben jaren terug ook ons 3 jarige pony met onherstelbare blessure laten slachten, ook nu lopen hier nog steeds kippen voor eigen gebruik.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:47

Tja wij houden zelf ook kippen en konijnen doe we zelf slachten en ook onze paarden zullen uiteindelijk in onze vriezer belanden als dat kan. Er is er maar 1 waarbij dat zeker niet zal gebeuren maar dat is omdat zij teveel stress ervaart op de trailer en wij dat niet eerlijk vinden als laatste reis. Zij zal dus thuis ingeslapen worden. Maar de rest zal indien mogelijk gewoon de trailer opgaan naar het slachthuis om vervolgens in pakketjes terug te komen. Geen eerlijker vlees dan dat.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:00

Zelf zou ik bij de aanblik van zoveel vlees al een afkeer krijgen. Ik eet maar heel weinig vlees. Maar m'n hond zou het heerlijk vinden. Wij aten vroeger ook de kippen en konijnen. En ik vind ze nog steeds heerlijk.
The circle of life.

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:55

Nog niet misschien!!! Mijn grootste vriend op mijn bord???? Ik word al ziek bij de gedachte. Ik eet sowieso geen paard.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:58

Gypsy schreef:
Wat verschrikkelijk dat mensen zonder blikken of blozen een dier uit de supermarkt eten dat een rotleven heeft gehad, maar oordelen over iemand die een stukje vlees eet waarvoor zij zelf naar beste kunnen heeft gezorgd...

Dit dus....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:04

lieveli schreef:
Ik zou Abel prima kunnen opeten. Goed wijntje erbij en hem in ere houden. Liever dat dan een brugklasser die zijn broodje paardenrookvlees in de vuilnisbak gooit en een zak chips koopt.

Het op facebook zetten vind ik ook nuttig, want je maakt een discussie los.

Niks meer aan toe te voegen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:07

Ik eet al heel lang geen vlees meer, maar ik zou mij fijner voelen bij het idee om een dier te eten dat je kent. Wat waardig aan zijn einde is gekomen en in zijn eerdere jaren goed behandelt is, met liefdevolle intenties. Of dat nou over een paard, koe, kip of konijn gaat.

Als je een 'biologisch' dier in de supermarkt koopt is het al verpakt. Je kan aan dat stukje vlees echt niet zien hoe het geleefd heeft. Ook weet je niet of het echt biologisch is, er staat alleen een stickertje 'biologisch' op.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:12

Ze heeft met haar melding op Facebook een goede discussie losgemaakt, die blijkbaar wereldwijd gaat. Nuttig dus.

Mensen eten geen of minder vlees om zo minder dieren gedood te krijgen. Ze promoten dit ook, want hoe meer mensen minder vlees eten, hoe minder dieren er voor consumptie hoeven te sterven.
Waarom zou je dan het gezonde biologische vlees, van een dier dat door een mankement moet sterven, weg gaan gooien? Alleen omdat mensen het ethisch niet vinden kunnen om het op te eten.
Dat is toch een ontzettend kromme denkwijze?!

Zij en haar familie weten precies wat er op hun bord ligt. Een puur stuk biologisch scharrelvlees. Ze weten precies hoe het dier geleefd heeft en ook wat er door de jaren heen in het dier gestopt is.
Beter kan niet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:16

Lekker hypocriet :') Wel plofkip eten maar een dier eten wat een goed leven heeft gehad? Op de brandstapel ermee.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:24

Wesco schreef:
Ik zou het zelf niet kunnen maar ik ben ook vegatarier. Ik snap dat mensen hun eigen dieren kunnen eten en iedereen moet dat zelf weten.

Alsof je de woorden uit mijn mond vist. :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:30

_l_amanda_l_ schreef:
betadine schreef:
Snap niet waarom dat zonodig gedeeld moet worden op fb.

Dit precies, vind dat zo aandacht-trekkerig.. :o
Opeten prima... afmaken op welke manier dan ook is naar, dus als je er dan nog iets positiefs uit kan halen; alleen maar mooi. Dit via welk social media-ding dan ook aan je vrienden en de rest van de wereld "bekennen" is dan weer zoo onnodig... -O- Elke mafkees zou toch weten dat je dan hysterische reacties krijgt van jan-en-alleman.

ik snap überhaupt niet waarom alles gedeeld moet worden op FB....echt ziekelijk.

Tja,het is ook zonde om 150 kilo vlees weg te gooien.Ik zou het zelf niet kunnen omdat ik al heel weinig vlees eet.
Mijn paard is in februari ingeslapen,de volgende ochtend werd hij al opgehaald,maar een van mijn honden zag mijn paard veranderen in een berg vlees van 500 kilo in plaats van een levend paard.Is toen ook aan de neus begonnen :7

Eigelijk is het ook vreemd dat ik mijn dode paard laat vernietigen en vervolgens 400 kilo ingevroren gemalen kippenkarkassen koop voor mijn honden. :+

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:52

dat knietje houdt me nu wel bezig,
was dat lekker in de soep? :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:59

Ik zou het zelf ook niet doen.Maar het is wel jammer van goed vlees natuurlijk.En vroeger aten we ook onze konijnen en kippen.En Britta is met 33 ook te taai.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:06

Misschien reageren mensen met afschuw maar ik vind niet dat ze haar mogen veroordelen. Ik denk dat deze vrouw zo humaan mogelijk heeft gehandeld binnen de omstandigheden. Als de merrie niet eens in aanmerking komt voor de fok, dan ook niet voor weidegang. Dan heeft ze geen paardwaardig leven meer in het verschiet.

En deze vrouw koos dus niet alleen voor euthanasie, wat de slacht in mijn ogen evengoed is, maar ze koos er ook voor om de merrie dan zelf te consumeren.
Dat hoeft inderdaad niets af te doen aan haar gevoel voor haar paard. Daarin is ieder mens verschillend.

En mensen die haar veroordelen, zijn dezelfde mensen die jagers veroordelen, en die zelf vlees consumeren van dieren met een miserabel leven uit de bio industrie. Want dit vlees was tenminste eerlijk vlees.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:17

Ik ben een vegetariër, maar als ik in deze situatie was beland, zou ik absoluut hetzelfde doen. Dan zou ik het juist een mooi gebaar vinden om niet de lichamelijke resten van een dier waar ik zo van heb gehouden maar weg te gooien, maar jezelf en anderen er nog van te voeden. Ik snap oprecht niet waarom mensen hier met afschuw op reageren. Ze heeft het duidelijk met eerbied gedaan en heeft ook niet haar paard doodgemaakt om het op te eten.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:02

Hopelijk heeft het gesmaakt :-)

Het belangrijkste vind ik dat het dier een super leven heeft gehad en dat het doden door een professional wordt gedaan zodat het snel en pijnloos gaat. Daarbij is het ook belangrijk dat alles binnen het wettelijk kader is gebeurd. Als ze daarna het vlees van het paard wil opeten, waarom niet? Wat er bij Rendac gebeurt met het lichaam van een paard is ook niet niets en vind ik zelfs nog gruwelijker dan wat deze vrouw heeft gedaan.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:02

Persoonlijk? Ik zou geen hap door mijn strot krijgen :o

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:13

Het is omdat ik niet zo dol op paardenvlees ben, maar toen mijn paard 3 jaar geleden erg ziek werd heb ik ook er aan gedacht of we hem af zouden laten maken voor vlees voor ons zelf.
Op het moment dat we de keuze moesten maken of slacht of inslapen zat er zoveel medicatie in zijn lijf dat we hem een aantal dagen zonder moesten laten staan en dat was dieronvriendelijk geweest. Dus hebben we hem in laten slapen.
Wij hadden toen we er over nadacht ook zo iets van ja het was een belg van 1200 Kilo. Daar zit veel vlees aan en paardenvlees is vrij prijzig.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:19

Ze moet hetzelf weten maar ik zou nooit mijn eigen paard opeten. Ik eet sowieso geen paardenvlees.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:20

Samblabla schreef:
Ze moet hetzelf weten maar ik zou nooit mijn eigen paard opeten. Ik eet sowieso geen paardenvlees.

Waarom geen paardenvlees en wel plofkippen? Hm.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:27

Al onze paarden staan geregistreerd als "niet geschikt voor menselijke consumptie" maar anders zouden ze ook bij mij in de vriezer belanden. Pas ook weer wat kippen (hanen) gedaan en 1 van de cavia's heb ik dissectie op gedaan (maar ingeslapen en graatmager dus niet opgegeten).

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:30

What's next, 'Boer eet eigen koe'? Gaan mensen zich nou echt druk maken omdat iemand een dier op eet? Een dier dat waarschijnlijk wél een goed leven heeft gehad? Waar gaat het heen met de wereld......