Grand Prix-topper Toots verkocht met oog op Rio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Grand Prix-topper Toots verkocht met oog op Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:06

Ik denk dat Toots zeker goed genoeg zou zijn geweest om in het Nederlandse team mee te gaan, we missen tenslotte nu ook Patrick vd Meer met Uzzo!
Het is gewoon een super oplossing zo, kunnen de kwaliteiten van Toots hopelijk toch nog benut worden op de Olympische Spelen en kan Imke als trainster toch nog een mooie bijdrage leveren aan de sport zonder dat haar zwangerschap in gevaar komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:41

En Tommie Visser en Diederik van Silfhout hebben beide paarden die ook 70+ Scores kunnen lopen. Voor Toots zou het flink werken worden om zich nog te bewijzen t.o.v de andere combi's. het Japanse team heeft een minder brede top zeg maar. ;)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:47

Voor alle betrokken mensen dus een win win situatie. Mooi zo! Al zou Toots zelf het misschien liever rustiger aan doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:36

horseyfries schreef:
Ik denk dat Toots zeker goed genoeg zou zijn geweest om in het Nederlandse team mee te gaan, we missen tenslotte nu ook Patrick vd Meer met Uzzo!
Het is gewoon een super oplossing zo, kunnen de kwaliteiten van Toots hopelijk toch nog benut worden op de Olympische Spelen en kan Imke als trainster toch nog een mooie bijdrage leveren aan de sport zonder dat haar zwangerschap in gevaar komt.

Moet je kijken naar rising star Marieke van der Putten en Zingaro Apple. Die rijdt twee keer een GP wedstrijd en scoort 75%.
Doet Toots niet hier in Nederland, terwijl die ervarener is dan het paard van Marieke.
Als Tommie Visser de stijgende lijn voortzet die hij heeft laten zien de laatste weken, dan misstaat hij ook zeker niet.

Hans Peter en Edward hebben een berg paarden op flink niveau. Ik heb een paar filmpjes gezien van Anky met Bon Bravour, wat er erg goed uit ziet. Het is nog maar de vraag of die het gaat doen volgend jaar. Maar ik vind die combinatie veel potentie hebben. Nou dan heb je natuurlijk Diederik die het heel goed doet en volgens mij ook Bonzanjo in het Olympisch Kader heeft, waarmee hij het heel erg goed doet.

Dus nee, ik denk niet dat Toots in aanmerking was gekomen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:53

Janine1990 schreef:
horseyfries schreef:

Moet je kijken naar rising star Marieke van der Putten en Zingaro Apple. Die rijdt twee keer een GP wedstrijd en scoort 75%.
Doet Toots niet hier in Nederland, terwijl die ervarener is dan het paard van Marieke.
Als Tommie Visser de stijgende lijn voortzet die hij heeft laten zien de laatste weken, dan misstaat hij ook zeker niet.

Hans Peter en Edward hebben een berg paarden op flink niveau. Ik heb een paar filmpjes gezien van Anky met Bon Bravour, wat er erg goed uit ziet. Het is nog maar de vraag of die het gaat doen volgend jaar. Maar ik vind die combinatie veel potentie hebben. Nou dan heb je natuurlijk Diederik die het heel goed doet en volgens mij ook Bonzanjo in het Olympisch Kader heeft, waarmee hij het heel erg goed doet.

Dus nee, ik denk niet dat Toots in aanmerking was gekomen.

Helemaal mee eens. Berichtgeving lijkt mij ook bluf,
combinatie Toots-Imke maakten geen kans in het huidige veld(Olympische Kader NL).

Hoop voor Imke dat haar zwangerschap voorspoedig verloopt en zij moeder wordt van een gezonde baby!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:54

Hoezo bluf, hij is toch naar een japanse ruiter, ik veronderstel dat die dan voor het japanse team (hebben die een?) wil gaan...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:03

Ayasha schreef:
Hoezo bluf, hij is toch naar een japanse ruiter, ik veronderstel dat die dan voor het japanse team (hebben die een?) wil gaan...

De 'vele recente scores boven 71%' en de eerdere opname van Imke-Toots in het Olympische Kader(NL) suggereren
dat Toots nu voor het Japanse team een topprestatie in Rio gaat brengen.

Dat lijkt mij stug...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:05

purkie schreef:
Ayasha schreef:

De 'vele recente scores boven 71%' en de eerdere opname van Imke-Toots in het Olympische Kader(NL) suggereren
dat Toots nu voor het Japanse team een topprestatie in Rio gaat brengen.

Dat lijkt mij stug...

Hij is aangekocht als tweede paard voor de amazone, mocht er iets met haar OS paard gebeuren dan heeft ze Toots achter de hand, niets meer en niets minder, hij is aangekocht als reserve.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:13

bigone schreef:
Hij is aangekocht als tweede paard voor de amazone, mocht er iets met haar OS paard gebeuren dan heeft ze Toots achter de hand, niets meer en niets minder, hij is aangekocht als reserve.

met Don Luka haar eerste paard haalt deze amazone in 2015 rond 65%(FEI list)...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:46

purkie schreef:
bigone schreef:

En dat zal met Toots niet veel hoger zijn.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:23

Ik denk dat toots ook reserve paard blijft. Don luka is een erg goed paard. Heb hem een paar keer zien lopen toen die net in NL was, gaaf beest is het!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:04

Diederik zat al met Arlando in het team dus dat hij er nog een paard bij heeft wil niet zeggen dat er nog een plaats wegvalt hé ;)
Er is een serieus verschil in de wedstrijden waar je aan meedoet en welke percentages je daar haalt. Ik hoop dat Marieke het zo super blijft doen maar de echte grote wedstrijden (en dus scores die vergelijkbaar zijn) moeten nog komen. ([VN] Winnende comeback voor Toots in Grand Prix)

We zullen het allemaal gaan zien, ik vind het sowieso een erg leuke periode worden waarin het erg spannend gaat zijn wie een gooi gaan doen naar een teamplaats.
En wie er ook gaat, ik ga ze sowieso aanmoedigen in Rio!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:16

Klopt hoor Horseyfries, maar Diederik zou daarmee bijvoorbeeld zijn eigen reserve kunnen zijn. Zoals HP en Edward ook al eens hebben gedaan. En hoe is het format dit jaar? Team van 3 of van 4?
Door jouw genoemde artikel was Geldrop Hippique, niet een wedstrijd waar ze zich kan meten met de toppers natuurlijk, maar wel een waar deze combinatie vooraf al verwacht kon winnen. En ook gewoon nationaal.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat dit een hele spannende periode is!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:47

Ik ben ook heel erg benieuwd wie er in het team zullen komen! Ik verwacht Edward, HP, en Diederik sowieso, omdat ze allemaal meerdere toppaarden hebben.

Ik dacht dat het gewoon een team van 4 combinaties word? Net zoals EK's en WK's. Ben heel erg benieuwd naar de 4e combinatie. Maar het duurt natuurlijk nog een half jaar, dus er kan nog van alles gebeuren.

Of Toots überhaupt kans had gemaakt op een plek in het team, dat weet ik niet. Misschien wel, maar er zijn op dit moment wel andere combinaties die gemiddeld hoger scoorden dan Toots dacht ik?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:07

Janine1990 schreef:
Klopt hoor Horseyfries, maar Diederik zou daarmee bijvoorbeeld zijn eigen reserve kunnen zijn. Zoals HP en Edward ook al eens hebben gedaan. En hoe is het format dit jaar? Team van 3 of van 4?
Door jouw genoemde artikel was Geldrop Hippique, niet een wedstrijd waar ze zich kan meten met de toppers natuurlijk, maar wel een waar deze combinatie vooraf al verwacht kon winnen. En ook gewoon nationaal.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat dit een hele spannende periode is!

Dat geldt toch ook voor Marieke? Daarom ben ik heel benieuwd als zij internationaal aan de start komt, wat ze dan gaat krijgen. Ik hoop ook 75 % hoor, zou gaaf zijn, team Glock :D
Toots was natuurlijk nog maar net terug dus het was sowieso een onzekere factor geweest denk ik, maar het paard heeft op zich wel de capaciteiten om mee te doen in het team.
Zou leuk zijn als de Japanse er een klik mee heeft en Toots straks als eerste paard van haar toch meegaat naar Rio. Beetje "de mug op de olifant"... :+

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:11

bigone schreef:
purkie schreef:

En dat zal met Toots niet veel hoger zijn.

Dat valt nog te bezien, ik denk dat er ingezet is op een hogere score (66-69)zodat Toots haar eerste paard wordt.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:38

Grand Prix , Hagen 23.04.2016

Toots
W \ KWPN \ SCHWB \ 2000 \ Jazz x Havidoff \ Z: ST. PROEFBR.PAARDENHOUDERY, LELYSTA \ B: Akane Kuroki

JPN
Akane Kuroki
JPN 67.400%
337
(4) 67.000%
335
(4) 69.700%
348.5
(2) 67.400%
337
(3) 66.700%
333.5
(4) 67.640%
1691.00

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:09

Ik ben benieuwd met wie ze uiteindelijk zal starten :-). Met Toots gaat het zo te zien ook goed. Ze wordt volgens mij reuze goed begeleid om het te maken met haar nieuwe troef. Ook gaan ze goed om met de media door Toots niet onmiddellijk als haar eerste paard te presenteren maar eerst af te wachten of ze echt een goede combinatie kunnen worden. Ik wens ze alle succes toe!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:33

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:28

Hopelijk! Ik vind het een mooi paard en de nieuwe ruiter vormt er een mooie combinatie mee. Uiteraard moet ze met het paard gaan waar ze zich het beste op voelt/het gevoel heeft dat ze het meeste kans maakt op een zo hoog mogelijke klassering :-)

Het lijkt mij in ieder geval reuze fijn voor Imke om "haar" Toots op de OS te zien!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:00

Riel schreef:
Hopelijk! Ik vind het een mooi paard en de nieuwe ruiter vormt er een mooie combinatie mee. Uiteraard moet ze met het paard gaan waar ze zich het beste op voelt/het gevoel heeft dat ze het meeste kans maakt op een zo hoog mogelijke klassering :-)

Het lijkt mij in ieder geval reuze fijn voor Imke om "haar" Toots op de OS te zien!

idd mooie combinatie al heb ik nog geen video gezien.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:44