Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarliesV schreef:Wat een aannames weer zowel in het nieuwsbericht als hier in de berichten.
Er staat nergens dat vuurwerk de oorzaak is. Paard kan ook ergens anders van aan de kletter zijn gegaan en dus door een ongelukkige actie in het draad zijn beland.
Hoe dan ook is het vreselijk triest dat dit is gebeurd.
Daarnaast ben ik het qua vuurwerk absoluut eens met de tegenstanders.
Citaat:Op kerstavond is een paard in Heusden-Zolder gestorven na het afsteken van vuurwerkbommetjes in Viversel bij Heusden-Zolder. Het paard was op hol geslagen en verstrikt geraakt in de omheining.
Brainless schreef:MarliesV schreef:Brainless in de 3e alinea wordt er gesproken over vermoedelijk. Niet dat het dus zeker vuurwerk is geweest. Zoals ik schrijf aannames zowel in het nieuwsbericht als hier.
Niet vermoedelijk: er staat "we hoeven er niet aan te twijfelen"
Snollygoster schreef:Wat een vreemde reacties heb jij Desiree![]()
Ik vind ook dat vuurwerk moet kunnen, mits het door professionals wordt afgelaten. Een alternatief om in de steden georganiseerd vuurwerk af te laten zou wel fijn zijn, ieder jaar is het toch weer hetzelfde liedje met randdebielen die het zelf gaan proberen en zichzelf of anderen bezeren.
Daarbij verwacht niemand op Kerst al vuurwerk, kan goed begrijpen dat dat je je paard dan niet op stal gaat laten staan.
Het blijft uiteraard verschrikkelijk hoe dit paard aan zijn einde is gekomen, dan had ie nog zo'n mooie leeftijd, moet je zo eindigen
Edit: typfout
gohya schreef:Een paard gaat niet snel door het stroomdraad heen! dan gebeurt puur uit angst.
Mijn paarden zijn op Kerstavond ook door het stroomdraad gegaan,maar gelukkig was dat naar de andere weide toe [waar geen gras stond].En ook ik weet zeker dat dit door vuurwerk komt.Ze gooien regelmatig vuurwerk naar de paarden.Ze hebben respect voor de stroomdraad,komen er niet bij in de buurt.Zelfs niet als ik de stroom heb uitgezet.
Je zal je paard zo maar vinden zeg!
gohya schreef:Een paard gaat niet snel door het stroomdraad heen! dan gebeurt puur uit angst.
Mijn paarden zijn op Kerstavond ook door het stroomdraad gegaan,maar gelukkig was dat naar de andere weide toe [waar geen gras stond].En ook ik weet zeker dat dit door vuurwerk komt.Ze gooien regelmatig vuurwerk naar de paarden.Ze hebben respect voor de stroomdraad,komen er niet bij in de buurt.Zelfs niet als ik de stroom heb uitgezet.
liekensancho schreef:gohya schreef:Een paard gaat niet snel door het stroomdraad heen! dan gebeurt puur uit angst.
sorry maar als mijn grote bwp-er zoiets heeft van... daar is het gras groener, gaat hij door 3 (!) linten... dat is de reden dat ze op een kleine wei aan huis staan en nooit elders...en ja, 3 x draad met flink stroom op ... Daarbij zijn paarden die op hol slaan zelfs door een muur met raam niet tegen te houden en vliegen met hun hoofd door het raam, helaas is dat ook realiteit. Mijn tinker blijft zelfs ver van een stroomdraadje ook al ligt hij op de grond.. als andere 2 waren uitgebroken, bleef hij mooi staan in de wei... maar in blinde paniek zal er vanalles kunnen gebeuren met je dieren...
Dit allemaal terzijde, het is vreselijk wat er is gebeurd.
Crazy_boon schreef:Art_Ificious schreef:auw verschrikkelijk om te lezen.
De manege is tevens geen manege maar gewoon een pensionstalling. De manegehouder mag zelfs niet in de buurt van zijn pensionklanten komen. Ik ken die buurt zeer goed, ben er opgegroeid.
Welke pensionstalling is dat dan?
Desiree schreef:Snollygoster schreef:Wat een vreemde reacties heb jij Desiree![]()
Ik vind ook dat vuurwerk moet kunnen, mits het door professionals wordt afgelaten. Een alternatief om in de steden georganiseerd vuurwerk af te laten zou wel fijn zijn, ieder jaar is het toch weer hetzelfde liedje met randdebielen die het zelf gaan proberen en zichzelf of anderen bezeren.
Daarbij verwacht niemand op Kerst al vuurwerk, kan goed begrijpen dat dat je je paard dan niet op stal gaat laten staan.
Het blijft uiteraard verschrikkelijk hoe dit paard aan zijn einde is gekomen, dan had ie nog zo'n mooie leeftijd, moet je zo eindigen
Edit: typfout
Jij zegt het. `mits het door professionals wordt afgeschoten`.
Maar dat gebeurt niet! En dat is het niet alleen, het is totaal uit de hand gelopen. Mensen gaan vaker illegaal vuurwerk afsteken, en de periode dat het afgestoken wordt duurt veel en veel langer. En vuurwerk wordt vaak gebruikt tegen mensen en dieren of ten koste van mensen en dieren omdat men geen rekening wenst te houden met anderen. Dit verhaal is slechts een zoveelste voorbeeld. En daarom ben ik tegen vuurwerk. Niet om het vuurwerk zelf, maar om hoe mensen er mee om gaan en dat dat allemaal maar kan.
Dit paard heeft een hel moeten doorstaan. Zelf haat ik stroom, ben er heel voorzichtig mee om maar geen pets te krijgen.
Het plezier dat al die mensen beleven aan vuurwerk, weegt niet op tegen de hel waar dit ene paard doorheen heeft gemoeten.