Les van Anky van Grunsven geveild voor Serious Request

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:33

xniieeenke schreef:
Pluckjezor schreef:
Van mij krijgen ze ook niets , tot ze een actie houden voor hulp in Nederland dan wil ik er over nadenken het is hier ook gewoon echt nodig !

Denk dat mensen met oorlogstrauma's zonder enige spullen het meer nodig zijn hoor.
Ja in nederland zijn arme mensen maar nee, niet zoals de mensen daar.

En die zogezegde zielige mensen met oorlogstrauma's hebben we zeker ook niet in nl? :x

xniieeenke

Re: Les van Anky van Grunsven geveild voor Serious Request

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:49

In NL worden we vaak geholpen hoor. Die mensen niet.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:54

Als mensen er zoveel geld voor willen, prima, iedereen blij toch?

Zelf zou ik het niet doen dat dan weer niet :')

Vind het wel een beetje gek om mensen in Nederland te vergelijken met mensen in oorlogsgebieden eerlijk gezegd :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:26

xniieeenke schreef:
sigrid1182 schreef:
Ik geef niets aan serious request...

Ik hou dr niet van, en vond bennie jovink zn reactie ook geniaal op sr.

Jij houdt er niet van, ik houd niet van jou. *D
Bennie mag van mij z'n mond houden, SR steunt heel veel kinderen.

-

Top van anky, van SR, gewoon top, alles! *\o/*

Andere meningen zijn lastig voor je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:29

Ik heb van SR niks gevolgd, vind er geen klap aan. Wel tof van Anky dat ze dit doet.

Overigens zegt de tegenvallende opbrengst ook wel genoeg over het concept SR, denk ik :').

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:31

_San87_ schreef:
Ik heb van SR niks gevolgd, vind er geen klap aan. Wel tof van Anky dat ze dit doet.

Overigens zegt de tegenvallende opbrengst ook wel genoeg over het concept SR, denk ik :').

Is 7 miljoen tegenvallend dan? Vind t als nog belachelijk veel := :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:33

_San87_ schreef:

De directeur van het Rode Kruis vond het geen tegenvallende opbrengst geloof ik...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:35

NathalietjeB schreef:
_San87_ schreef:

Is 7 miljoen tegenvallend dan? Vind t als nog belachelijk veel := :oo

Als je bedenkt dat de vorige edities rond de 12 miljoen ophaalden...?

Ik vind het ook idioot veel. Onnodig ook stiekem, Syrië staat zo in de belangstelling, gaan bakken geld en humanitaire hulp naartoe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:38

_San87_ schreef:
Als je bedenkt dat de vorige edities rond de 12 miljoen ophaalden...?

Ik vind het ook idioot veel. Onnodig ook stiekem, Syrië staat zo in de belangstelling, gaan bakken geld en humanitaire hulp naartoe.

Het ging niet alleen om Syrië.
Paul was naar Syrië, Barend (of was het Wijnand) in Zuid-Sudan geloof ik.
Verder gaan opbrengsten ook naar Congo en de Centraal-Afrikaanse Republiek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:41

Oh ja, geld in bodemloze putten gooien :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:52

_San87_ schreef:
Oh ja, geld in bodemloze putten gooien :).

Tsjah, dat is een manier om het te bekijken.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:58

En ik vond mijn prive les van 17.50 per halfuur al duur... Jeetje! Ach, als je het kwijt kan, wilt leren en wilt doneren aan een goed doel, waarom ook niet :+

Wij geven ook niks aan SR. Maar dat verder terzijde. :Y)

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:50

Pluckjezor schreef:
Van mij krijgen ze ook niets , tot ze een actie houden voor hulp in Nederland dan wil ik er over nadenken het is hier ook gewoon echt nodig !

Je haalt de woorden uit mn mond ... laat ze volgend jaar maar geld ophalen voor een goed doel in Nederland. . Nationaal ouderenfonds bijvoorbeeld

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:58

NathalietjeB schreef:
sigrid1182 schreef:
Ik geef niets aan serious request...

Ik hou dr niet van, en vond bennie jovink zn reactie ook geniaal op sr.

Met jou kan ik praten ook ik doneer niets aan sr, moest ook wel lachen om de reactie van bennie :')

Ben toch wel benieuwd wat bennie joLink heeft gezegd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:40

dushishoeve schreef:
Pluckjezor schreef:

Je haalt de woorden uit mn mond ... laat ze volgend jaar maar geld ophalen voor een goed doel in Nederland. . Nationaal ouderenfonds bijvoorbeeld

Www.ouderenfonds.nl Ik neem aan dat je daar nu dan ook al regelmatig aan geeft? :D

Top van Anky en van de de bieders !!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:25

NathalietjeB schreef:
En die zogezegde zielige mensen met oorlogstrauma's hebben we zeker ook niet in nl? :x

Ja inderdaad. Waarom zou je als je lekker warm en droog zit in een van de welvarendste landen sympathie tonen voor een actie die kinderen steunt die opgroeien in oorlog.

:)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F

Zalig kerstfeest |o
Laatst bijgewerkt door Qerty op 26-12-15 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:59

Ik houd niet zo van het eigen volk eerst idee.. Of je nu Nederlander bent, Afrikaan of wat dan ook. Je bent een mens en een mens verdiend hulp en basisbehoeftes.. En die basisbehoeftes, hoe rot het voor sommige mensen het hier ook is, in NL, en hoe arm mensen hier in NL zijn, dat is niets vergeleken bij een groot aantal andere landen. Ja, ik heb zelf armoede gekend, ik weet wat armoede is in Nederland.. Ja, we hebben daklozen.. Maar we hebben tig regelingen om iemand met schulden, met een laag inkomen etc te helpen. Het kan misschien heel lang duren voordat je uit je problemen bent en dat is dus heel lang op een houtje bijten, maar het kan wel.. Die kansen krijgen ze in de Congo en waar dan ook niet... Maar wel met donaties van westerse landen. Dan krijgen sommige mensen in die langen, in die gebieden en regio's, wel een kans... Een kans op zorg, een kans op opleiding, een kans op onderdak, een kans op schoon water... Een mens is een mens, in welk land dan ook.. We hebben de plicht om voor elkaar te zorgen, zoveel en zolang als we kunnen en als mogelijk is, en daarin zijn grenzen niet altijd belangrijk.

Ik zeg niet dat het hier niet oké is soms, hoe de ouderen erbij zitten, hoe bepaalde gehandicapten erbij zitten, hoe matig thuiszorg kan zijn... Daar moet ook aan gewerkt worden, maar ook daar zijn stichtingen voor en potjes van de overheid, dus daar is ook hulp voor. Er zijn donaties en er zijn veel vrijwilligers.

Als iedereen die zou roepen eigen mensen eerst zelf ook echt iets deed, zoals doneren of op een zaterdag vrijwillig bij ouderen zitten, dan zouden we in die sector heel wat meer donaties en vrijwilligers rijk zijn.

Natuurlijk heeft iedereen zelf het recht om te beslissen waar ze doneren.. En als jij liever doneert aan ouderenzorg dan aan iets als SR, dikke prima toch.. Maar ik doneer liever aan SR dan aan de ouderenzorg. Of, als het financieel zou toelaten, aan beide.. Dat is ieders eigen keuze.. Maar de redenering van 'eigen land eerst' vind ik altijd zo oneerlijk.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:13

Pluckjezor schreef:

Gelukkig organiseer jij wel acties voor hulp in Nederland?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 07:06

Ufurio4e schreef:
NathalietjeB schreef:

Met jou kan ik praten ook ik doneer niets aan sr, moest ook wel lachen om de reactie van bennie :')

Ben toch wel benieuwd wat bennie joLink heeft gezegd.

Het is mijn inziens humoristisch en de waarheid is hard...

Zanger Bennie Jolink heeft zaterdagavond tijdens het afscheidsconcert van Normaal flinke kritiek geuit op de actie Serious Request van 3FM. Hij noemde de dj's in het Glazen Huis ''een stel publiciteitsgeile aanstellers met een megasalaris".
De band Normaal was benaderd met de vraag om te collecteren voor de Rode Kruis-actie Serious Request. Dat zag Jolink niet zitten, vertelde hij het publiek in een uitverkocht Gelredome in Arnhem. ''Ik heb nee gezegd'', aldus Jolink.

''Het is een publiciteitsstunt waarbij er uiteindelijk tonnen aan de strijkstok blijft hangen. Als iemand geld wil geven, doe dat dan aan het KWF, het Koningin Wilhelmina Fonds voor onderzoek tegen kanker." Drummer Jan Manschot, mede-oprichter van Normaal, overleed vorig jaar aan de gevolgen van kanker.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 07:17

Ik doneer ook niet aan SR veels te commercieel, gaat daar meer om rn gaat compleet aan het (goede) doel voorbij. Daarnaast ben ik het soms niet eens met de goede doelen, dit jaar vond ik wel een mooie maar heb ook wel eens jaren gehad dat ik het echt een belachelijk slecht goed doel vond. Beetje dweilen met de kraan open. Geld er aan de ene kant insteken en aan de andere kant gaan ze dan alsnog dood omdat daar geen opvangnet is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 07:38

Ja vind de reacties altijd het leukst met dit soort acties.

Alle mensen die zeggen dat mensen in Nederland hulp nodig hebben doen jullie weleens vrijwilligers werk?
Helpen jullie weleens bij de voedselbank of bv een uitje met de ouderen of een spelletje?
al is het 1x in de maand?

Organiseren hoe klein ook eens een actie?
wat hebben jullie met je kerst pakket gedaan?
Zelf opgegeten?
Hoe gaat het met de ouderen bij jouw in de straat?
Is er een ouder die er alleen voor staat?
Of een gezin?
wat doe jij met je kleding die je niet meer draagt?
Of spulletjes die je zo weggooit?
enz enz.
Meer dan de helft schreeuwt alleen en doet zelf niks!

Kijk ook eerst bij jezelf hoe klein ook hoe je bij kan dragen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 08:01

linnie050 schreef:
Ja vind de reacties altijd het leukst met dit soort acties.

Alle mensen die zeggen dat mensen in Nederland hulp nodig hebben doen jullie weleens vrijwilligers werk?
Helpen jullie weleens bij de voedselbank of bv een uitje met de ouderen of een spelletje?
al is het 1x in de maand?

Organiseren hoe klein ook eens een actie?
wat hebben jullie met je kerst pakket gedaan?
Zelf opgegeten?
Hoe gaat het met de ouderen bij jouw in de straat?
Is er een ouder die er alleen voor staat?
Of een gezin?
wat doe jij met je kleding die je niet meer draagt?
Of spulletjes die je zo weggooit?
enz enz.
Meer dan de helft schreeuwt alleen en doet zelf niks!

Kijk ook eerst bij jezelf hoe klein ook hoe je bij kan dragen.

Maar dit doen we toch ook niet met goede doelen in het buitenland.

Dus omdat we niet in eigen land beginnen met acties of vrijwilligers werk. Mogen wij niet denken.

Kijk eerst eens naar eigen land?

Ik vind een beetje dubbel dan, dan moeten iedereen die achter sr staat. Ook al het rode kruis steunen voordat er gedoneerd wordt aan sr

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:22

ElineS helemaal eens <3 <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:44

Pluckjezor schreef:

Wat is hier dan ook echt nodig en belangrijker dan mensen helpen die in een oorlogsgebied zitten?

Zal wel onder een steen geleefd hebben maar ik kan het niet bedenken..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:46

Jildau helaas zijn d'r van die simpel denkende mensen die denken dat ze het beter weten door te zeggen dat het in NL meer nodig is, denk dat we die beter kunnen negeren, die zijn de moeite niet waard ;)