little_birdy schreef:jeetje wat naar. mag hopen dat iedereen er bovenop komt. wat ik me wel afvraag. krijgt de eigenaresse nu ook een rekening voor de kapotte ambulance ? ivm aansprakelijkheid?
Lijkt me ene kant niet, toch ?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoe_97 schreef:Ik denk net van wel. Eigenaar is altijd aansprakelijk voor schade die het dier aanbrengt. Stel nu de patiënt is gestorven kunnen de familieleden ook nog een schadevergoeding bij eigenaar paard gaan eisen. Want los van hoe het gebeurd is blijft die aansprakelijk.
beetje stom antwoord sorry hoor. Maar wat weet jij van aansprakelijkheid met je 18 jaar?KellyR schreef:Zoe_97 schreef:Ik denk net van wel. Eigenaar is altijd aansprakelijk voor schade die het dier aanbrengt. Stel nu de patiënt is gestorven kunnen de familieleden ook nog een schadevergoeding bij eigenaar paard gaan eisen. Want los van hoe het gebeurd is blijft die aansprakelijk.
beetje stom antwoord sorry hoor. Maar wat weet jij van aansprakelijkheid met je 18 jaar?
Als jou kat uit de tuin ontsnapt en die rent voor een auto en de auto maakt een slinger tegen de lantaarnpaal denk je er dan hetzelfde over? In principe is het hetzelfde verhaal alleen mist er een paar 100 kg.
Dit is verzekeringswerk, nooit dat eigenaar hier zelf voor opdraait.
Dat er verzekeringen bijkomen heb ik nergens ontkent. Maar ja. Als je kat voor een auto loopt en die heeft schade ben je evengoed aansprakelijk als bij een paard. Dat is geen mening, dat is feit. Dat er verzekeringen tussen komen is vrij normaal. Zoe_97 schreef:KellyR schreef:
beetje stom antwoord sorry hoor. Maar wat weet jij van aansprakelijkheid met je 18 jaar?
Als jou kat uit de tuin ontsnapt en die rent voor een auto en de auto maakt een slinger tegen de lantaarnpaal denk je er dan hetzelfde over? In principe is het hetzelfde verhaal alleen mist er een paar 100 kg.
Wat heeft mijn leeftijd hier nauwere mee te makenDat er verzekeringen bijkomen heb ik nergens ontkent. Maar ja. Als je kat voor een auto loopt en die heeft schade ben je evengoed aansprakelijk als bij een paard. Dat is geen mening, dat is feit. Dat er verzekeringen tussen komen is vrij normaal.
KellyR schreef:Zoe_97 schreef:[quote="KellyR"
[/quote
Wat heeft mijn leeftijd hier nauwere mee te makenDat er verzekeringen bijkomen heb ik nergens ontkent. Maar ja. Als je kat voor een auto loopt en die heeft schade ben je evengoed aansprakelijk als bij een paard. Dat is geen mening, dat is feit. Dat er verzekeringen tussen komen is vrij normaal.
Dat betekend dat je zelf pas net aansprakelijk bent en misschien net in je studie zit. Zelfs met een paar jaar rechten kan het soms nog lastig zijn. Dus door zo stellig iets te beweren kan je meer kwaad dan goed doen. Daarbij vind ik de reacties van jou sowieso nogal heel zwart wit over het algemeen.
Degene die het dier namelijk aanrijd kan namelijk tot de helft aansprakelijk gesteld worden.
En in dit geval zitten we met een ambulance een paard en nog een derde, dit betekend dat het veel minder zwart wit is als auto-auto of auto-persoon.
Zoe_97 schreef:KellyR schreef:Dat betekend dat je zelf pas net aansprakelijk bent en misschien net in je studie zit. Zelfs met een paar jaar rechten kan het soms nog lastig zijn. Dus door zo stellig iets te beweren kan je meer kwaad dan goed doen. Daarbij vind ik de reacties van jou sowieso nogal heel zwart wit over het algemeen.
Degene die het dier namelijk aanrijd kan namelijk tot de helft aansprakelijk gesteld worden.
En in dit geval zitten we met een ambulance een paard en nog een derde, dit betekend dat het veel minder zwart wit is als auto-auto of auto-persoon.
Feit blijft dat een eigenaar altijd aansprakelijk is voor zijn dier wat eerder ontkent werd. Tuurlijk is niet alles zwart wit. Maar dat feit kan niet ontkent worden.
Leeftijd staat hier volledig los van trouwens. Een 50 jarige doet soms dommere foutere uitspraken dan een 14-jarige
Zoe_97 schreef:KellyR schreef:
KellyR schreef:Zoe_97 schreef:Ik denk net van wel. Eigenaar is altijd aansprakelijk voor schade die het dier aanbrengt. Stel nu de patiënt is gestorven kunnen de familieleden ook nog een schadevergoeding bij eigenaar paard gaan eisen. Want los van hoe het gebeurd is blijft die aansprakelijk.
Zelf een hele 3 jaar ouder en wow, ineens veeel wijzer
mrie schreef:Citaat:beetje stom antwoord sorry hoor. Maar wat weet jij van aansprakelijkheid met je 18 jaar?
Kelly schei eens even heel snel uit. Je vind wel dat je heel wat bent hè met je 21 jaar... Dan zou ik dus hetzelfde tegen jou kunnen zeggen. Zoiets zeg je toch niet, beetje respect hoor. Niet lief!
bigone schreef:Hiervoor ben je dus verplicht WA verzekerd in Nederland, schade die je per ongeluk(het is altijd een ongeluk) toebrengt aan anderen. Stel je hond bijt iemand de broek kapot of zoiets groots als dit, je paard ontsnapt en veroorzaakt een ernstig ongeluk.
Xanthippe schreef:Nee hoor, voor een kat ben je niet aansprakelijk, dat is een vrij dier.
Voor alle andere dieren geldt de familiale verzekering.
Maar dat is natuurlijk compleet off-topic.
Verschrikkelijk voor alle betrokkenen, hopelijk komen de slachtoffers goed weg.
KellyR schreef:KellyR schreef:
Dat betekend dat je zelf pas net aansprakelijk bent en misschien net in je studie zit. Zelfs met een paar jaar rechten kan het soms nog lastig zijn. Dus door zo stellig iets te beweren kan je meer kwaad dan goed doen. Daarbij vind ik de reacties van jou sowieso nogal heel zwart wit over het algemeen.