KWPN: Groen licht voor 18 springhengsten en 1 volbloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: KWPN: Groen licht voor 18 springhengsten en 1 volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:16

Casarell, ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf een Creool x Julio Mariner xx, maar die was op late leeftijd toch nog steeds soepeler dan deze VB en vind ik zelf, veel beter gebouwd. Ik snap heel goed dat men gaat voor de bewerkbaarheid, hardheid, uithoudingsvermogen etc. Maar als je deze VB ziet denk ik ineens dat het KWPN ook elke kwaliteitseis achterwege heeft gelaten.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:51

Gelukkig is t pas de eerste ronde, nog 2 plus 70dagen Ermelo te gaan. Als ie echt zo 'bijzonder' beweegt zoals de video laat zien dan hoop ik dat ze t licht nog zien :=

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:00

Ik ben zelf groot voorstander van generatie denken, en als ik een merrie had zou ik absoluut op zoek gaan naar een passende volbloed. Wel met de gedachte om een beetje neutraal te fokken in de eerste generatie. Dus niet een grote stap terug te doen, en deze is wel erg neerwaarts in de romprichting, en lijkt ook weinig los te laten. Misschien is het spanning en een jaar geleden maar ook de schoft lijkt er niet goed uit te komen met springen.
Als fokkers al huiverig zijn om een vb te gebruiken zie ik niet hoe deze hengst grote dekaantallen gaat halen.
Maar goed, ik zit niet in de keuringscommissie :')