Macchiato schreef:Ik vind de jacht een mooi en noodzakelijk iets. Meerdere keren zelf meegelopen en hoop later ook zelf in het bezit te zijn van een jachtakte. Jammer dat jullie slechte ervaringen hebben met jagers. Maar overal zitten rotte appels tussen. Zo heb je ook ruiters waar je zelf niet mee geassocieerd wilt worden.
Jammer dat jagers weer slecht in het nieuws terecht komen, maar helaas hebben ze daar in dit geval zelf voor gezorgd. Vaak zie ik ook dat jagers slecht afgeschilderd worden puur door onbegrip van de andere partij, maar dat terzijde.
Nou ja, onbegrip, ik denk dat dat bij beide partijen bestaat.. Ik denk dat jagers ook niet inzien hoe veel meer die levende dieren ons waard zijn dan dood op een bord.. Ik kan enorm genieten van een koppeltje fazanten, het zijn zo'n prachtige dieren, zo'n prachtig geluid, ik zou er elke dag uren naar kunnen kijken.. Ik ga vaak met mijn paard heel vroeg 's ochtends het bos in om een ree te spotten. Ook prachtige beestjes, magisch om ze zo in het bos te zien rondlopen.. En hazen, hoe geweldig als ze samen spelen, over elkaar heen springen, achter elkaar aan rennen

Ganzen, die kwetterend voorbij vliegen in zo'n mooie V-vorm.. Ik vind het heerlijk om op ons bootje 's ochtends wakker te worden midden tussen de ganzen
En dan komt er een jager en die schiet ze allemaal dood. En waarom? Voor de lol? Als trofee? Voor dat stukje vlees waar hij een avond plezier van heeft? En inmiddels is het veld rondom ons huis stil en doods
Nee echt geweldig mooi, die plezierjacht..