Jeroen Dubbeldam over teleurstelling uitslag sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:14

Wij verslaan grote concurrent Duitsland tenminste wel. :D

Sammie

Re: Jeroen Dubbeldam over teleurstelling uitslag sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:15

Ook niet altijd :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:16

Misschien is het ook wel eens tijd om onder ogen te zien dat de paardensport alleen leeft onder de mensen die er wat mee hebben.
De rest van de wereld heeft helemaal geen interesse in paardensport en dat zie je terug bij dit soort verkiezingen.

That's life.

Wat maakt zo'n verkiezing ook eigenlijk uit?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:17

Voor mij niks.. hoor.. Maar voor de sporters zelf kan ik mij wel voorstellen dat het zuur is.. Het is toch een stukje erkenning dat je graag wil!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:20

Dees schreef:
Misschien is het ook wel eens tijd om onder ogen te zien dat de paardensport alleen leeft onder de mensen die er wat mee hebben.
De rest van de wereld heeft helemaal geen interesse in paardensport en dat zie je terug bij dit soort verkiezingen.

That's life.

In de andere landen waar wij onze grote concurrenten aan hebben leeft het volgens mij wel meer.

Sammie schreef:
Voor mij niks.. hoor.. Maar voor de sporters zelf kan ik mij wel voorstellen dat het zuur is.. Het is toch een stukje erkenning dat je graag wil!

Inderdaad, vooral de teammedaille. De landenwedstrijd rijd je niet alleen voor jezelf en je team, maar ook voor je land.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:20

Sammie je slaat de spijker op zijn kop!!
dat is de mensen denken.

Vraag willekeurig aan mensen wie Dafne schippers is of Sjinkie Knegt, iedereen weet dat.
Vraag wie Jeroen Dubbeldam is en er zijn er weinig die het antwoord weten.

Paardensport staat achter voetbal op de 2de plaats van meest beoefende sporten.
Maar omdat de televisie de paardensport compleet negeert is er geen bekendheid.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:28

Ik denk dat de paardensporters het voorbeeld van Max Verstappen (wijs man voor zijn leeftijd) maar eens moeten gaan volgen. Gewoon niet meer naar toe gaan en bedanken voor toekomstige nominaties.

Eén van de grootste sporten van dit land, die zo ondergewaardeerd wordt. Ongelofelijk. Maar goed. Wat is waardering? Een juryprijs, toegekend door mensen die nooit op een paard hebben gezeten? Laat gaan.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:57

misterA schreef:
Fitzroy schreef:
Iemand die zich zo onsportief gedraagt als Sjinkie zou imo nooit een prijs gewonnen mogen hebben. Lekker voorbeeld voor de sport.

En wat stelt die sport mondiaal gezien, helemaal voor, totaal niets. In het land der blinden is eenoog koning.

iemand die internet heeft kan zich beter toch informeren?

De stuwende kracht achter het shorttrack is NOC NSF, niet de NOS die met Smeets en Jansma niets hadden met shorttrack.
De paardensport heeft via de stichting NOP daar ook een betrouwbare partner in.

Ik denk dat de KNHS meer aan PR moet doen, de beachvollyballers hebben met het event in eigenland bereikt wat de paardesport niet lukt.

Ik vind zilver ook niet de kleur om het goud van anderen te overtreffen.
Veel hebben Verstappen genoemd, uitzonderlijk ja, gewonnen niets, hij heeft terecht aangegeven niet op het gala te wachten en de waardering via insiders hoger te achten.

Een middelvinger naar iedereen die paardensport minacht

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:25

Ik kan mij de teleurstelling heel goed voorstellen. Dat Sjinkie Knegt die prijs wint is wel terecht, maar had Jeroen hem gewonnen was het ook meer dan terecht. Dat de ploeg dan geen prijs wint, vind ik dan wel weer onterecht. Wat ze hebben klaargespeeld is echt zo ontzettend knap en iets wat menig ploeg niet voor elkaar heeft gekregen en ook nooit zal doen. Daar mag best meer waardering voor zijn.

Maar paardensport is toch altijd een sport dat aan de zijkant staat in de ogen van de media en veel leken. Wel begrijpelijk, maar jammer voor diegene die er knetterhard voor hebben gewerkt.

In het vervolg kunnen ze beter afzeggen voor zulke gala's. Het is toch allemaal heel discutabel en wat dat betreft heeft Max Verstappen dat goed besloten. Volgens mij heeft Sven Kramer er ook geen goed woord meer voorover.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:31

Ik stel voor dat we een BOKT AWARD in het leven roepen!
Een leuke medaille met het bokt-logo erop . Dan reiken we die uit bij Jeroen op stal met een bos prachtige bloemen en een fles champagne.
Dan weet Jeroen dat hij tenminste door het paardenvolk gewaardeerd wordt en als een van de bokt-fotografen meegaat kan er een leuke reportage van gemaakt worden.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:31

Ik vind dat sportman van het jaar gedoe, oke, goed er waren allemaal kampioenen bij die nominatie. Dat Dubbeldam dan alweer ondergewaardeerd wordt, so be it. Voor hem heel rot, en ik vond het ook een teleurstelling maar de andere twee genomineerden hebben tenminste nog iets klaargespeeld.

Dat de springruiters de prijs voor beste ploeg niet kregen vind ik ronduit belachelijk, ze verliezen eigenlijk van "twee verliezers" Die beachvolleyballers, leuke gasten, hebben vijf maal op matchpoint gestaan, en verliezen alsnog een finale maar pakken wel die prijs. De waterpolo meiden, super jong team en heel knap maar verliezen ook een finale. Dus nee, daar kon ik geen begrip voor opbrengen. Als je vijf maal een matchpoint verspeelt, dan heb je het toch niet goed gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:36

Dees schreef:

That's life.

Ik merk aan mijn vriend bijvoorbeeld dat het vooral het 'niet snappen wat de 'sport' precies is' is. Bij springen valt het nog mee, maar van de dressuur snapt hij bijvoorbeeld geen hol. Ik heb dat met curling, die sport snap ik totaal niet en daarom interesseert het me ook gewoon niet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:46

Joh laat je niet zo kennen, denk ik dan.
Ik hou niet van verongelijkt gedrag.
Zielig.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:51

Veel mensen denken dat ruiters niet veel meer hoeven te doen dan sturen en blijven zitten. En doordat de kennis van de paardensport er niet is, is er ook geen waardering voor de sporters.

Je merkte het ook al bij de uitzending van Pauw.

2016 Is het jaar van de OS dus dan is de kans op een nominatie al bijzonder klein voor de paardensport denk ik.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:08

ullaatje schreef:
Paardensport staat achter voetbal op de 2de plaats van meest beoefende sporten.

Nee, zo zit dat niet.
Paardensport staat achter voetbal op de 2de plaats als het gaat om de hoeveel geld dat er jaarlijks in om gaat.
Als het gaat om het aantal mensen dat de sport beoefent, dan staat paardensport helemaal niet op de 2de plaats achter voetbal, maar komen er andere sporten eerst.

Interessante statistiek uit 2013:
http://www.indesport.nl/trends/wat-zijn ... te-sporten

(ook interessant in die statistiek: bij het aantal mensen die de sport beoefenen scoort paardensport nog aardig, maar tel je daarbij op de populariteit van de sport, dan zakt de paardensport echt naar een lagere ranking)
En dat is dus direct de reden waarom paardensport het niet goed doet in sportgala's.
Max Verstappen had van begin af aan al een betere kans op de sportprijs dan Jeroen Dubbeldam.

Net zoals een 18 jarige frisse jonge knul een betere kans heeft om The Voice te winnen dan een 32 jarige dame. Zelfs als zingt zo'n joch dan praktisch vals en de dame de sterren van de hemel :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:22

Vind de reactie van Dubbeldam nogal onsportief. Of hij wel of niet wint doet niet af aan zijn prestaties. Dat knegt heeft gewonnen komt door zijn enorme groei van afgelopen seizoen en hij heeft shorttrack op de kaart gezet. Dat is heel knap. Wat Dubbeldam doet ook trouwens, hij presteert al jaren op niveau. Dat gemekker ook altijd als een ruiter niet wint. Bijzonder onsportief. Neem een voorbeeld aan schippers zij heeft eerder gezegd het leuk te vinden om te winnen maar dat het haar prestaties niet beïnvloedt, of iets in die geest. Terechte winnares hoe dan ook, bijzonder aardige vrouw ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:26

Dubbeldam is helemaal niet onsportief als je het hele bericht leest. Helaas heeft equnews zitten goochelen met de oorspronkelijk tekst.

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/Sport/artic ... eest.dhtml

Daar ontbreekt oa dit: Dubbeldam zag shorttracker Sjinkie Knegt tot sportman van het jaar worden gekroond. Of hij daar beter mee kon leven, liet hij in midden. ,,Over mijzelf praat ik liever niet, maar met de ploeg had ik nogmaals hoge verwachtingen.''

Het gaat dus vooral om de teammedaille

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:32

Jeroen Dubbeldam werd ook uitgenodigd voor een interview bij Pauw. De vragen die daar werden gesteld vond ik ook zeer denigrerend en bijna belachelijk te noemen. Eerst werd verteld hoe goed hij was, vervolgens moest hij gaan uitleggen waarom hij de jaren daarvoor geen titel had gewonnen, en nu wel. Uiteindelijk eindigde het gesprek over zweepjes en paarden 'haha'. Het was echt een aanfluiting en verre van sympathiek.

De paardensport is gewoon niet populair genoeg voor deze prijzen, men denkt nog steeds dat het paard alles doet, ik denk ook niet dat dat gaat veranderen. Daarom ben ik het met posts hierboven eens: de eer aan jezelf houden en bedanken voor de nominatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:36

misterA schreef:
Fitzroy schreef:
Iemand die zich zo onsportief gedraagt als Sjinkie zou imo nooit een prijs gewonnen mogen hebben. Lekker voorbeeld voor de sport.

En wat stelt die sport mondiaal gezien, helemaal voor, totaal niets. In het land der blinden is eenoog koning.

Dan zou ik dit ook over de top in de paardensport kunnen zeggen, ook daar zijn maar enkele landen die de dienst uitmaken. Dus mondiaal stelt ook dat niets voor, ik denk dat er meer toppers wereldwijd in de shorttrack dan in de hippische sport zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:48

wat mij verbaast is dat het bij paardensport allemaal door het paard komt, maar dat in de autosport Max Verstappen op handen gedragen wordt. En daar ligt het allemaal niet aan de auto?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:59

Lielle schreef:
wat mij verbaast is dat het bij paardensport allemaal door het paard komt, maar dat in de autosport Max Verstappen op handen gedragen wordt. En daar ligt het allemaal niet aan de auto?

Denk dat jij je aardig in de voet schiet als je deze vergelijking echt de wereld in gaat slingeren :D
Hij is zo krom als een hoepel en bovendien laat het anderen denken dat paarden als machines behandelt worden binnen de paardensport.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:02

ik neem aan dat jij wel begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het een merkwaardige vergelijking dat een autocoureur gezien wordt als de belangrijkste factor in een 'team' terwijl dat in de paardensport andersom is. Ik vind dat krom, maar mss kan jij me uitleggen waarom ik dat verkeerd zie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:05

Nogal logisch, eigenlijk. In de autosport doet heeft de coureur het meeste werk, in de paardensport is het het paard dat het meeste werk verzet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:06

ik had het niet over het fysieke werk, ik had het over de belangrijkste factor.

Maar daarmee is de verklaring voor het niet winnen van de titel wel duidelijk. Zo lang men de fysieke kwaliteiten als belangrijkste factor ziet in een sport, zul je idd nooit winnen als ruiter.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-12-15 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:08

Heb je wel eens de moeite genomen om je te verdiepen in 'formule 1'?
Denk persoonlijk dat dat écht een teamsport is, in plaats van 4 individuen die namens een land een cumulatieve prestatie neer zetten.
De autocoureur bij Formule 1 is het visitekaartje. Beetje als de zanger dat is van een band. Overigens: de autocoureur wordt ook aan meer risico's blootgesteld als ieder ander in zijn team (alhoewel..., werken in de pit is ook niet vrij van risico), maar ook aan veel meer risico's blootgesteld als welke sportruiter dan ook. Denk persoonlijk ook dat het zijn van autocoureur fysiek ook meer van een mens vraagt dan paardrijden.

Maar je zult het moeten accepteren: in de ogen van de buitenwereld, is paardrijden echt een non-sport. Of jij het er nu mee eens bent of niet, paardrijden telt niet mee voor sportkijkend Nederland.
Er is niet voor niets sprake van het mogelijk afschaffen van paardensport als Olympische sport.