Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
silversomali schreef:Hier genoeg stallen met 2.5x2.5 hoor. En ook veel binnen. Natuurlijk is dat niet goed, maar om een stal van 3x4 dan opeens klein te noemen... nu lijkt het alsof ze en altijd zielig binnen staan, en dan ook nog eens in een te kleine stal..
silversomali schreef:Hier genoeg stallen met 2.5x2.5 hoor. En ook veel binnen. Natuurlijk is dat niet goed, maar om een stal van 3x4 dan opeens klein te noemen... nu lijkt het alsof ze en altijd zielig binnen staan, en dan ook nog eens in een te kleine stal..
Mimo schreef:Ik vraag mij altijd af waarom mensen die hun paard op stal houden gaan wijzen naar dieren die het slechter hebben, nog kleiner staan of helemaal niet buiten komen. Dat is niet waar het om gaat: een paard op stal en geen dagelijkse ruime uitloop met soortgenoten is paardonvriendelijk. Een cavia in een schoenendoos is zielig, een dolfijn in een badkuip ook maar waarom accepteren we wel dat paarden op deze manier gehouden worden tegen al hun natuurlijke behoeften in?
flappie28 schreef:Ja, wie heeft dat eigenlijk ooit bedacht om paarden alleen in een box van rond de 3 bij 3 te zetten en waarom? Was dat het meest praktische of ging het dan vaak niet met een grote groep paarden met een loopstalprincipe ofzo? Of was dat het meest makkelijke met uit mesten/voeren of vanwege ruimtegebrek?
Vroeg ik me opeens af eigenlijk
Lynn_Nikita schreef:silversomali schreef:3x4 een kleine stal???...
klein als paarden er dag en nacht opstaan wel ja