HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:04

Dit is een filmpje van de vorige keer. Ze geeft toch ook aan dat ze dit keer meer met ontspanning gereden heeft.

Ik vind het een prachtig paard. Dat gezeur altijd.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:16

een mooi paard is het zeker! Kan ook prima lopen!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:05

N0a schreef:
Dit is een filmpje van de vorige keer. Ze geeft toch ook aan dat ze dit keer meer met ontspanning gereden heeft.

Ik vind het een prachtig paard. Dat gezeur altijd.

Dan nog vind ik het getoonde in Ermelo gezien de positieve berichten en de hoge punten wat teleurstellend ogen. Mijn mening. ;)
Fijn dat ie nu meer ontspannen liep. Zou daar ook graag een filmpje van willen zien.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:38

Tjee een aantal hier durven wel zeg... ik durf te wedden die uitspraken over marieke van der putten gewoon een uiting van gebrek aan ervaring is. Dat bepaalde mensen niet snappen dat zo'n toto wel iets hoger opgooit dan hun draver :+
Als er toch iemand kan zitten..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:44

sommige mensen schoppen gewoon heel erg graag!

ik vond het in Ermelo echt vreselijk indrukwekkend, ben blij dat ze nu iets meer op ontspanning gereden heeft, maar meer om het paard te sparen, hij heeft zoveel talent.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:45

Ding is nog maar net bezig en ook nog niet zo super lang een combinatie... pff wat een gezeur!

Trainen verder en mooi ervaring opdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:49

Het heeft toch niets met schoppen te doen.
Ze zit in het filmpje gewoon niet zoals het hoort. Het doet afbreuk aan het geheel.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:03

Anoniem schreef:
Het heeft toch niets met schoppen te doen.
Ze zit in het filmpje gewoon niet zoals het hoort. Het doet afbreuk aan het geheel.

Is dat niet dat zadel van edward wat hij altijd op totilas had? Met de zweetbladen naar voren wijzend zodat je benen ook meer naar voren liggen en dus niet zover onderuit komen als je lang bent?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:14

De afgunst druipt er weer vanaf hier.

Prachtig paard en wellicht nog talentvoller dan zijn papa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:17

Hoezo kansloos :+
Je moet haast wel blind zijn om niet te zien dat marieke gewoon niet goed op het paard zit.
Dat heeft verder niets met de kwaliteit van het paard te maken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:23

Anoniem schreef:
Je moet haast wel blind zijn om niet te zien dat marieke gewoon niet goed op het paard zit.

Ik denk dat het wel meevalt anders hadden ze daar wel een andere stalruiter gezocht (en die zijn er genoeg: er zijn er hier op bokt bijvoorbeeld een paar die heel goed weten hoe het wél moet).

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:25

Dorine92 schreef:
Anoniem schreef:

Ik denk dat het wel meevalt anders hadden ze daar wel een andere stalruiter gezocht (en die zijn er genoeg: er zijn er hier op bokt bijvoorbeeld een paar die heel goed weten hoe het wél moet).

Nou idd zeg

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:29

Super mooie combinatie en geweldig paard!! +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:34

Dorine92 schreef:
Tjee een aantal hier durven wel zeg... ik durf te wedden die uitspraken over marieke van der putten gewoon een uiting van gebrek aan ervaring is. Dat bepaalde mensen niet snappen dat zo'n toto wel iets hoger opgooit dan hun draver :+
Als er toch iemand kan zitten..

Als ze zo goed kan zitten moet het ook geen f*ck uit maken dat ie hoger op gooit dan mijn denkbeeldige draver. :+
Een paard dat ontspant in de rug en los is gooit je overigens niet hoog op. Zeker niet als je zo fantastisch kan zitten.

Ik vind het ook niks. Strak, protest... Ik kan niet begrijpen dat dit nu is wat men wil zien bij dressuur. Iemand zei dat er pas twee rondjes op voorhand druk opgevoerd wordt... Dressuur gaat toch om ontspanning en lossigheid, daar hoort helemaal geen druk bij opgevoerd te worden....
Da's er weer eentje die z'n vader achterna gaat.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:42

Bij een correcte zit zijn schouder, heup en hak op een lijn. Ik denk wel eens dat die nieuwerwetse dressuurzadels de zit nogal verpesten. Megadiep en met wrongen waar mee je een olifant nog in het zadel kan houden ;) , maar correct op de kont zitten... lukt kennelijk niet in die zadels.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:48

Ach ik wou dat ik zo kon rondsturen als die meid en zulke prestaties neer kon zetten.. #gaatweerrondhobbelen... :wave:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:53

Ben benieuwd naar filmpjes van deze keer... Vond de vorige keer Governor beter dan Toto Jr.
Met name omdat Governor voor en achter gelijkmatig beweegt en niet zo liep te zwiepen met de staart.

Echter kreeg die gisteren maar een 6,5 op harmonie omdat hij regelmatig mond open en tong er uit had. Als ik dat zo lees, dan denk ik dat hij deze keer net zo werd gereden als de vorige keer met losrijden :+

Het is met name voor die populaire hengsten wel erg veel hoor, ik gok dat Toto Jr. en Governor beide volop hebben gedekt afgelopen seizoen en dan ook nog dit. En dan kan je je afvragen of het reëel is om met dit soort paarden op het hoogste niveau in te zetten als er op zo'n jonge leeftijd al zoveel wordt gevraagd... Waarom lopen er relatief gezien maar zo weinig KWPN hengsten op het hoogste niveau? Terwijl bij de diverse Duitse stamboeken dit beter mogelijk lijkt?

Ach, je kan het stamboek er niet de schuld van geven. Zo'n competitie is een mooie gelegenheid om je hengst te presenteren hoor. Maar de eigenaren zijn verantwoordelijk voor het heel houden van die jonge dieren.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:59

Nicole schreef:
Ach ik wou dat ik zo kon rondsturen als die meid en zulke prestaties neer kon zetten.. #gaatweerrondhobbelen... :wave:

inderdaad! ik kan alleen maar dromen van zo goed rond te rijden met zo'n prachtbeest!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:15

biscaya schreef:
Vala schreef:

Je mag me belachelijk maken hoor, geen probleem!
Ik zie het gewoonweg niet zoals jij het wil zien :)*

Belachelijk maken is niet de bedoeling..Echter staartzwiepen is wel degelijk een teken van verzet..Maar goed toto kan zwiepen wat ie wil daar heeft Gal en consorten geen boodschap aan..Dit paard zal t kosten wat kost moeten gaan doen als opvolger van zn vader..
4 jr en dan zo lopen..
Toto liep nog in de " pampers" toen ze erop zijn gaan zitten..!!
En dit zijn dan de mensen die een voorbeeld functie zouden moeten hebben!
Het verbaast mij steeds minder dat t gemiddelde sportpaard nog net de 8 haalt..
Prachtig paard zeer jammer dat hij niet de tijd krijgt om uit te groeien maar al zo aan t werk moet!

Wat een belachelijke reactie! Als er iemand is die weet wat een paard opleiden is en heel houden!! dan is het Edward Gal (en consorten :) ) wel. Zij hebben niet voor niets zoveel paarden succesvol op hoog(ste) niveau in de sport lopen.

Op het filmpje vind ik het staartgezwiep ook storend, maar gisteren was dit helemaal niet zo. Naar mijn mening is het gezwiep zeker geen verzet, anders loopt hij niet zulke hoge punten, maar spanning.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:17

En Govenor was zeker niet beter, liep constant met zijn mond open en tong eruit, waar dan ook terecht kritiek op werd gegeven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:18

Jord schreef:
En Govenor was zeker niet beter, liep constant met zijn mond open en tong eruit, waar dan ook terecht kritiek op werd gegeven.

Misschien moet je even beter lezen...
Ik zei dat ik de vorige keer in Ermelo Governor beter vond, omdat die toen mooi gelijk over de benen ging en minder zwiepte. Ik heb ook gehoord van het losrijden toen.
En daarna schreef ik dat hij dit keer slechts een 6,5 kreeg ivm open mond en tong er uit.

Houdt de discussie wel zo redelijk he? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:22

Het wordt eens tijd dat mensen uitingen en de paardentaal begrijpen van het paard en er geen eigen draai aan geven! Omdat Marieke zo'n goede amzone is en dit paard prachtig is en een zoon van Toto is, is het staart zwiepen ineens geen teken van verzet?
Wat een onzin.
En dat heeft niks met afgunst te maken, helemaal niet.
Naar top ruiters en paarden kijk ik graag, mits en ontspannen en met vriendelijke hulpen gaat en ik geen verzet zie! Dressuur is voor het paard en niet het paard voor de dressuur!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:26

Pracht paard,goede ruiter ook al zit ze achterste voren op het paard,wat ik wel altijd jammer vind.is dat deze jonge dieren al zo aan de bak moeten.maar dat is mijn idee.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:28

Nee dit staart zwiepen is geen verzet anders kan dat paard niet zo door de baan gaan. Maar goed zwart kijkers heb je altijd.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:32

Jord schreef:
Nee dit staart zwiepen is geen verzet anders kan dat paard niet zo door de baan gaan. Maar goed zwart kijkers heb je altijd.

Ik zat ook al te kijken.. Hij zwiept niet gericht naar een plek die hem irriteert ofzo (bijv sporen of zweep). Ook niet hard of gefrustreerd. Misschien is het meer voor de balans dat ie zwiept.
Een hoop mensen roepen ook gelijk dat het verzet is als een paard zwiept, maar bijv. Sunrise van Imke Schellekens deed niet anders dan zwiepen maarja dat was een merrie dus dan mag het wel. Want merries zwiepen omdat het merries zijn en hengsten zwiepen uit protest :o?