Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Zelfde verhaal als een afgekeurd voor de sportpaard verkopen aan een verzekering en dan verbaasd zijn dat het de handel in verdwijnt.
inkepink schreef:Weggeven als grasmaaier is puur voor eigen gemoedsrust in mijn ogen.
inkepink schreef:Ik heb zelf gister mijn oude merrie laten inslapen nadat ze hier 6 jaar als grasmaaier heeft rondgewandeld, mijn paard, mijn verantwoordelijkheid
Ineke2 schreef:Daarom neem je verantwoordelijkheid en zorg dat zo'n paard ingeslapen word, naar de slacht gaat óf naar een rusthuis gaat waar je als eigenaar zelf de kosten van blijft betalen.
Gratis of voor een symbolisch bedrag weggeven aan een "goed" tehuis met een paard dat niet gezond meer is werkt gewoon niet.
janouk schreef:Ik snap het telkens niet.......
Je weet toch wat een paard maandelijks kost. Als je paard afgekeurd wordt en je wil of kan er zelf niet meer voor zorgen, dan is het toch een illusie te denken dat er mensen zijn, die gratis maandelijks de kosten van jouw afgedankte paard op zich nemen.
Waarom zouden mensen dat überhaupt doen?
Dorine92 schreef:Is een moeilijke kwestie dit. Ik vind namelijk dat een hoop mensen hier ook wel lekker makkelijk het paard gelijk naar de slacht hadden willen brengen. Als dat beestje nog een aantal fijne jaren kon beleven vind ik het niet zo tof om zo'n dier naar de slager te doen uit "dierenliefde". Lekker makkelijk beslissen over het leven van een ander. Daarnaast zal het ook vaak genoeg goed aflopen
janouk schreef:Ik snap het telkens niet.......
Je weet toch wat een paard maandelijks kost. Als je paard afgekeurd wordt en je wil of kan er zelf niet meer voor zorgen, dan is het toch een illusie te denken dat er mensen zijn, die gratis maandelijks de kosten van jouw afgedankte paard op zich nemen.

hoogendroog schreef:Tuurlijk mag een slager een paard doorverkopen, het is immers zijn paard (als hij vooraf heeft betaald, dus geen betaling na het slachten). Wat echter niet mag, is dat een paard wat zich op het terrein van een slachthuis bevindt, levend van dat dat terrein afhalen. Als een dier (koe, paard, varken, geit etc.) zich eenmaal op het terrein van een slachthuis bevindt, moet het worden geslacht. Ik denk dat veel mensen dus denken dat een slager geen paarden mag doorverkopen, maar dat mag hij dus wel, als het dier dus maar niet op het terrein van een slachthuis is. Of het netjes is dat een slager een paard doorverkoopt, is een heel andere discussie. Het zijn echt twee verschillende zaken.
Desiree schreef:Goof schreef:Dit soort verhalen en oproepen staat wel vaker op bokt, waarom is het nu ineens voorpaginanieuws?
En daarom verbaast het me dat er nog steeds mensen zijn die een dergelijke oproep doen, met alle gevolgen van dien, wat ze hier óók geregeld kunnen lezen!
Tobbes schreef:janouk schreef:Ik snap het telkens niet.......
Heeft puur met eigen gevoel te maken dan verstand te gebruiken.
Want paard naar slagen brengen is ziellig, terwijl naar goed adres brengen niet zielig is. Werkelijkheid lig echter heel anders maar dat willen mensen niet zien.
.