Racewedstrijd gewonnen door het verkeerde paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Racewedstrijd gewonnen door het verkeerde paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:06

Geen idee of het vreemd is. Mijn oude wedstrijd pony was jarenlang dekhengst geweest. Dasrna gekastreerd en bij mij terecht gekomen. En had nog vollop hengsten en dek gedrag. Maar die wilde echt altijd voorop lopen, duldde gewoon niemand voor zich.

Maar hoe dit heeft kunnen gebeuren, er hebben er een boel zitten slapen zeg.

Maar los daarvan, een heel andere vraag die misschien door deskundigen kan worden beantwoord. Bij mensen zijn mannen eigenlijk altijd sneller en sterker. Is dat bij paarden ook dat er een speciale merrie race is gehouden? Bij springen en endurane en cross loopt alles door elkaar heen namelijk. En heeft het dier dan voordeel gehad van zijn hengst zijn?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:17

karuna schreef:
Geen idee of het vreemd is. Mijn oude wedstrijd pony was jarenlang dekhengst geweest. Dasrna gekastreerd en bij mij terecht gekomen. En had nog vollop hengsten en dek gedrag. Maar die wilde echt altijd voorop lopen, duldde gewoon niemand voor zich.

Maar los daarvan, een heel andere vraag die misschien door deskundigen kan worden beantwoord. Bij mensen zijn mannen eigenlijk altijd sneller en sterker. Is dat bij paarden ook dat er een speciale merrie race is gehouden? Bij springen en endurane en cross loopt alles door elkaar heen namelijk. En heeft het dier dan voordeel gehad van zijn hengst zijn?

Dat vraag ik me ook wel eens af ja, of hengsten nou sneller zouden zijn dan merries

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:36

karuna schreef:

Precies wat ik mij ook af vroeg.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:55

Volgens mij loopt bij een race normaal gesproken ook alles door elkaar. In elk geval liep mijn merrie niet met alleen merries in de baan. En het is zeker niet zo dat hengsten perse sneller zijn. Kijk naar Zenyatta bijv of Rachel Alexandra. Maar er zijn wel verschillende groepen waarin paarden lopen, zeg maar klasses. En het zou kunnen dat de hengst normaal een klasse hoger loopt dan deze merries. Dan is het logisch dat ie wint.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:41

Hengsten en merries worden in de racewereld gelijk behandeld hoor.. ook tijdens de koersen. De ene hengst is de andere niet. Niet alle hengsten worden wild als ze een merrie ruiken. En tijdens de koersen loopt alles Door elkaar. En soms zijn er speciale merrie of hengsten rennen. Net als dat er rennen zijn voor specifieke leeftijdsgroepen, alle races op winsomklasses lopen.. in de dressuur zijn er ook speciale hengsten competities toch?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:18

Lijkt mij als deelnemer dat je kijkt naar het paard voor je in de paddock en tijdens de canter en zegt 'hey...die heeft geen tutje!'....Zijn wel meer mensen die fouten hebben gemaakt hier...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:26

Als je elk dier gewoon no nonsence behandeld, zul je ook een no nonsence karakter gaan krijgen.

"STILSTAAN IS STILSTAAN" punt uit en klaar. Dus... dekhengst of niet. De renwereld weet wel van opvoeden hoor!!
Niks poessiepoessie aai aai. Je hebt te luisteren en anders een draai om je oren!!
En zeker met hormonale paarden, is dat zeker niet gek!

En als het dan hectisch is... mohh foutje bedankt...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:51

Hengsten presteren over het algemeen beter dan merrie's.
Verder vind ik het een hilarisch verhaal :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:39

Geniaal. Bijzonder hilarisch.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:54

vuurneon schreef:
Elanor schreef:
Verder een topman met dieren overigens. :)

Nee hoor, dat kan geen topman met dieren zijn: paard is gewoon een ding voor hem :j

Oh ja natuurlijk, want jíj beslist wat Elanor een topman vindt, logisch! :)*

Ik vindt dit wel een bijzonder geniaal nieuwsitem, dat ze daar pas zo laat achter zijn komen! En extra leuk voor de winnende gokkers, eigenlijk niet winnen en toch uitbetaald krijgen :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:34

_l_amanda_l_ schreef:
vuurneon schreef:
Nee hoor, dat kan geen topman met dieren zijn: paard is gewoon een ding voor hem :j

Oh ja natuurlijk, want jíj beslist wat Elanor een topman vindt, logisch! :)*

))

Elanor snapte gelukkig wel precies waar ik op doelde :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:39

:') Ik vind het wel grappig dat iemand dat serieus opneemt :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:47

maralyn schreef:
Als je elk dier gewoon no nonsence behandeld, zul je ook een no nonsence karakter gaan krijgen.

"STILSTAAN IS STILSTAAN" punt uit en klaar. Dus... dekhengst of niet. De renwereld weet wel van opvoeden hoor!!
Niks poessiepoessie aai aai. Je hebt te luisteren en anders een draai om je oren!!
..

Ik weet niet waar jij je info vandaan haald maar geen van onze volbloedjes heeft ooit een draai om zijn oren gehad. Wel keurig strak opgevoed maar met zachte hand.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:54

Zo blond was ik ook ooit jaren geleden.
Mijn eerst werkdag en mijn eerste opdracht. Queen poetsen en rijden. Dus ik de naambordjes af en vond Quin. Dus paard mee, op de poetsplaatst gezet, komt collega langs, loopt eens terug, kijkt een keer vreemd en vraagt, wat ga je doen?
Uh, nou, dit paard trainen.
En moest het een merrie of hengst zijn?
Uh, een merrie.
Kijk er eens onder dan.
Woeps ballen :-p
Hier zou ik ook maar niet op gaan zitten, hij is pas 2,5 en nog niet beleerd. Ik denk dat je deze moet hebben *wees naar een prachtige merrie in de stal exact naast de poetsplaats*
Ijs was meteen gebroken.

Maar als je al een poosje rijd op het paard (of was dat ook de eerste keer) dan weet je toch dat je een verkeerd paard hebt?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:00

whoops!

_/-\o_
daar hangt toch wat ónder