Britse amazone verft haar paard roze voor goed doel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:32

Vind het bijna onder dierenmishandeling vallen.
Paard roze verven met de bedoeling dat het er ook niet na 1x wassen uit is.
Laat dat mens haar zelf lekker van top tot teen roze spuiten }:0

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:49

Ach er worden ook honden in allerlei kleuren geverft hoor. Er zal heus wel diervriendelijke verf voor gebruikt worden.
Snap niet zo goed dat hier over zo'n ophef word gemaakt in de zin dat het "zielig" zou zijn.
Het paard zal het een worst wezen...
Er gaan dagelijks heel veel mensen naar de kapper om hun haar te verven. Elke paar weken weer. Dat is veel slechter dan 1x dit doen voor een actie voor het goede doel.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 12-12-15 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Britse amazone verft haar paard roze voor goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:10

"Gewoon" de wedstrijd winnen. En dan bij de prijsuitreiking de overwinning opdragen aan iedereen die ziek is!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:10

Ineke2 schreef:
Ach er worden ook honden in allerlei kleuren geverft hoor. Er zal heus wel diervriendelijke verf voor gebruikt worden.
Snap niet zo goed dat hier over zo'n ophef word gemaakt in de zin dat het "zielig" zou zijn.
Het paard zal het een worst wezen...
Er gaan dalijks heel veel mensen naar de kapper om hun haar te verven. Elke paar weken weer. Dat is veel slechter dan 1x dit doen voor een actie voor het goede doel.

Eens. Daarnaast gok ik dat zij (en haar sponsoren) niet haar veelbelovende Wally gaan vergiftigen :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:29

eenitraM schreef:
[***] schreef:

Niks, maar ze wil door deze actie meer aandacht voor borstkanker krijgen.

Maar nog meer? Volgensmij wordt borstkankerprojecten het meest onder de aandacht gebracht...

Het gaat hier om een britse he, hier in Engeland wordt veel minder aandacht gegeven aan borstkanker. Of dat is in ieder geval mijn ervaring. (er werd bijvoorbeeld voor veteranen 2 weken lang gecollecteerd op Waterloo station/Wimbeldon station en voor borstkanker heb ik ze maar 2-3 dagen gezien)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:06

_San87_ schreef:
Mwa, het is niet actief geld inzamelen natuurlijk, het is aandacht vragen en hopen op meer donaties.

Amazone doneert ook zelf 500 GBP aan het fonds :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:09

Het enige spijtige wat ik hiervan vind, is dat er niet eens een foto geplaatst word van dit roze paard. Het paard valt niet zomaar dood neer mensen. Als vrouwen met deze kut ziekte problemen hebben met deze actie, dan kunnen ze dat vast wel zelf zeggen. Daar zijn ze geen zure zeurende bokkers voor nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:13

Sammie schreef:
_San87_ schreef:
Mwa, het is niet actief geld inzamelen natuurlijk, het is aandacht vragen en hopen op meer donaties.

Amazone doneert ook zelf 500 GBP aan het fonds :)

Tof van haar :D.

Benfan schreef:
Het enige spijtige wat ik hiervan vind, is dat er niet eens een foto geplaatst word van dit roze paard. Het paard valt niet zomaar dood neer mensen. Als vrouwen met deze kut ziekte problemen hebben met deze actie, dan kunnen ze dat vast wel zelf zeggen. Daar zijn ze geen zure zeurende bokkers voor nodig.

Bedankt voor het kijken in mijn lichaam.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:18

Wat bedoel je precies San? Wat ik probeer te zeggen is dat vrouwen met borstkanker prima voor zichzelf kunnen opkomen. En ze heel goed zelf kunnen bepalen of ze blij zijn met een actie als deze of niet. Daar zijn ze geen buitenstaanders voor nodig, die geen weet hebben van wat het betekend een destructiefe ziekte te hebben als kanker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:19

Het paard is nu nog niet eens roze :D Dat wordt pas gedaan als een aantal voorwaarden wordt voldaan (30.000 likes op FB bijv.) Ik vermoed zelfs dat ze het niet eens gaat halen. Ze zit nu op 1800 likes (en retweets en shares zullen het wrs niet compenseren) en op 20 december loopt de actie af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:20

Benfan schreef:
Wat bedoel je precies San? Wat ik probeer te zeggen is dat vrouwen met borstkanker prima voor zichzelf kunnen opkomen. En ze heel goed zelf kunnen bepalen of ze blij zijn met een actie als deze of niet. Daar zijn ze geen buitenstaanders voor nodig, die geen weet hebben van wat het betekend een destructiefe ziekte te hebben als kanker.

Net als jij zo stellig beweert dat ik geen kanker heb?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:22

naja, het is nu 'in het nieuws' geweest dus wie weet Sammie :) Met 'ons' bokkers alleen moet ze dat prima redden..

San, waar zeg ik dat? Moet ik iedereen persoonlijk aanspreken.. of mag dat ook als geheel. Neem het niet zo persoonlijk jo, als ik iedereen en alles moet quoten en aanspreken komt er nooit een eind aan mijn slap gelul. Geloof me... niemand die dat wil.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:24

Ik heb absoluut geen problemen met het feit dat deze dame meer aandacht wil voor onderzoek naar borstkanker. Waar ik wél een probleem mee heb is dat ze een dier hierbij betrekt. Het dier zal er vast niet dood om gaan, maar hij zal er ook zeker niet voor gekozen hebben (zoals de dames die hun haar laten verven dat wél doen). Doe dan iets bij jezelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:28

Benfan schreef:
naja, het is nu 'in het nieuws' geweest dus wie weet Sammie :) Met 'ons' bokkers alleen moet ze dat prima redden..

San, waar zeg ik dat? Moet ik iedereen persoonlijk aanspreken.. of mag dat ook als geheel. Neem het niet zo persoonlijk jo, als ik iedereen en alles moet quoten en aanspreken komt er nooit een eind aan mijn slap gelul. Geloof me... niemand die dat wil.

Nou ja, ik was één van de bokkers die het niet zo'n geweldige actie vindt (wat een mening is), vervolgens kom jij met het statement dat vrouwen met kanker het zelf wel kunnen zeggen wanneer ze een actie matig vinden en daar geen buitenstaanders voor nodig hebben die geen weet hebben van wat het betekent een destructieve ziekte als kanker te hebben.

Het is nogal een aanname om te stellen dat mensen die een andere mening hebben over een actie geen weet hebben over de impact van een ziekte. Weet jij wat er omgaat in mijn lichaam of in de lichamen van mijn familie? Ooit bij stil gestaan dat ik misschien wel kanker heb en tóch vind dat een actie niet zo geweldig is ;)?

Overigens heb ik geen kanker, dat ik weet, het gaat me puur om de boude stelling zoals door jou gedeponeerd. Gelukkig bagatelliseer je 't zelf al door het af te doen als slap gelul.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:36

Toffe actie.
Roze verven kan al snel met rode bietensap. Niks schadelijks aan.
De mensen zijn vrij om zelf te bepalen of ze doneren.
Iedereen stapt toch ook massaal op de fiets, paard etc voor (borst)kanker.
Met een roze paard zal deze ruiter heel veel commentaar krijgen zowel positief als negatief. En vooral precies zoals bedoelt in de belangstelling staan.

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:41

Nog wat glittertjes en dan ik het een Barbie paard :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:41

We weten langzamerhand allemaal wel dat kanker, wel.. kut is. Daar hoef je de ziekte immers niet voor te hebben, daar zijn we het wel over eens. . En of je de actie nou geweldig vind, of helemaal niks.. dat is allemaal compleet prima. Ik gaf mij mening, jij gaf je mening.. en nu zitten we beide slap te lullen om ons argument te bekrachtigen wat eigenlijk helemaal niet interessant is, en meer energie kost dan dat je er uit haalt. Want eigenlijk sprak ik jou niet persoonlijk aan, had geloof ik je reactie niet eens echt gelezen.. net wel, kon wel grinniken om je pun (doodgooien.. ). Maar goed, je nam het blijkbaar toch persoonlijk op, nergens voor nodig. Ik ken je immers niet, en jij mij niet. Of daar überhaupt interesse voor is aan onze kant is ook maar de vraag. (een bokt date?) En ja, daar ben ik het wel mee eens ja. Tegenwoordig heb je voor elke ziekte wel een speciale uur, dag, week, maand, en jaar. Het is maar de vraag of dat wel zo verstandig is. De 'speciale' acties, je word er inderdaad mee doodgegooid.

Over een ding zijn we het in ieder geval eens, en dat is dat ik goed slap kan lullen!!. Een skill noemen we dat hier, net als mijn zwarte band in Sarcasme.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:44

Ik nam het niet zo zeer persoonlijk op. Ik vond je stellingname niet correct en beargumenteerde waarom door mijn persoon erbij te betrekken. En ga me nu niet zeggen dat je stelling sarcastisch was.

Anywhoo; :D.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:52

Nee nee, niet sarcastisch dat ziet er anders uit... had het inderdaad beter moeten formuleren. Daar ben ik het mee eens. Maar we kunnen dit hele gesprek beter even naar een PM gooien dacht ik zo. Ben alleen niet zo suf om stiekem mijn tekst aan te passen, en te doen alsof ik het goed had.

Overigens zijn er WEL foto's vrijgegeven van het paard.
Afbeelding

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:04

_San87_ schreef:
Het is nogal een aanname om te stellen dat mensen die een andere mening hebben over een actie geen weet hebben over de impact van een ziekte. Weet jij wat er omgaat in mijn lichaam of in de lichamen van mijn familie? Ooit bij stil gestaan dat ik misschien wel kanker heb en tóch vind dat een actie niet zo geweldig is ;)?

Overigens heb ik geen kanker, dat ik weet, het gaat me puur om de boude stelling zoals door jou gedeponeerd. Gelukkig bagatelliseer je 't zelf al door het af te doen als slap gelul.

Beste San datzelfde weet jij niet van de amazone die deze aktie is gestart.
Uit eigen ervaring weet ik dat veel van deze aktie,s juist voortkomen uit een ziektegeval dichtbij.
Ja je mag je eigen mening verkondigen, maar buiten dat zie ik niet waar je naar toe wilt.

Als je betere suggesties hebt kan jezelf in aktie komen voor je eigen goede doel, ipv op deze wijze een vervelende impact te hebben op alleen die pink ribbon steunen mede omdat ze de impact van nabij hebben ervaren.

sorry, ik kan je bijdragen in dit topic niet waarderen het toont weinig inlevingsvermogen voor de beweegredenen van Emma Hyslop en mensen die geconfronteerd zijn met deze of soort gelijke problemen. ik ben er van overtuigd dat dat niet de bedoeling was maar het is wel gebeurd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:11

BMHP schreef:
_San87_ schreef:

Beste San datzelfde weet jij niet van de amazone die deze aktie is gestart.
Uit eigen ervaring weet ik dat veel van deze aktie,s juist voortkomen uit een ziektegeval dichtbij.
Ja je mag je eigen mening verkondigen, maar buiten dat zie ik niet waar je naar toe wilt.

Als je betere suggesties hebt kan jezelf in aktie komen voor je eigen goede doel, ipv op deze wijze een vervelende impact te hebben op alleen die pink ribbon steunen mede omdat ze de impact van nabij hebben ervaren.

sorry, ik kan je bijdragen in dit topic niet waarderen het toont weinig inlevingsvermogen voor de beweegredenen van Emma Hyslop en mensen die geconfronteerd zijn met deze of soort gelijke problemen. ik ben er van overtuigd dat dat niet de bedoeling was maar het is wel gebeurd
Ik beweer dan ook nergens dat de amazone in kwestie kerngezond is en zij geen gevallen van kanker om haar heen heeft, toch?

Ik wil nergens naartoe, reageer slechts met mijn mening. Overigens ben ik zelf ook meermaals met dergelijke problemen geconfronteerd. Net als iedereen :).

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:20

miss_lizje schreef:

Dit is natuurlijk ook dikke bullshit. Een paard heeft echt geen last van het feit dat z'n haar nou net een ander kleurtje is (in hoeverre paarden dit zelfs doorhebben.... Ik denk van niet.)

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:56

Ooh wat een drama toch een paard word roze wat een dierenmishandeling!! Nu willen we stiekem allemaal een roze pony := ! Echt super tof van die amazone dat ze borstkanker onder de aandacht brengt, hopelijk gaat het door, en krijgen ze veel donaties! :) En de rest die het zo "slecht" vinden ze houden er echt geen trauma's aan over hoor. Krijt heb je ook in het roze en dat kan ook op je paard, bietensap ook ja. Het hoeft helemaal niet permanente verf te zijn die je in een winkel koopt. ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:04

_San, is het nu zuur doen om het zuur doen of gelijk krijgen om het gelijk krijgen? Je hebt het volste recht de actie niks te vinden, laat anderen de ruimte om het wél iets te vinden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:05

UhNee schreef:
miss_lizje schreef:

Dit is natuurlijk ook dikke bullshit. Een paard heeft echt geen last van het feit dat z'n haar nou net een ander kleurtje is (in hoeverre paarden dit zelfs doorhebben.... Ik denk van niet.)

Dat zeg je nu wel maar vraag me wel af hoe andere paarden van een kudde gaan reageren op een roze paard. Ik weet niet precies hoe een paard die kleur ziet. Maar weet wel dat paarden soms heftig kunnen reageren.
Verder wel leuk bedacht. Neem aan dat ze ook wel weten wat voor verf ze gaan gebruiken.