Limburgs Landschap roept op: "Knuffel geen grote grazers"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 07:46

tamary schreef:
petraaken schreef:
Tja als daar Schotse Hooglanders lopen met hun grote hoorns zou ik ook net snel dichterbij komen hoor.

Boswachter A'damse bos heeft wel kleuters van kop jonge hooglander stier mogen plukken. Ouders vonden het leuk zo een foto te maken {:)-:(
Niet iedereen is zo verstandig met dieren en al helemaal niet als ze van een ander zijn. Soort publiek bezit + hoge aaibaarheidsfactor.

:oo Werkelijk? een stier dan nog wel. :n Sommigen hebben dus duidelijk geen benul van hoe dieren reageren of kunnen reageren. Ik zou dat zelfs nog niet doen op een tamme koe.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:02

Pluizebolpum schreef:
karuna schreef:
Op de veluwezoom helpen die bordjes ook geen barst. Mensen doen maar wat en soms echt dom en hersenloos. Een hooglander koe die net is bevallen, nageboorte hing er nog aan. Nat kalf op de grond pal naast het pad. En wat doet een gezin met kindjes. Er gewoon heen lopen en bijna kalfje willen aaien. Dankzij mijn brul zijn ze niet gespiest door een erg boze moeder koe.

Of zetten kun kindjes op de ijslanders zo leuk voor de foto. Hoe hersenloos en stom ben je dan?

Er staat natuurlijk nergens dat je geen kalfjes mag aaien...
En je kind op zo'n pony zetten... :n
Heb het zelf weleens meegemaakt. Ik wilde een buitenrit maken, had paardlief van het erf gesleurd en naast het hek geparkeerd om dat hek op slot te draaien. Komt er een gezinnetje aan, man, vrouw en koter. Kindje wilde paardje aaien. Mja, mag, vzpaard is heel lief met kleintjes. En voor ik het goed en wel wist zat dat kind op m'n knol. Of ze even een rondje mocht rijden...Uh, wat denk je zelf?!? 8)7
Ik heb zelden zoveel moeite moeten doen om een beetje beleefd te blijven maar ze uiteindelijk wel vriendelijk verteld dat je dat nooit, maar dan ook echt nooit zomaar moet doen. Paard kan schrikken en dan kun je je kind van het asfalt schrapen en daarnaast is niet elke eigenaar/verzorger zo goed opgevoed dat ze niet direct gaan slaan en schelden als je zonder te vragen je kind op hun paard zet.

Misschien dat het toch echt eens tijd wordt voor een landelijke campagne om mensen er op te wijzen dat 'loslopende' dieren, al dan niet achter een hek, geen wandelende kliko's of speelgoed zijn, dat ze je stuk kunnen maken (met wat ruige platen erbij van kids met afgerukte klauwtjes en mensen die gespietst aan een koei hangen) en dat als je écht lief voor ze wil zijn je ze gewoon met rust laat. Aaien doe je op de kinderboerderij en voeren doe je maar bij je eigen grut (ik zie hier nu een leuk filmpje met een kindje dat volgepropt wordt met rommel en vervolgens halfdood het ziekenhuis in gehesen wordt met als boodschap 'Als u niet wilt dat dit uw kind geschied doet dat dan ook dat diertje niet' en dan wat plaatjes van opengebarsten geitjes en wolharige Shetjes).

Tja, het kinderboerderijcomplex..... Ik sta hier ook wel eens mensen te vertellen dat de ponys niet gevoerd mogen worden.

Soms krijg ik zin om dan met zak snoep naar buiten te lopen en daar het lieftallig kroost mee vol te proppen, dan zou je die ouders moeten horen!

Maar een landelijke campagne... ik denk niet dat dat hem wordt.

De dierenbescherming? Die doet dat alleen om geld/zieltjes te winnen, en dat krijg je doorgaans niet door mensen op hun eigen verantwoordelijkheid te wijzen, daar houden mensen niet zo van.

Die gokken eerder op 'oooohhhh sielughhhh' en op vinger wijzen naar anderen voor hun campagnes.

Bloodymary

Re: Limburgs Landschap roept op: "Knuffel geen grote grazers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:44

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog kinderfoto's heb uit Zwitserland. Daar was ik 5 en zat tijdens het bergbeklimmen op een liggende koe die we tegenkwamen, met zo'n grote bel om. Toen kon ik me al niet bedwingen om op elk dier dat ik zag te klimmen. Volkomen onverantwoordelijk natuurlijk, maar mijn ouders vonden het prima en maakten de foto's. De koe in kwestie vond het gelukkig ook oké.

Krissis

Re: Limburgs Landschap roept op: "Knuffel geen grote grazers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:02

Das een koe met bel, eentje van een boer, die bekend is met mensen.
Dat is wat anders dan een Schotse hooglander
(Hoewel ik mijn dochter van 4, fanaat van alles met 4 poten, ook niet op een willigkeurige koe in de wei zou zetten. Als ze opstaat en aan de wandel gaat... )