Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipodipo schreef:Sinds 2002 is endurance onderdeel van de WEG. Sindsdien is het er als sport niet bepaald op vooruit gegaan:
[TEN] Twee paarden dood bij endurance Jerez
Tijd om er mee op te houden.
corine1981 schreef:Endurance was in mijn ogen altijd een super paard vriendelijke sport, door de vele controles...Met ruiters die er echt voor gaan door passie en inzet (anders kom je ook niet zover)
Maar als er zoveel geld mee gemoeid Is gaat het toch mis... Dan kun je beter af en toe een uurtje in de krul moeten lopen.
corine1981 schreef:De paarden zijn toch veel waard? En aanzien? Waardoor je weer geld kunt verdienen op andere vlakken? Het moet ergens vandaan komen.
En alsof het bij dressuur en springen niet ook om geld draait...
BMHP schreef:Pipodipo schreef:Sinds 2002 is endurance onderdeel van de WEG. Sindsdien is het er als sport niet bepaald op vooruit gegaan:
[TEN] Twee paarden dood bij endurance Jerez
Tijd om er mee op te houden.
pipo, ik heb dit niet zo actuele bericht niet eerder gezien.
Heb je nog meer verhalen uit de oude doos?
waarom post je dit niet in het andere topic?
PS ik las dat in Jerez de omstandigheden buitengewoon waren niet vergelijkbaar met deze wedstrijden
Pipodipo schreef:Jij doet het ook met de smoes dat in Jerez sprake was van buitengewone omstandigheden. Want dan is het schijnbaar logisch en acceptabel dat er paarden sterven op wedstrijden?