Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:05

dresjoepie schreef:
Hihi die man is bang geweest zit je daar op zo een fietsje wordt je achtervolgd door een groot paard

ik zie het al voor me :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:06

Ik hoop dat die ruiter opgepakt wordt door de politie. Vindt zelf niet kunnen zulk gedrag en geeft andere ruiters een slechte naam.

En idd, het bos is voor iedereen om van te genieten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:09

Chantalx249 schreef:
dresjoepie schreef:
Hihi die man is bang geweest zit je daar op zo een fietsje wordt je achtervolgd door een groot paard

ik zie het al voor me :')

Ik vind reacties zoals dit zo naar. Iemand is mishandeld hallo? This is why I lose faith in humanity.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:09

Tobbes schreef:
Ik hoop dat die ruiter opgepakt wordt door de politie. Vindt zelf niet kunnen zulk gedrag en geeft andere ruiters een slechte naam.

Hier ben ik het mee eens en sommige reacties hier vind ik ook te ver gaan. Als een amazone door een bepaalde opmerking al zo uit haar plaat gaat... -O-

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:10

[/quote]

ik zie het al voor me :')[/quote]

Ik vind reacties zoals dit zo naar. Iemand is mishandeld hallo? This is why I lose faith in humanity.[/quote]

ik lach niet om het feit dat hij word mishandelt..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:11

Als het nou geen mountainbiker was geweest had ik ook iets gehad van `oei`. Maar ik ken mountainbikers... die vragen er af en toe om. ze moesten zich gewoon beter gedragen. Het zijn heel vaak aso´s.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:12

Je zal het zelf maar zijn ;)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:12

Ben het eens met Danique_G
Nu word hier ineens om gegniffeld en zelf begrip getoond.
Maar hoeveel mensen rijden er niet met een paard waar dat eigenlijk niet mag?
Door een woonwijk, berm, fietspad of wat dan ook.
Dan zijn 'bokkers' ineens beledigd als een ander persoon daar een opmerking over geeft.
Ik rijd hier zo vaak in het bos en echt waar ooit problemen met mountainbikers.
Niks aan de hand als je een beetje rekening met elkaar houd en netjes groet.
Je verlaagd jezelf wel enorm als je iemand achterna gaat te paard en mept met een zweep.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:14

Laat het een waarschuwing zijn voor de andere bikers op het ruiterpad ~~}>

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:14

Desiree schreef:
Als het nou geen mountainbiker was geweest had ik ook iets gehad van `oei`. Maar ik ken mountainbikers... die vragen er af en toe om. ze moesten zich gewoon beter gedragen. Het zijn heel vaak aso´s.

Dus dan moet jij je niveau maar gaan verlagen en gaan slaan?
Geweld is niet de oplossing

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:16

Argai schreef:
Desiree schreef:

Dus dan moet jij je niveau maar gaan verlagen en gaan slaan?
Geweld is niet de oplossing

Wél als je wilt dat ze in het vervolg afstand houden. Ik heb wel eens verhalen van ruiter gehoord die de kans niet kregen om uit de weg te gaan en midden in zo´n groep belandden en de paarden van schrik er van door gingen, of op hun achterste benen gingen staan. Het is nog gevaarlijk ook, óók voor de mountainbikers zelf. Ik ken trouwens niet alleen van ruiters dergelijke verhalen. Mountainbikers en wielrenners staan er om bekend dat ze zich gedragen alsof de weg alleen hén toe behoort en als je niet aan de kant gaat kun je een grote muil krijgen. Ik heb het ook wel eens meegemaakt hoor. Maar ik voel me op het paard machtig en ga zomaar niet voor ze aan de kant. Ik hou me gewoon aan de regels en zij moeten dat ook doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:17

Desiree schreef:

Ik ken ook mountainbikers... en de meeste zijn gewoon leuke mensen.

Ondanks dat het in jouw ogen "vaak" aso's zijn, wil niet zeggen dat deze dat ook is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:18

Brainless schreef:
Desiree schreef:

Ik ken ook mountainbikers... en de meeste zijn gewoon leuke mensen.

Ondanks dat het in jouw ogen "vaak" aso's zijn, wil niet zeggen dat deze dat ook is.

Nogmaals, je kent het verhaal van deze amazone niet maar ik heb een donkerbruin vermoeden.... Ik denk dat deze mountainbiker voor haar de welbekende druppel geweest is.

En dan is dat nog in Duitsland..... daar hebben ze tig x zoveel ruimte als hier....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:18

Desiree schreef:
Wél als je wilt dat ze in het vervolg afstand houden. Ik heb wel eens verhalen van ruiter gehoord die de kans niet kregen om uit de weg te gaan en midden in zo´n groep belandden en de paarden van schrik er van door gingen, of op hun achterste benen gingen staan. Het is nog gevaarlijk ook, óók voor de mountainbikers zelf. Ik ken trouwens niet alleen van ruiters dergelijke verhalen. Mountainbikers en wielrenners staan er om bekend dat ze zich gedragen alsof de weg alleen hén toe behoort en als je niet aan de kant gaat kun je een grote muil krijgen. Ik heb het ook wel eens meegemaakt hoor. Maar ik voel me op het paard machtig en ga zomaar niet voor ze aan de kant. Ik hou me gewoon aan de regels en zij moeten dat ook doen.

Ik ken ook ruiters die ontzettende aso's zijn en die midden op de weg gaan rijden om zo afremmen af te dwingen en pas aan de kant gaan als de betreffende auto de snelheid heeft wat hun oké vinden.
Moet ik die dan ook maar ze met de auto aan de kant drukken?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:19

ik snap ergens iets niet.
Waarom lastig doen als amazone als de fietsers netjes opzij gaan?
De fietsers anticipeerden daarop door van weghelft te veranderen.

En waarom stopte de fietser eigenlijk?
Toen de mountainbiker verder wilde fietsen...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:20

Desiree, je doet alsof de ruiters altijd slachtoffer zijn? Het draait niet altijd om de ruiter die zich zogenaamd nooit aso in het verkeer gedraagd.

En idd ruiters die breed blijven rijden zie ik maar al te vaak en dan moet ik me ook inhouden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:21

Schande, dat moge duidelijk zijn. Maar er is verder niets mis mee om ook de slapstick er van te onderkennen.

Danique_G je stelt dat die mevrouw niet goed is in haar bovenkamer. Stel je nou eens voor dat dat echt zo is veranderd dat dat wat aan de zaak?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:25

Nogmaals, de kant van het verhaal van de amazone staat er niet bij. Dit is de versie van de mountainbiker. Mogelijk houdt hij wat informatie achter. Ik weet dat er ruiters zijn die zich niet aan gedragscodes houden, maar ik heb nooit van agressie gehoord onder ruiters naar andere weggebruikers. Dit is hoogst ongebruikelijk. Het verhaal is dus duidelijk niet volledig.

En ik doe niet alsof ruiters altijd slachtoffer zijn. Ik praat nu vanuit allerlei groepen die zich begeven in recreatiegebied en verkeer. Mountainbikers en wielrenners hebben in het algemeen gewoon een slechte reputatie, niet alleen bij ruiters.
http://www.ed.nl/sport/wielrennen/onder ... -1.4320077
Laatst bijgewerkt door Desiree op 01-12-15 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:26

De reacties zeggen eigenlijk al genoeg. Andere weggebruikers doen het altijd fout en als een ruiter de fout in gaat, dan moet het dus wel de schuld van de andere weggebruikers zijn.

En deze reacties laten precies zien wat het probleem heeft, de gemiddelde ruiter heeft echt nul zelfreflectie, heeft daardoor niet door dat ze vaak zelf het probleem zijn en snappen daardoor dus ook niet dat ze zelf gewoon een verschrikkelijk slechte naam hebben bij andere weggebruikers. Het resultaat is dat er echt een moment komt dat ruiters niet meer op de openbare weg toegelaten worden en dan zal de gemiddelde ruiter nog steeds niet zien dat de schuld eigenlijk bij zichzelf ligt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:27

Brainless schreef:
Desiree schreef:

Ik ken ook ruiters die ontzettende aso's zijn en die midden op de weg gaan rijden om zo afremmen af te dwingen en pas aan de kant gaan als de betreffende auto de snelheid heeft wat hun oké vinden.
Moet ik die dan ook maar ze met de auto aan de kant drukken?

Waarom zou jij als auto met een enorme rotvaart langs een paard rijden? Dit is ook vragen om ongelukken. In het algemeen mag er in het verkeer gewoon meer geduld naar elkaar komen. Het is vaak actie en reactie.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:28

Danique_G schreef:
En idd ruiters die breed blijven rijden zie ik maar al te vaak en dan moet ik me ook inhouden.

Dat doe ik op straat ook altijd bij auto´s die mijns inziens te hard rijden. Ik ben bang dat ze niet afremmen bij het passeren omdat ik hiermee niet zo´n positieve ervaringen heb. Dus ik ga midden op de weg rijden totdat ik merk dat de automobilist afremt, en dan ga ik keurig opzij.

Ik heb dit gedrag ontwikkeld door negatieve ervaringen. Simpel met mijn hand het gebaar maken `vaart minderen` vormde vaak aanleiding om nog eens extra gas bij te geven. Veel ruiters klagen dat de vouwen uit de broek gereden wordt etc.

Ik moet en zal mijn paard beschermen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:29

Karl66 schreef:
De reacties zeggen eigenlijk al genoeg. Andere weggebruikers doen het altijd fout en als een ruiter de fout in gaat, dan moet het dus wel de schuld van de andere weggebruikers zijn.

En deze reacties laten precies zien wat het probleem heeft, de gemiddelde ruiter heeft echt nul zelfreflectie, heeft daardoor niet door dat ze vaak zelf het probleem zijn en snappen daardoor dus ook niet dat ze zelf gewoon een verschrikkelijk slechte naam hebben bij andere weggebruikers. Het resultaat is dat er echt een moment komt dat ruiters niet meer op de openbare weg toegelaten worden en dan zal de gemiddelde ruiter nog steeds niet zien dat de schuld eigenlijk bij zichzelf ligt.

Sorry, maar dat is klinkklare onzin! Spreek voor jezelf!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:29

Argai schreef:
Dat sommige dit goed vinden :wow:
Slaan doe je (in dit geval) niet. Zo simpel is dat.

Hou er rekening mee dat die dame misschien niet eens echt heeft geslagen maar dat het per ongeluk ging. Verder zullen de heren waarschijnlijk (en de journalist ook) de boel wat aangedikt hebben.

Verder waren ze toch echt op een pad waar ze niet hoorden te zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:30

Dus omdat het niet vaak voorkomt dat ruiters andere weggebruikers aanvallen is het verhaal van de mountainbiker niet waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:32

Ik heb in Zuid Holland meerdere malen in gevaarlijke situaties gezeten door grote groepen wielrenners en mountainbikers , die je afsneden, voor jou ineens na het inhalen met 30 man de bocht omgingen en ga zo maar even door.
Houd ook mijn zweep altijd aan de binnenkant voor passerend verkeer en heb meerdere malen gevloek en geroep dat ik liep te meppen gehoord, als ze er tegen aan fietsten. Zit je er toch echt te dicht op in mijn ogen.
Het is tegenwoordig zelfs zo, dat paardlief nu liever in de aanval gaat, zodra ze mountainbikers of wielrenners ziet, die gaat echt over de pis.

Dus ik ben ook erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal, komt op mij toch wel een beetje te braaf over van de heren.

Oh en trouwens; ik maak mij ook breed met het grote paard, als ze als een razende aan komen scheuren,zal potdorie niet de eerste zijn die mijn shetlander aanrijd! En voor mijn grote kijken ze wel link uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-12-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt