Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:De Haerst heeft de laatste 10 jaar, 5 verschillende bedrijfsleiders gekend en op één of andere manier wilde het allemaal niet voor 100% van de grond komen.
chamion schreef:Jolien87 schreef:De Haerst heeft de laatste 10 jaar, 5 verschillende bedrijfsleiders gekend en op één of andere manier wilde het allemaal niet voor 100% van de grond komen.
Reken daarbij dat er tot ongeveer 6 jaar geleden nog een school aan verbonden wat (De Groene Welle)
Heel jammer, ik heb daar, via De Groene Welle, enkele jaren rondgelopen. Tijdens het schoolconcoursen, tijdens sommige praktijklessen (al was dat vooral bij andere bedrijven) en ik heb er mijn ORUN behaald en ik heb er een tijdje gewerkt. Alleen gingen meestal de manege lessen voor waardoor er voor de pensionklanten bij slecht weer haast geen overdekte ruimte overbleef, of alleen de kleinste bak. En de groepslessen waren wel heel vol. (+11 man, in een 20x40 baan)
Het blijft een super mooie locatie, met land, midden in de stad. Hopelijk komt er een andere manege/pension in.
upendo schreef:Ben ik de enige die het er eigenlijk helemaal niet zo top vond?
Ik ben er een aantal keer wezen kijken omdat iemand die ik kende daar privé-les kreeg, maar ik vond het nogal een oud zwikkie zonder "dierenmogelijkheden" voor de dieren. Geen wei, krappe paddockjes en containerstallen en oude houten in elkaar getimmerde boxen enzovoorts..
Ik kan wel begrijpen dat er dan gekozen wordt voor andere stalling als er 400 euro in de maand neergelegd moet worden.
chamion schreef:upendo schreef:Ben ik de enige die het er eigenlijk helemaal niet zo top vond?
Ik ben er een aantal keer wezen kijken omdat iemand die ik kende daar privé-les kreeg, maar ik vond het nogal een oud zwikkie zonder "dierenmogelijkheden" voor de dieren. Geen wei, krappe paddockjes en containerstallen en oude houten in elkaar getimmerde boxen enzovoorts..
Ik kan wel begrijpen dat er dan gekozen wordt voor andere stalling als er 400 euro in de maand neergelegd moet worden.
Ze hadden/hebben wel weiland hoor, achter de bomenrand. (of ze moeten in de laatste 6/7 jaar dat verkocht hebben) Wij hebben daar namelijk het schoolconcours op georganiseerd en ik heb zelf de dressuurbanen uitgezet. En die oude boxen waren vervangen de laatste keer dat ik er was (2 maanden terug)
2misty2 schreef:Er gaan zo'n 8 paarden/pony's naar Ruitersport Centrum Zwolle ( manege in Zwolle zuid )
Jolien87 schreef:Weidegang in het zicht van de kantine is iets van de laatste paar jaar. Voor pensionbeesten was er al wel weidegang maar dat lag achter een bosrand, dus niet in het zicht.
Een verbouwing is nooit van de grond gekomen, o.a. omdat het bestemmingsplan niet werd goedgekeurd door de gemeente. Zo was er telkens wel iets waardoor het 'm niet werd. En ondertussen werd er een tijdlang weinig onderhoud omdat dat geld gespaard moest worden voor de verbouwing.
In de tijd van Herman Wientjes zijn het complete buitenterrein en de kantine onder handen genomen. Vervolgens heeft de volgende bedrijfsleider een longeercirkel en stapmolen op het terrein neergezet. 2 jaar geleden zijn er weilanden gerealiseerd voor de manegebeesten. Zo heeft iedere bedrijfsleider een steentje bijgedragen aan diverse voorzieningen, maar de binnenkant van de locatie iets in al die jaren zienderogen achteruit gegaan.
ingaa schreef:2misty2 schreef:Er gaan zo'n 8 paarden/pony's naar Ruitersport Centrum Zwolle ( manege in Zwolle zuid )
Gaat dit niet om de pony's die ze ter lease hadden van Kleinoever?
Ik zou graag weten wat er met de paarden van de Haerst zelf gaat gebeuren, mochten ze de particuliere verkoop in gaan. Maar helaas weet niemand dat nog blijkbaar.
Ik vond het ook zeker geen fijne manege/accommodatie.
Ze sfeer was verre van gemoedelijk en de bedragen die er neergelegd moeten worden voor wat je krijgt is absurd.
Toch heeft mijn vriend daar een paard jaar in de (manege) lessen gereden.
Buiten de veel te volle lessen vond ik de kwaliteit wel oke.
Dees schreef:Wat ik zo raar vind aan het hele verhaal...
Waarom nou in stille verkoop zetten en laten staan als het water je al zo tot aan de lippen staat?
Als iets te koop staat, waarom dan daar niet gewoon mee adverteren? Hoe moet een koper anders weten dat het te koop staat?