Hippisch Centrum De Haerst failliet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:20

bijzonder he, dat die mooie locaties het niet volhouden.
Ik ken meer gevallen dat je denkt waarom loopt het toch niet.
Blijkbaar toch mis-management?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:25

De Haerst heeft de laatste 10 jaar, 5 verschillende bedrijfsleiders gekend en op één of andere manier wilde het allemaal niet voor 100% van de grond komen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:02

Jolien87 schreef:
De Haerst heeft de laatste 10 jaar, 5 verschillende bedrijfsleiders gekend en op één of andere manier wilde het allemaal niet voor 100% van de grond komen.

Reken daarbij dat er tot ongeveer 6 jaar geleden nog een school aan verbonden wat (De Groene Welle)

Heel jammer, ik heb daar, via De Groene Welle, enkele jaren rondgelopen. Tijdens het schoolconcoursen, tijdens sommige praktijklessen (al was dat vooral bij andere bedrijven) en ik heb er mijn ORUN behaald en ik heb er een tijdje gewerkt. Alleen gingen meestal de manege lessen voor waardoor er voor de pensionklanten bij slecht weer haast geen overdekte ruimte overbleef, of alleen de kleinste bak. En de groepslessen waren wel heel vol. (+11 man, in een 20x40 baan)

Het blijft een super mooie locatie, met land, midden in de stad. Hopelijk komt er een andere manege/pension in.

Tamzel

Re: Hippisch Centrum De Haerst failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:05

Goh, wat jammer! Heb er vorig jaar met school nog gereden. Ik gaf toch al voorkeur aan de andere manege in Zwolle.
Hopelijk komt er iets anders moois voor in de plaats. Het liefst een manege weer.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:27

Ik heb er tot vorig jaar gelest, vond het een super leuke manege met hele leuke paarden.
Het voelt heel raar dat het binnenkort niet meer bestaat.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:01

Zo zonde, had er toevallig vd week nog over dat je er altijd zo fijn een wedstrijd kan rijden binnen!
Hopelijk kunnen ze een doorstart maken!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:40

chamion schreef:
Jolien87 schreef:

Reken daarbij dat er tot ongeveer 6 jaar geleden nog een school aan verbonden wat (De Groene Welle)

Heel jammer, ik heb daar, via De Groene Welle, enkele jaren rondgelopen. Tijdens het schoolconcoursen, tijdens sommige praktijklessen (al was dat vooral bij andere bedrijven) en ik heb er mijn ORUN behaald en ik heb er een tijdje gewerkt. Alleen gingen meestal de manege lessen voor waardoor er voor de pensionklanten bij slecht weer haast geen overdekte ruimte overbleef, of alleen de kleinste bak. En de groepslessen waren wel heel vol. (+11 man, in een 20x40 baan)

Het blijft een super mooie locatie, met land, midden in de stad. Hopelijk komt er een andere manege/pension in.

Het was inderdaad een vrij complex bedrijf met een boel partijen die deel uitmaakten. Het was dan ook een hele kunst om niet in elkaars vaarwater te gaan zitten.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:01

+/- 8 jaar terug wilden ze daar alles gaan verbouwen.
Echter nooit wat van gezien.
De 1 naar de ander kwam erop als bedrijfsleider de 1 wist het nog beter dan de andere.
Het deed mij nog verwonderen dat het niet eerder failliet ging.
Ik vind het daarnaast doodzonde want het is een toplocatie wat dat betreft voor evenementen organiseren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:00

Ben ik de enige die het er eigenlijk helemaal niet zo top vond?
Ik ben er een aantal keer wezen kijken omdat iemand die ik kende daar privé-les kreeg, maar ik vond het nogal een oud zwikkie zonder "dierenmogelijkheden" voor de dieren. Geen wei, krappe paddockjes en containerstallen en oude houten in elkaar getimmerde boxen enzovoorts..

Ik kan wel begrijpen dat er dan gekozen wordt voor andere stalling als er 400 euro in de maand neergelegd moet worden. :)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:38

Er gaan zo'n 8 paarden/pony's naar Ruitersport Centrum Zwolle ( manege in Zwolle zuid )

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:42

Dank je Jolien87

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:39

upendo schreef:
Ik ben er een aantal keer wezen kijken omdat iemand die ik kende daar privé-les kreeg, maar ik vond het nogal een oud zwikkie zonder "dierenmogelijkheden" voor de dieren. Geen wei, krappe paddockjes en containerstallen en oude houten in elkaar getimmerde boxen enzovoorts..

Ik kan wel begrijpen dat er dan gekozen wordt voor andere stalling als er 400 euro in de maand neergelegd moet worden. :)

Ze hadden/hebben wel weiland hoor, achter de bomenrand. (of ze moeten in de laatste 6/7 jaar dat verkocht hebben) Wij hebben daar namelijk het schoolconcours op georganiseerd en ik heb zelf de dressuurbanen uitgezet. En die oude boxen waren vervangen de laatste keer dat ik er was (2 maanden terug)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:44

chamion schreef:
upendo schreef:

Ze hadden/hebben wel weiland hoor, achter de bomenrand. (of ze moeten in de laatste 6/7 jaar dat verkocht hebben) Wij hebben daar namelijk het schoolconcours op georganiseerd en ik heb zelf de dressuurbanen uitgezet. En die oude boxen waren vervangen de laatste keer dat ik er was (2 maanden terug)

Er zijn inderdaad gewoon weides, die liggen achter de manege, dus zie je niet vanaf daar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:57

Weidegang in het zicht van de kantine is iets van de laatste paar jaar. Voor pensionbeesten was er al wel weidegang maar dat lag achter een bosrand, dus niet in het zicht.

Een verbouwing is nooit van de grond gekomen, o.a. omdat het bestemmingsplan niet werd goedgekeurd door de gemeente. Zo was er telkens wel iets waardoor het 'm niet werd. En ondertussen werd er een tijdlang weinig onderhoud omdat dat geld gespaard moest worden voor de verbouwing.

In de tijd van Herman Wientjes zijn het complete buitenterrein en de kantine onder handen genomen. Vervolgens heeft de volgende bedrijfsleider een longeercirkel en stapmolen op het terrein neergezet. 2 jaar geleden zijn er weilanden gerealiseerd voor de manegebeesten. Zo heeft iedere bedrijfsleider een steentje bijgedragen aan diverse voorzieningen, maar de binnenkant van de locatie iets in al die jaren zienderogen achteruit gegaan.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:11

2misty2 schreef:
Er gaan zo'n 8 paarden/pony's naar Ruitersport Centrum Zwolle ( manege in Zwolle zuid )

Gaat dit niet om de pony's die ze ter lease hadden van Kleinoever?
Ik zou graag weten wat er met de paarden van de Haerst zelf gaat gebeuren, mochten ze de particuliere verkoop in gaan. Maar helaas weet niemand dat nog blijkbaar.

Ik vond het ook zeker geen fijne manege/accommodatie.
Ze sfeer was verre van gemoedelijk en de bedragen die er neergelegd moeten worden voor wat je krijgt is absurd.
Toch heeft mijn vriend daar een paard jaar in de (manege) lessen gereden.
Buiten de veel te volle lessen vond ik de kwaliteit wel oke.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:28

Ik rij er elke dag langs met mijn scooter om naar de paarden te gaan en vond het al zo rustig op de parkeerplaats (leeg) en zag altijd maar weinig mensen op het erf. Ik zag eigenlijk altijd alleen een trekker die de springbak sleepte en heel soms iemand op een paard zitten. De paddocks zijn wel bar slecht, staat er altijd blank en is modderig. Ben er nooit geweest maar de rij bakken buiten zagen er wel altijd netjes uit! Nu snap ik pas waarom het er altijd zo doods uit zag. Wist helemaal niet dat ze in de problemen zaten.. hopelijk wordt er nog wel wat van gemaakt, is natuurlijk zonde van zo'n accomodatie.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:19

Ik vrees dat het vele achterstallig onderhoud plus de grondprijs van deze locatie (economisch zeer gunstig) een doorstart moeilijk maakt.
Jammer voor allen die al die jaren hebben gereden of gewerkt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:03

Jolien87 schreef:
Weidegang in het zicht van de kantine is iets van de laatste paar jaar. Voor pensionbeesten was er al wel weidegang maar dat lag achter een bosrand, dus niet in het zicht.

Een verbouwing is nooit van de grond gekomen, o.a. omdat het bestemmingsplan niet werd goedgekeurd door de gemeente. Zo was er telkens wel iets waardoor het 'm niet werd. En ondertussen werd er een tijdlang weinig onderhoud omdat dat geld gespaard moest worden voor de verbouwing.

In de tijd van Herman Wientjes zijn het complete buitenterrein en de kantine onder handen genomen. Vervolgens heeft de volgende bedrijfsleider een longeercirkel en stapmolen op het terrein neergezet. 2 jaar geleden zijn er weilanden gerealiseerd voor de manegebeesten. Zo heeft iedere bedrijfsleider een steentje bijgedragen aan diverse voorzieningen, maar de binnenkant van de locatie iets in al die jaren zienderogen achteruit gegaan.

Heel vroeger was er ook gewoon weidegang voor manégepaarden, voorzover ik weet.

Wat verder mee zal spelen in het faillissement is de crisis... lijkt me vrij logisch... sinds 2008 ging het al bergafwaarts met de werkgelegenheid en ook in het onderwijs is flink gesnoeid, en dat zal vast ook ten koste zijn gegaan van de opleidingen die aan de Haerst gekoppeld waren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:18

Wat ik zo raar vind aan het hele verhaal...
Waarom nou in stille verkoop zetten en laten staan als het water je al zo tot aan de lippen staat?

Als iets te koop staat, waarom dan daar niet gewoon mee adverteren? Hoe moet een koper anders weten dat het te koop staat?

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:14

Oh, zonde zeg!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:50

ingaa schreef:
2misty2 schreef:

Gaat dit niet om de pony's die ze ter lease hadden van Kleinoever?
Ik zou graag weten wat er met de paarden van de Haerst zelf gaat gebeuren, mochten ze de particuliere verkoop in gaan. Maar helaas weet niemand dat nog blijkbaar.

Ik vond het ook zeker geen fijne manege/accommodatie.
Ze sfeer was verre van gemoedelijk en de bedragen die er neergelegd moeten worden voor wat je krijgt is absurd.
Toch heeft mijn vriend daar een paard jaar in de (manege) lessen gereden.
Buiten de veel te volle lessen vond ik de kwaliteit wel oke.

Ja klopt helemaal wat je zegt van de paarden!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:23

Jammer, en zo sneu voor alle mensen die les hadden en voor de mensen die er zich voor in hebben gezet!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:41

Dees schreef:
Wat ik zo raar vind aan het hele verhaal...
Waarom nou in stille verkoop zetten en laten staan als het water je al zo tot aan de lippen staat?

Als iets te koop staat, waarom dan daar niet gewoon mee adverteren? Hoe moet een koper anders weten dat het te koop staat?

Inderdaad, dat was het eerste waar ik aan moest denken.
Misschien was men bang (potentiële) klanten af te schrikken als het aan de grote klok gehangen werd? (Zodat er nóg minder inkomsten zouden zijn).

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 06:20

Op facebook stond ergens dat er wordt gekeken naar een doorstart. Ben benieuwd wie dit gaan doen, zou mooi zijn voor het bedrijf.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:53

Vandaag laat de curator weten of ze verder mogen onder hem of dat de boel echt verkocht gaat worden. In dit laatste geval gebeurt het per opbod en van wat ik heb begrepen zijn er wel aardig wat gegadigden. Het is alleen afwachten wat de potentiële eigenaren ermee willen.