Blog P&L: Geen tijd om fanatiek te trainen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:19

Ik heb een fulltime baan en werk gemiddeld 10 uur per dag. Rond 19:00 ben ik dan thuis.
Vriendlief woont dichtbij werk en is dus altijd wat vroeger thuis. Hij zorgt dan dat vast de stallen gemest zijn en het hooi voor s' avonds en s' ochtends klaar staat. Rond 19:30 gaan we dan nog samen naar stal om te knuffelen, poetsen en rijden. Rond 22:30 zijn we dan weer samen thuis. Werkt prima :j

Sowieso zijn we beide elke dag op stal en slaan we geen dag over. (Kan ook niet, het is een luxe pensionstalling qua faciliteiten, maar mesten en voeren moet zelf gedaan worden)

Dorine92

Re: Blog P&L: Geen tijd om fanatiek te trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:37

Natuurlijk moet je je paard niet laten stikken.. maar veel trainen om je doel te bereiken hoeft niet altijd. Heb bij mijn paard in het begin wat intensiever moeten trainen en kilometers moeten maken, maar nu loopt hij juist beter als hij veel vrij krijgt icm dubbele longe. Ik pieker er dan ook niet over om met tegenzin op mijn paard te gaan zitten. Dat vind ik nog erger: mensen die geen zin hebben, maar van zichzelf moeten rijden, en dan beetje gaan lopen chagrijnen tegen hun paard
Wel vind ik dat bij wedstrijden en zware trainingen voor- en nazorg vereist is. Je gaat niet een uur hard trainen nadat je paard een week niks heeft gedaan.
Ik heb zelf gelukkig meestal wel zin om te trainen. En ja, soms eet ik pas om 22 uur, maar dat heb ik er graag voor over.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:45

Ik rijd mijn paard 2x per week, daarnaast wordt ze 1x gelongeerd en komt iedere dag buiten.
Het niet hoeven haasten en stressen om 25 uren in een dag met 24 uren te proppen is heel fijn. Relaxt voor mij en om die reden ben ik ook heerlijk ontspannen wanneer ik naar mijn paard ga. Kunnen we lekker samen aan het werk en tutten :)

Startpas hangt inmiddels wel (in ieder geval in de winter) aan de wilgen.