Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:SophievdV schreef:Een voorspelbare uitkomst lijkt mij zo..
Absoluut niet.
Kijk maar eens op bokt hoeveel mensen het normaal vinden om harde matten neer te leggen of zelfs hun paard op beton laten liggen.
De meest bijzondere die ik hier ben tegengekomen had haar paarden 24/7 op een betegeld plaatsje. Er werd beweerd dat de paarden het prima vonden want ze lagen er gewoon op en galoppeerden er ook overheen. Genoeg bokkers waren het met haar eens dat zo'n tegelplaats zonder zachte bodem of zand nog altijd beter was dan een stal........
Arabesk schreef:Waren de resultaten hetzelfde geweest als de groepsstallen ook open waren geweest naar buiten? Mijn ervaring en die van andere buitenpaardenhouders is dat inloopstallen met stro vooral als wc gebruikt worden, ze lopen naar binnen om lekker te mesten en te piesen en gaan dan weer.
Arabesk schreef:Waren de resultaten hetzelfde geweest als de groepsstallen ook open waren geweest naar buiten? Mijn ervaring en die van andere buitenpaardenhouders is dat inloopstallen met stro vooral als wc gebruikt worden, ze lopen naar binnen om lekker te mesten en te piesen en gaan dan weer.
Arabesk schreef:NEE ik pleit NIET voor blubber land. Hier vlakbij staat een paard samen met z'n kleine vriend in een klein blubstukje van 4 bij 15 meter met een container. Dat heeft niets maar dan ook niets met natuurlijk paardenhouden te maken.
Arabesk schreef:Paarden kunnen prima slapen zonder te gaan liggen. Hoe zouden al die 'feral' horses anders overleven? Een paard kan ook in REM slaap komen staand.
caspertjeP schreef:Dan heb ik zeker hele rare paarden.
Mijn paarden staan 24/7 12/12 buiten met loopstal met een dikke laag zacht stro, een flink stuk gras ( lees blubber in de winter) een plaats gravel voor de loopstal.
Maar dat lekkere warme strobed word alleen gebruikt om op te PLASSEN en NIET om op te liggen. POEPEN word netjes in de blub gedaan.
Slapen doen ze liever op t gras want slapen in een nis is "gevaarlijk"
Mist schreef:Arabesk schreef:Paarden kunnen prima slapen zonder te gaan liggen. Hoe zouden al die 'feral' horses anders overleven? Een paard kan ook in REM slaap komen staand.
ja arabesk, dat kan inderdaad, maar dan vallen ze wel omver, en dan heb je het al heel ver laten komen. Niet proberen iets goed te praten omdat het niet in je straatje past!