Australisch onderzoek: Paard is duurste huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floortz

Re: Australisch onderzoek: Paard is duurste huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:56

Wat een onzin. Een olifant is veel duurder. :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:00

ikke schreef:
Dat zeggen jullie nu wel, maar vergelijk dan eens de kosten van iemand die heel serieus met rashonden fokt en shows loopt tegen iemand die een leuk paardje op een simpel pensionnetje heeft staan en er lekker mee door het bos rijdt.
Wat verwedden we eronder dat die hondenbezitter vele malen duurder uit is??

Dit is gewoon het betere appels met flesjes bier vergelijken.......

Helemaal mee eens, Ik denk dat er mogelijkheden genoeg zijn om je geld op te maken bij welk huisdier dan ook. Al zal voer/onderhoud/medische kosten gemiddeld per hond wel lager uit komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:03

Een olifant is géén huisdier.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:04

Hebben ze in Australië ook de KNHS als sportbond dan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:12

Nou ik zou graag voor 201 Australische dollar per maand een paard kunnen onderhouden :Y) Das mega goedkoop (€135)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:37

Janine1990 schreef:
Lol, das ongeveer 132 euro per maand...

Ik heb niet eens een paard en kom gemiddeld met gemak op 200 euro per maand voor mijn hobby. Brandstofkosten niet meegerekend.

Zou leuk zijn als het maar 132 p.m. was .. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:40

SarahIlse schreef:
Janine1990 schreef:
Lol, das ongeveer 132 euro per maand...

Ik heb niet eens een paard en kom gemiddeld met gemak op 200 euro per maand voor mijn hobby. Brandstofkosten niet meegerekend.

Zou leuk zijn als het maar 132 p.m. was .. :')

Nou voor enkel stalling lukt me dat nog net (120) maar dan blijft er niet heel veel meer over......

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:42

Het eerste dag ik dacht bij het lezen van de titel was 'no shit' :') er is geen onderzoek voor nodig om te weten dat een paard het duurste 'huisdier' is, dat weten we denk ik zo ook wel.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:43

No sh*t Sherlock :D

Iedereen weet toch dat paarden over het algemeen gezien, duurdere huisdieren zijn dan zeg maar een kat of een hond. Stallingskosten en voer alleen al.

Ik krijg regelmatig van vreemden de vraag 'ooh jij hebt paarden, dan zal je wel rijk zijn zeker?'
Waarop ik dan antwoord 'nee nee het is net OMDAT ik paarden heb dat ik niet rijk ben' :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:49

Persoonlijk vind ik het pas bullsh*t om te zeggen dat dit logisch is of een open deur is… Dat je paarden hebt wil niet zeggen dat je er A) ook gelijk alles van weet ongeacht welk onderzoek er nu gepubliceerd wordt .. (er zou verdikkeme eens een onderzoek moeten komen naar de procentuele kans dat iemand op bokt zegt ‘open deur’, ‘dat wist ik al’ of ‘no shit zeg’…) en dat B) het dan automatisch ook gelijk de duurste hobby is. Dit is bovendien een Australisch onderzoek, maar daar woont het gross dat hier komt niet eens. Dus hoezo open deur..?

Niks is zo evenredig verdeeld als verstand.. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.. :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:04

Sammie schreef:
Een olifant is géén huisdier.

In Sri Lanka wel. Daar zijn wilde maar ook tamme olifanten. Volgens mij in India en Thailand ook.De meeste van die olifanten werken wel, maar sommige rijke heersers en tempels hebben ze Voor ceremoniele doeleinden. Het dure aan het houden van een olifant zijn ook de personeelskosten: elke olifant heeft zijn eigen mahout die er voortdurend bij moet zijn. Naar iemand anders luisteren ze vaak niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:13

heidy_wilco schreef:
Daar is geen onderzoek voor nodig :')
Ik denk dat het onder paardeneigenaren al wel langer bekend is :P

En sowieso kosten dieren geld, hoe makkelijk ook te onderhouden :)

Hahaha zooo mee eens!
Moet dat onderzocht worden? Dat is bij de paardenmensen allang en breed bekend.

En het is niet het enigste diersoort dat het de duurste huisdier is.
Wat dacht men van de olifanten? in sommige landen worden ze ook als huisdieren gehouden.

Dat is ook wat meer bokkers zeggen hier.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:21

Sammie schreef:
Persoonlijk vind ik het pas bullsh*t om te zeggen dat dit logisch is of een open deur is… Dat je paarden hebt wil niet zeggen dat je er A) ook gelijk alles van weet ongeacht welk onderzoek er nu gepubliceerd wordt .. (er zou verdikkeme eens een onderzoek moeten komen naar de procentuele kans dat iemand op bokt zegt ‘open deur’, ‘dat wist ik al’ of ‘no shit zeg’…) en dat B) het dan automatisch ook gelijk de duurste hobby is. Dit is bovendien een Australisch onderzoek, maar daar woont het gross dat hier komt niet eens. Dus hoezo open deur..?

Niks is zo evenredig verdeeld als verstand.. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.. :+

Gut, ben het zomaar met je eens.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:25

ikke schreef:
Dat zeggen jullie nu wel, maar vergelijk dan eens de kosten van iemand die heel serieus met rashonden fokt en shows loopt tegen iemand die een leuk paardje op een simpel pensionnetje heeft staan en er lekker mee door het bos rijdt.

Inderdaad :-)

Verder zie ik een paard echt niet als een huisdier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:32

Eerlijk? Als mijn honden per dag evenveel zouden eten als mijn paarden, waren de honden duurder. Hondeneten kost mij 70€ per maand, ik geef ongeveer evenveel uit aan de muesli en pulp die ik koop. Bij de paarden moet er dan nog wel hooi en strooisel bijgeteld worden. Als ik de maandkost voor mijn paarden uitreken, inclusief DA (zonder dat ze ziek zijn) kom ik op ongeveer 200€ per maand voor 1 paard en 1 pony, beesten staan volledig op hooi.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:36

heidy_wilco schreef:
Daar is geen onderzoek voor nodig :')
Ik denk dat het onder paardeneigenaren al wel langer bekend is :P

En sowieso kosten dieren geld, hoe makkelijk ook te onderhouden :)

ik ben met twee paarden naar hongarije geemigreert en daar nog een hengst gekocht erbij, ja het is duur maar het is de moeite waard!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:47

Kaaaren schreef:
ikke schreef:

Helemaal mee eens, Ik denk dat er mogelijkheden genoeg zijn om je geld op te maken bij welk huisdier dan ook. Al zal voer/onderhoud/medische kosten gemiddeld per hond wel lager uit komen.

alleen brengt de verkoop van rashonden nog iets op...wil je geld over houden door paard te rijden moet je Anky heten...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:04

janouk schreef:
Hebben ze in Australië ook de KNHS als sportbond dan?

:') *\o/*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:12

Als ik na ga dat mijn reptiel, beestje van 45 cm meer kost dan mijn kat die veel groter is :+
Maar nee, de paarden kosten hier meer dan wij zelf :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:16

Janine1990 schreef:
LindyH schreef:
In Australië en andere landen met veel ruimte is het misschien een minder voor hand liggende uitkomst. Als het land zo'n beetje gratis is, en het gras dus ook, dan hoeft het houden van een paard niet veel te kosten.

Ik zou me voor kunnen stellen dat bijvoorbeeld het houden van konijnen in Australië weer relatief duur is omdat er een grote konijnenplaag is geweest, en dat het houden van konijnen dus aan allerlei strenge regels is gebonden waardoor het heel duur is geworden.

Daar heb je wel gelijk in... Maar Australië lijkt me dan weer niet het land met de beste voorzieningen als het gaat om zadels, hoofdstellen etc. Lijkt me dan wel weer heel duur om daar de juiste spullen te krijgen...

Nog nooit op een Syd Hill zadel gezeten denk ik. :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:17

Goh!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:28

Haha! Verrassend. Ik denk dat een giraffe nog goedkoper is om te houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:57

Mijn hond is toch echt duurder dan mijn paarden qua onderhoud :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:01

Wat heb jij dan voor een hond,...of wat voor een paard uiteraard? :D

Ja gemiddeld genomen is het houden van paarden duur. Ook als je ze alleen maar op de wei hebt staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:16

Paard staat achter het huis, daar ben ik 30 euro hooi aan kwijt per maand en hooguit 10 euro brok. Hoeven houd ik zelf bij, en hij heeft weinig nodig verder :D
En de hond dat is een rashond met lange vacht, gevoelige darmen dus die krijgt nu een hills prescription voer, tabletjes zo nu en dan, heeft een dure shampoo en conditioner.. Dat is al 80 euro aan alleen brok, en dan nog zo'n 10 euro aan shampoo, 10 euro aan homeopatische tabletjes. Kom ik op bijna het dubbele uit van mijn paard :+