Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikke schreef:Dat zeggen jullie nu wel, maar vergelijk dan eens de kosten van iemand die heel serieus met rashonden fokt en shows loopt tegen iemand die een leuk paardje op een simpel pensionnetje heeft staan en er lekker mee door het bos rijdt.
Wat verwedden we eronder dat die hondenbezitter vele malen duurder uit is??
Dit is gewoon het betere appels met flesjes bier vergelijken.......
Das mega goedkoop (€135) SarahIlse schreef:Janine1990 schreef:Lol, das ongeveer 132 euro per maand...
Ik heb niet eens een paard en kom gemiddeld met gemak op 200 euro per maand voor mijn hobby. Brandstofkosten niet meegerekend.
Zou leuk zijn als het maar 132 p.m. was ..

Sammie schreef:Een olifant is géén huisdier.
heidy_wilco schreef:Daar is geen onderzoek voor nodig
Ik denk dat het onder paardeneigenaren al wel langer bekend is
En sowieso kosten dieren geld, hoe makkelijk ook te onderhouden
Sammie schreef:Persoonlijk vind ik het pas bullsh*t om te zeggen dat dit logisch is of een open deur is… Dat je paarden hebt wil niet zeggen dat je er A) ook gelijk alles van weet ongeacht welk onderzoek er nu gepubliceerd wordt .. (er zou verdikkeme eens een onderzoek moeten komen naar de procentuele kans dat iemand op bokt zegt ‘open deur’, ‘dat wist ik al’ of ‘no shit zeg’…) en dat B) het dan automatisch ook gelijk de duurste hobby is. Dit is bovendien een Australisch onderzoek, maar daar woont het gross dat hier komt niet eens. Dus hoezo open deur..?
Niks is zo evenredig verdeeld als verstand.. Iedereen denkt er genoeg van te hebben..
ikke schreef:Dat zeggen jullie nu wel, maar vergelijk dan eens de kosten van iemand die heel serieus met rashonden fokt en shows loopt tegen iemand die een leuk paardje op een simpel pensionnetje heeft staan en er lekker mee door het bos rijdt.

heidy_wilco schreef:Daar is geen onderzoek voor nodig
Ik denk dat het onder paardeneigenaren al wel langer bekend is
En sowieso kosten dieren geld, hoe makkelijk ook te onderhouden
Kaaaren schreef:ikke schreef:Dat zeggen jullie nu wel, maar vergelijk dan eens de kosten van iemand die heel serieus met rashonden fokt en shows loopt tegen iemand die een leuk paardje op een simpel pensionnetje heeft staan en er lekker mee door het bos rijdt.
Helemaal mee eens, Ik denk dat er mogelijkheden genoeg zijn om je geld op te maken bij welk huisdier dan ook. Al zal voer/onderhoud/medische kosten gemiddeld per hond wel lager uit komen.

Janine1990 schreef:LindyH schreef:In Australië en andere landen met veel ruimte is het misschien een minder voor hand liggende uitkomst. Als het land zo'n beetje gratis is, en het gras dus ook, dan hoeft het houden van een paard niet veel te kosten.
Ik zou me voor kunnen stellen dat bijvoorbeeld het houden van konijnen in Australië weer relatief duur is omdat er een grote konijnenplaag is geweest, en dat het houden van konijnen dus aan allerlei strenge regels is gebonden waardoor het heel duur is geworden.
Daar heb je wel gelijk in... Maar Australië lijkt me dan weer niet het land met de beste voorzieningen als het gaat om zadels, hoofdstellen etc. Lijkt me dan wel weer heel duur om daar de juiste spullen te krijgen...