Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Siersma schreef:Dus iedereen die hier heel hard roept dat hun paard niet alleen staat, koopt er een paard/ pony bij als het moet? Mag ik dan bij die mensen aannhun geldboom schudden? Ik kies er niet perse voor hoor. Maar als ik zie dat MN pony hetzelfde is als toen ze in een kudde stond met 5 andere, dan maak ik me niet heel veel zorgen. Tuurlijk wil ik ook graag dat er een maatje bij komt maar zoals gezegd is mijn manier van paarden houden schijnbaar niet die van de rest van Texel. Ik heb geen rijbak of stal. Ik heb een wei met schuilstal en MN pony word verder prima verzorgt hoor. Maar ja prut hou je niet tegen als ze 24/7 buiten staan. Maar dat wil niet zeggen dat er geen droge plekken zijn. Iedereen is van harte welkom om het te komen bekijken hoor! Ik heb niks te verbergen.

Siersma schreef:Dus iedereen die hier heel hard roept dat hun paard niet alleen staat, koopt er een paard/ pony bij als het moet? Mag ik dan bij die mensen aannhun geldboom schudden? Ik kies er niet perse voor hoor. Maar als ik zie dat MN pony hetzelfde is als toen ze in een kudde stond met 5 andere, dan maak ik me niet heel veel zorgen. Tuurlijk wil ik ook graag dat er een maatje bij komt maar zoals gezegd is mijn manier van paarden houden schijnbaar niet die van de rest van Texel. Ik heb geen rijbak of stal. Ik heb een wei met schuilstal en MN pony word verder prima verzorgt hoor. Maar ja prut hou je niet tegen als ze 24/7 buiten staan. Maar dat wil niet zeggen dat er geen droge plekken zijn. Iedereen is van harte welkom om het te komen bekijken hoor! Ik heb niks te verbergen.
LadyMadonna schreef:Bruintje, over dat paarden zo gemaakt worden... En als je er nou een koopt die niet sociaal blijkt te zijn? Niet jouw fout, wel jouw probleem
Siersma schreef:Goed voor jou dat jij dat kan betalen, maar niet iedereen kan dat. Ik werk hard en mn vriend ook maar ik kan dat niet.
al denk ik dat honden een uitzondering kunnen zijn thuis (mits ze tijdens het uitlaten kunnen spelen met andere honden) omdat ze een mens echt zien als onderdeel van hun roedel. Rivjenn schreef:Ik zou er zelf ook nooit voor kiezen om mijn paard alleen te laten staan. Maar soms loopt het toch anders. Ik heb 5 pony's. Waarvan helaas 1 die nooit meer op het gras kan staan. Zij staat in een paddock omdat ze simpelweg niet op het gras kan ivm hoefbevangenheid. Ik heb al geprobeerd om een paddockmaatje erbij te krijgen maar dat is tot op heden niet gelukt. Hoewel je zou denken dat ee meer pony's in de omgeving moeten zijn die hetzelfde probleem hebben... Zelf wil ik er niet nog een pony bij aanschaffen daar ik er genoeg heb. Maar iemand die zijn pony erbij willen stallen graag hoor. Maar vind die maar