Man op scooter glijdt uit over paardenpoep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:01

xMercury schreef:
Je kunt er ook omheen rijden :)*

Kleine moeite om het aan de kant te schuiven. :)*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:02

Tsja, ik heb het zelf in de rug dus ik weet wel hoe het is. Ik vind het dus ook niet grappig dat die man op z´n rug gevallen is.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:06

MarliesV schreef:
xMercury schreef:
Je kunt er ook omheen rijden :)*

Ruiter kan ook gewoon zich houden aan de verkeersregels en niet op het fietspad rijden :)*

Ruiter kan ook zorgen dat de mest iig de berm in wordt geschoven :)*

In de herfst vallen blaadjes van de bomen, op de berg mest. Die zie je in het donker niet :)*

(xMercury, niet persoonlijk bedoeld hoor!)

Je breekt mijn hart :P |(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:06

Sababber schreef:
Typisch weer wat hier gebeurd.. Ik schaam me echt dat ik een ruiter ben. Op het fietspad ben je te gast, niemand doet moeilijk over een paard op het fietspad. Maar heb toch het fatsoen om je als gast te gedragen en je zooi op te ruimen. Heb je een lastig paard die nog niet zo verkeersmak is? Ja dat kan, rij dan even op de terugweg langs en schop het dan de berm in.

En shit happens? Ik zie hier de humor niet van in.. Arme man.

Helemaal mee eens.
Ik kreeg laatst naar me toe geschreeuwd dat ik de stront van mijn knol op moest ruimen.
500m verder zag ik waarom.
Ik had ook echt last van plaatsvervangende schaamte. Terwijl mijn haf dus netjes naar de berm loopt om daar zijn behoefte te doen.
Brug is 7 meter lang. Even voor het idee.
Afbeelding

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:12

In het geval als hierboven , snap ik ook nooit zo goed waarom men het paard niet even stil zet.
Dan ligt het in ieder geval op 1 hoop en niet compleet verspreid.

Rienn

Re: Man op scooter glijdt uit over paardenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:15

Ik wilde schrijven dat het op het fietspad waar ik over rijd met mijn (snor)scooter ook bezaaid ligt met paardenpoep, maar zo erg als hier boven is het gelukkig (nog) niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:15

Dit waren hopen van meerdere paarden. Ik denk wel een stuk of 5. De oude en net na het bruggetje niet meegerekend.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:18

Wie zegt er dat die ruiter naderhand niet is langsgeweest om het op te ruimen? Mensen roepen tegenwoordig wel erg snel. Niet ieder paard is geschikt om zomaar even af te stappen.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:20

Ik ben zo blij dat mijn kleine gelukkig niet zo'n scheiterd is en alles onder kakt. :) Als het dan toch gebeurt, dan probeer ik het wel op te ruimen.

Maar soms is het op een grote weg waar redelijk door gereden wordt met de auto (doorgaande 50 km weg door het dorp met veel verkeer) dan wil ik het nog wel eens laten liggen omdat je dan niet even weg kan halen.

Maar de friezen waar ik regelmatig mee men die mesten zo ontzettend veel dat het gewoon idioot is. :O We ruimen wanneer wij door het dorp rijden dan ook op, of we hangen er een poepzak aan. Wel zo fijn omdat we daar oefenen met onze mencursus. Willen de mensen daar natuurlijk niet tot last zijn.

Maarja met rijden is het wel lastiger dan met de menwagen.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:20

Ik ging laatst in een bocht bijna onderuit vanwege de vele eikels op de weg.......
Kortom, onderuit gaan kun je van veel dingen, niet alleen van paardenpoep

Maar inderdaad, schuif het aan de kant.
Ik ben niet blij met mest aan mijn laars als ze net wat grassig gegeten hebben, maar ik kan me voorstellen dat het op sommige plekken veel irritatie oproept. Ik vind hondenpoep ook niet leuk om in te stappen en ben blij als mensen dat opruimen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:24

petraaken schreef:
Wie zegt er dat die ruiter naderhand niet is langsgeweest om het op te ruimen? Mensen roepen tegenwoordig wel erg snel. Niet ieder paard is geschikt om zomaar even af te stappen.

Het lag er afgelopen weekend nog en foto is van 4 weken geleden.
Je hoeft ook niet af te stappen. Naderhand langs gaan is ook prima.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:26

petraaken schreef:

Dit dus...
Mijn paard is erg braaf als ik afstap, maar ik kom er niet zomaar ook weer op, kwestie van groot paard :+
Dus mocht mn paard op de weg gaan mesten, dan ga ik naderhand, zonder paard nog even langs om het op te ruimen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:26

Zoe_97 schreef:
dat zie je toch liggen?... binnenkort: "ruiters verplicht met mestvork op buitenrit" :')

Ik stem voor, kun je m tegen autos aangooien die hard langs willen rijden onder het mom van "oeps, hij glipte weg"

Maarre.. Staat de ruiter niet zo netjes idd om t niet van de weg af te halen.. Al veeg je t aan de kant als je t niet écht weg kunt halen.

Op deze manier haal je alleen maar extra het idee van meer bekeuringen aan omdat je in principe met paard op rijbaan moet en niet op fietspad...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:29

Just_Sannee schreef:
petraaken schreef:

Dit dus...
Mijn paard is erg braaf als ik afstap, maar ik kom er niet zomaar ook weer op, kwestie van groot paard :+
Dus mocht mn paard op de weg gaan mesten, dan ga ik naderhand, zonder paard nog even langs om het op te ruimen.

Maar dat is toch ook prima? :j

S_en_Z _O-
Inderdaad :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:29

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:30

Just_Sannee schreef:
petraaken schreef:

Dit dus...

Dan koop je een mestzak:
http://www.letty.nl/mensport/men-accessoires/mestzak

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:32

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:33

Mijn paard kan heel veel hebben, maar zo'n mestzak....
Ik denk dat ze daar erg geirriteerd van raakt.

En lijkt me niet ideaal als je een rit gaat doen van 3 á 4 uur, lekker zweten en schuren dat ding..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:33

en overal blijven haken zeker als je een buitenrit maakt in t bos, nee niet slim

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:36

Dat paardenpoep niet op de weg/fietspad/stoep hoort ben ik helemaal mee eens, maar dat dit voorpagina nieuws moet zijn vind ik behoorlijk overdreven.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:38

dravergekkie schreef:
In het geval als hierboven , snap ik ook nooit zo goed waarom men het paard niet even stil zet.
Dan ligt het in ieder geval op 1 hoop en niet compleet verspreid.

Paard dat plotseling stilstaat in het verkeer is gevaarlijk. Je moet onmiddellijk opzij kunnen als er ander verkeer langs moet.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:39

Die is wel even €100 _O-

Dan stap ik toch liever even af om het weg te schoppen. Op de weg naar de manege in de buurt is het ook echt erg, weiland staat 500 meter verderop, gaan ze met 3 paarden over het fietspad, paarden mestten en ze doen er verder niks mee. Ookal lopen ze dezelfde weg weer terug. Asociaal :roll:

Vind het zelf ook vies om er doorheen te fietsen, hoef vrijwel nooit over de weg met de paarden (5 minuutjes over het fietspad naar het bos, dat wel) maar ruim het altijd op, wel zo netjes :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:49

Sababber schreef:
Typisch weer wat hier gebeurd.. Ik schaam me echt dat ik een ruiter ben. Op het fietspad ben je te gast, niemand doet moeilijk over een paard op het fietspad. Maar heb toch het fatsoen om je als gast te gedragen en je zooi op te ruimen. Heb je een lastig paard die nog niet zo verkeersmak is? Ja dat kan, rij dan even op de terugweg langs en schop het dan de berm in.

En oliebol happens? Ik zie hier de humor niet van in.. Arme man.

Ik zal even nogmaals reageren, vanwege mijn eerdere, ietwat 'te grappige' reactie, was niet zo gemeen bedoeld, maar he....het is wel zo.

Ja, sneu voor die man natuurlijk, je wenst niemand toe dat ze hun rug bezeren, dat ten eerste. Maar toch blijf ik bij die eerste reactie.

Die man is dus ten val gekomen doordat hij moest uitwijken voor een fietser die een onverwachte beweging maakte. Dat kan door allerlei redenen komen; er kan ook een kat oversteken, een bal of kind de weg op komen, de fietser kan zelf wiebelig zijn vanwege boodschappentassen, verzin maar wat. In dit geval lag er dus paardenmest. Dat je dan als scooterrijder ten val komt, ligt er dan toch echt aan dat je zelf niet anticipeert op het overig verkeer of de omstandigheden (afstand, snelheid). Zo ben ik zelf een keer bijna op mijn muil gegaan toen ik net een fietser voorbij wilde op de brommer, toen die ineens, zonder reden, begon te zigzaggen over het fietspad. Gelukkig had ik genoeg afstand op dat moment.
Stel dat die man wel daadwerkelijk was uitgegleden op de mest zelf: dat kan inderdaad ook gebeuren als er water/bladeren/troep ligt. Mijn broer is met de brommer ook weleens onderuit gegaan door bladeren, en een keer textiel op de weg. Had hij voorzichtiger mee om moeten gaan: ontwijken of afremmen., het ligt er nu eenmaal, of het nog opgeruimd gaat worden of niet.
Dan dat laatste; stel dat je als 'schuldige ruiter' inderdaad later nog terug komt om de mest op te ruimen, in de tussentijd ligt die mest er dan nog wel. Dus zal het verkeer er nog steeds rekening mee moeten houden. Niet elk paard kan even goed stil blijven staan, en het zorgt voor meer overlast als er een paard stil staat midden op de weg zodat je even wat drollen weg kan trappen, dan die hoop zelf.

Alleen maar roepen dat het zielig is en dat de ruiter de mest maar moet opruimen is net zo ongenuanceerd als 'shit happens'. Rekening houden met elkaar gaat beide kanten op. Zo hebben ruiters ook weleens last van andere weggebruikers, inclusief ongelukken en gewonden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:15

Ik geef les aan vmbo kinderen en die weten zelfs dat als een ander iets verkeerd doet dat jij het dan zelf niet hoeft te doen. Wij ruiters hebben last van andere weg gebruikers dus mogen wij de rest ook hinderen ondanks dat het niet hoeft?
Bijzondere denkwijze, verbeterde de wereld begin bij jezelf ruiters..

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:16

Snap dat het vervelend is vind het zelf ook vies,maar wat te denken van die modder daar ging ik laatst van onderuit dat laten ze hier gewoon liggen.
Door die modder is laatst nog een automobilist om het leven gekomen ging zo over de kop de sloot in.
Daar hoor je dan weer geen geklaag over maar erg is het wel.