Para-ruiter Rixt van der Horst op zoek naar tweede paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Para-ruiter Rixt van der Horst op zoek naar tweede paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:27

Al die verwachtingen... Heb ze dan niet. :+ is niet mijn schuld dat jullie je vergissen. :+
Ik houd haar toch niet tegen? Ik vind enkel dat het bedelen is. Niet meer of minder.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:29

Als Glock paarden koopt voor HP en Edward, dan is dat toch ook geen bedelen? Ik snap nooit waarom mensen zo zeikerig moeten doen. Je eet er zelf toch geen boterham minder om. Misschien is er wel iemand met een goed hart, die denkt neem mijn paard maar voor een jaartje.

edit: hele gênante spelfout :oo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:32

Wat hebben glock en HP er mee te maken? :') als iemand haar wil sponseren prima maar openbaar vragen om sponsors vind ik bedelen. Of dat nu Rixt, Edward gal of jan van op de hoek is maakt me geen jota uit.
Ik kan haar sowieso niet helpen zelfs al zou ik willen dus maakt toch niks uit wat ik er van vind dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:40

Ayasha schreef:
Wat hebben glock en HP er mee te maken? :') als iemand haar wil sponseren prima maar openbaar vragen om sponsors vind ik bedelen. Of dat nu Rixt, Edward gal of jan van op de hoek is maakt me geen jota uit.
Ik kan haar sowieso niet helpen zelfs al zou ik willen dus maakt toch niks uit wat ik er van vind dan.

Je zou het ook een vorm van marketing kunnen noemen, klinkt iets minder negatief dan bedelen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:42

Ik gun haar dat tweede paard en al haar succes, ook al heb ik zelf niet de mogelijkheden die zij heeft.
Ik vind niet dat ze aan het bedelen is, ze mag toch vragen? Als ik een geschikt paard over had, dan kreeg ze die gewoon te rijden, daar zou ik enorm van genieten. :)

Afgunst, daar wordt een mens lelijk van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:49

Ik gun het haar ook, dat kan prima naast vinden dat dit bedelen is. Ik word er niet beter of slechter van als ze eentje krijgt dus zou niet weren waarom ik het haar niet zou gunnen.

Bigone: een poetsvrouw noemt men tegenwoordig ook interieur-verzorgster genoemd maar op t eind van de dag is die nog steeds andermans vuil aan het op kuisen. Je mag het zo mooi noemen als je wil maar dat veranderd uiteindelijk niets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:01

Ayasha schreef:
Ik gun het haar ook, dat kan prima naast vinden dat dit bedelen is. Ik word er niet beter of slechter van als ze eentje krijgt dus zou niet weren waarom ik het haar niet zou gunnen.

Waarom kies je er dan voor om toch iets onaardigs te zeggen? Dat is geen 'gunnen'. En daarmee doe je wel iets waar anderen wel wat slechter van worden - het is namelijk echt geen neutrale opmerking. Het topic wordt er net een beetje minder leuk door. Maar waarom? Wat win jij ermee?

Persoonlijk zou ik het in elk geval veel leuker vinden om te lezen dat ze via Bokt inderdaad een geweldig paard vindt en dat we bij de Spelen mogen genieten van haar prestaties :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:09

Ik "ken" rixt paar x gesproken bij ons op stal en zeker niet verwend en hart op juiste plaats.
Maar wat ik dan niet snap is, waarom wordt ze niet geholpen door Coby of haar eigen instructrice.

Is er nou niemand die zijn paard een jaar kan uitlenen op "top" niveau.
Die mensen kennen ontzettend veel mensen en paarden....waarom via deze weg

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:12

Medelijden, nee absoluut niet. Zo te zien is dit een hele gezonde meid met een goed stel hersens, helaas haar beperking maar met een talent waar je U tegen zegt.
En tja als je geen Anky of Edward heet moet je toch wel iets meer doen om een topper aangeboden te krijgen. Super slim om dat via tv te doen, daar wordt je tenminste gezien en gehoord.
Hopelijk keken de juiste personen en wordt er een goed reserve paard gevonden.

En ook hele goede reclame voor de sport
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 10-11-15 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:14

Shadow0 schreef:
Ayasha schreef:

Waarom kies je er dan voor om toch iets onaardigs te zeggen? Dat is geen 'gunnen'. En daarmee doe je wel iets waar anderen wel wat slechter van worden - het is namelijk echt geen neutrale opmerking. Het topic wordt er net een beetje minder leuk door. Maar waarom? Wat win jij ermee?

Persoonlijk zou ik het in elk geval veel leuker vinden om te lezen dat ze via Bokt inderdaad een geweldig paard vindt en dat we bij de Spelen mogen genieten van haar prestaties :j

Waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij een reactie geeft waar het topic niet slechter maar ook niet beter van wordt en dat twee voorgaande bokkers het nodig vinden om hun onrealistische verwachtingen betreffende mijn persoon hier in te betrekken en eentje zelfs gebaseerd op de weinige kennis die ze heeft betreffende mijn medische toestand die niet eens lijkt op die van Rixt dus wat die er mee te maken heeft is me sowieso een raadsel. :D wil je moraalridderen, doe het dan ook goed en spreek iedereen aan. Ik was het slechts eens met iemand in dit topic en heb daar mee blijkbaar per ongeluk op de grote rode knop gedrukt waar vermoedelijk in haast onleesbare letters 'do not push this button' bij stond. Kan gebeuren.

Edit; overigens wil ik wel even duidelijk hebben dak ik haar in tegenstelling tot mijn voorganger niet verwend vind overkomen. Gezien daar nu onduidelijkheid over kan ontstaan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-11-15 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:17

Ik vind het helemaal geen bedelen!

Ik ken meerdere mensen in de gehandicaptensport en die hebben allemaal een tweede paard. Voor hun is het veel moeilijker dan een "gezond" persoon om een geschikt paard te vinden. De paarden worden dan ook op hele andere zaken uitgezocht. Zo moet een paard vaak erg goed kunnen stappen mega braaf zijn en ook om kunnen gaan met andere hulpen en ruiter die soms uit balans zit.

Vaak gaat er naast sponsoring ook veel vrijwilligerswerk maar ook eigen geld van de ruiter in zitten. Iets wat in de gewone topsport ook gebeurd maar kennelijk niet in hetzelfde schuitje valt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:26

tita schreef:
Ik "ken" rixt paar x gesproken bij ons op stal en zeker niet verwend en hart op juiste plaats.
Maar wat ik dan niet snap is, waarom wordt ze niet geholpen door Coby of haar eigen instructrice.

Waarom via 1 weg, waarom niet via meerdere wegen? Natuurlijk zijn ze hard op zoek, maar goede para paarden liggen ook niet voor het oprapen. Omdat ze toch iets andere eisen hebben is het heel fijn dat er ook op deze manier aandacht aan geschonken wordt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:29

De hele topsport hangt om het 'bedelen' zoals het hier genoemd word... Geen enkele ruiter heeft zelf het geld om het te kunnen financieren en heeft anderen nodig. Zonder reservepaard(en) ben je nergens in de topsport.
Niet meer dan logisch toch dat ze het probeert en dat ze alle middelen die ze heeft om het te proberen aanpakt.
Het is te hopen voor haar dat het haar lukt en ze volgend jaar kan knallen in Rio met veel andere Nederlandse topruiters.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 10-11-15 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:33

Facebook stond afgelopen 2 maanden ook vol met oproepen van jonge ruiters die een Z paard zochten om voor het einde van het jaar nog even mee te starten om zo hun status te kunnen behouden.
Dus zo bijzonder is deze "vraag" niet.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 10-11-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:36

Ach Rixt, mocht je meelezen in dit topic, ik denk dat veel Bokkertjes ergens hartstikke jaloers zijn, want hoeveel mensen zouden niet alles over hebben om naar de OS te kunnen. Hoop dat je snel een geschikt reservepaard vindt, ik heb alleen een pony in de aanbieding maar denk niet dat je daar iets aan zal hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:44

Ayasha schreef:
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij een reactie geeft waar het topic niet slechter maar ook niet beter van wordt

Waarschijnlijk niet :) Ik post hier welbewust omdat ik iets wil bereiken, namelijk dat topics een betere kans krijgen om leuk te blijven. Het is een bewuste keuze, waarbij dit zeker niet de ideale oplossing is, maar waarover ik wel na heb gedacht. Ik heb er een heel duidelijk doel mee.

Maar jij hebt aangegeven dat je het Rixt niet misgunt, en toch post je iets dat onaardig voor haar is. Waarom? Bij mij zit er iets achter dat ik wil bereiken. Maar wat wil jij ermee bereiken?

Jij was overigens zeker niet de enige, maar je blijft het wel verdedigen nadat meerdere mensen daar iets over schreven, en daarnaast valt het me op dat je vaak op deze wijze reageert, gewoon net zo'n opmerking die degene die aangesproken wordt net een onplezierig gevoel geeft. (Maar soms ook ronduit kwetsend.)
Ik begrijp dat niet zo goed, maar ik vind het wel ontzettend jammer want het slaat de sfeer dood, de discussie dood, en het is nergens voor nodig. Niemand wint er wat mee. Alsof je op straat willekeurige voorbijgangers aanspreekt met 'wat heb je een lelijke jas', 'wat zit je haar belachelijk'. Waarom zou je dat willen? Het gaat er niet eens om of dat wel of niet verboden is, maar dat het zo ontzettend nergens voor nodig is, en dus gewoon een kwestie van fastoen en empathie om het niet te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:51

Ik post iets dat wellicht onaardig opgenomen kan worden over het betreffende nieuwsbericht en de boodschap die ik daar uit haal. Niet over haar. Dat is een verschil.
Het lijkt haast een persoonlijke vete te worden in je laatste strofe Shadow0. ;) Doe je dat niet beter via PB?
Ik reageer slechts op de mensen die op mij reageren. Niets meer of minder. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:54

Sannnn schreef:
De hele topsport hangt om het 'bedelen' zoals het hier genoemd word... Geen enkele ruiter heeft zelf het geld om het te kunnen financieren en heeft anderen nodig.

Behalve Anky, die Bonfire en Salinero zelf in eigendom had/heeft en ooit zelfs een blanco cheque heeft geweigerd 8-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:55

Cayenne schreef:
Sannnn schreef:
De hele topsport hangt om het 'bedelen' zoals het hier genoemd word... Geen enkele ruiter heeft zelf het geld om het te kunnen financieren en heeft anderen nodig.

Behalve Anky, die Bonfire en Salinero zelf in eigendom had/heeft en ooit zelfs een blanco cheque heeft geweigerd 8-)

Ik durfde het al niet meer te posten maar zo iets herinnerde ik me idd ook. :')
Parzival is nu toch ook geheel van Adelinde meen ik?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:58

piezze schreef:
Ach Rixt, mocht je meelezen in dit topic, ik denk dat veel Bokkertjes ergens hartstikke jaloers zijn, want hoeveel mensen zouden niet alles over hebben om naar de OS te kunnen. Hoop dat je snel een geschikt reservepaard vindt, ik heb alleen een pony in de aanbieding maar denk niet dat je daar iets aan zal hebben.

Nou... Zeker , wat zullen mensen jaloers zijn op zo een beperking en op zo een onzekere toekomst! Alleen domme mensen toch??

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:00

Ayasha schreef:
Cayenne schreef:

Ik durfde het al niet meer te posten maar zo iets herinnerde ik me idd ook. :')
Parzival is nu toch ook geheel van Adelinde meen ik?

Ik bijt niet hoor! Daar had ik even niet aan gedacht haha! :D
Over het algemeen dan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:01

Jij niet nee. _O- Neem het maar met een korreltje zout. :P Ben niet zo snel bang. :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:53

Als valide topamazone kan je paarden voor anderen trainen, les geven, clinnics geven, je eigen stallen doen om geld uit te sparen, baan er naast in het begin, etc. Met wat sponsering/geld uit de familie kom je dan een heel eind.
In ieder geval verder dan met enkel een Wajong uitkering, wat geld uit sponsering/ familie.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:56

tita schreef:

Wat ik uit het interview van gisteren begreep dat ze met een paar paarden bezig waren. Dus kan heel goed zijn dat ze al via haar instructrice of Coby met een paard aan de gang zijn. Maar dat dat vanwege de financiën nog niet rond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:46

Tja, ik ga helemaal met Ayasha mee.
Heel erg hoor dat Rixt gehandicapt is en ik snap dat ze nog graag haar droom wil najagen. Maar hoeveel mensen hebben niet die zelfde droom?
Maar omdat je gehandicapt bent moet je ineens aan alle kanten geholpen worden.
Er zijn vast meer mensen die naar Rio willen. Toevallig is de handicap van Rixt dat ze lichamelijk beperkt is. En een andere ruiter heeft als handicap geen rijke ouders en weer een ander heeft het talent niet en weer een ander misschien wel het talent maar het juiste paard niet. Misschien wilde ik ook wel graag naar Rio. Maar helaas heb ik ook het juiste paard er niet voor. Wil er iemand mij sponsoren en een GP paard lenen?
Dat is eigenlijk precies hetzelfde. Ik moet ook zelf mijn eigen boontjes doppen en zoveel anderen moeten het ook zelf zien te doen. Schooien om geld of een ander paard ERBIJ vind ik gewoon niet chique en erg verwaand overkomen. Gehandicapt of niet. Ik vind het niet netjes. Ze heeft al een paard en de mogelijkheid, wanneer is het genoeg?