Engeland: politiepaarden raken gewond tijdens demonstratie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:14

Eviblablabla schreef:
Ik ben het ermee eens dat het heel sneu is voor die paarden. Maar dat er agenten gewond zijn geraakt maakt blijkbaar niet ui. Die kiezen er natuurlijk voor om tussen en stel debielen te gaan lopen...
Natuurlijk het is heel dubbel, die paarden vragen er niet om. Maar vraagt een paard er wel om om hele dagen op een (kleine!!) stal te staan, in een binnenbak met zn hoofd naar beneden te lopen, op zn donder te krijgen als ie niet precies doet wat de ruiter wil???? NEE ook daar kiezen ze niet voor. Alleen zien we dat niet of willen we het niet zien...

Nee, dat laatste wat jij daar noemt, wil ik zeker niet zien, dat paarden opgehokt worden. Ben daar geen voorstander van. Net zo min als dat paarden aan geweld worden blootgesteld worden, al dan niet bij de politie of ruiter.

kingbilly

Re: Engeland: politiepaarden raken gewond tijdens demonstratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:13

Wat verschrikkelijk voor de politieagenten en de paarden, hoop dat ze snel herstellen.

Denkt niemand er aan dat het ook een uit de hand gelopen situatie kan zijn en dat ze niet op tijd weg konden met de paarden voor ze toegetakeld zijn? Lijkt me namelijk sterk dat een paar politieagenten te paard denken, oh die mensen kunnen we wel aan met messen en vuurwerk. Laten we erop rijden ze laten schrikken of wegjagen.

Hierbij moeten we ook niet het grote plaatje vergeten, hoe heeft het überhaupt kunnen gebeuren en ik vind het altijd erg jammer om te horen dat er zoveel onenigheid in de wereld is.

Zeer spijtig deze gebeurtenis, hopelijk halen we hier veel leerwinst uit!

Wat betreft de discussie, het paard is om te mens te helpen en te begeleiden. Ik ben het er zeker mee eens dat elk paard, sowieso elk dier, aan leed of pijn word bloot gesteld verschrikkelijk is en op elke manier moet worden voorkomen. Maar waar een paard eigenlijk echt thuis hoort is in de vrije natuur met zijn kudde, waar heb überhaupt niks word opgedragen of gevraagd. Ja, ik een eigen paard en ik doe mee aan het paardrijden, dat is een manier van leven geworden. Toch vind ik als we terug gaan naar de essentie, dan hoort een paard vrij te zijn zonder omheiningen om hem heen en daar is jammer genoeg in Nederland geen sprake van. Dat een paard uit vrije keus heeft of het bij de mens wil blijven of de wijde natuur in gaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Engeland: politiepaarden raken gewond tijdens demonstratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:30

Tuurlijk is het een uit de hand gelopen situatie. Dat gebeurt echter steeds vaker, dus moet je je afvragen of je goedwillende en trouwe paarden daaraan bloot wilt stellen.