Video's endurancepaarden met geamputeerde benen opgedoken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ptiteblue

Re: Video's endurancepaarden met geamputeerde benen opgedoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:17

Inderdaad. Een kennis van mij heeft daar 2 paarden verkocht, zijn paard waarmee hij naar de JEM is geweest. Net voor de schorsing van de EAU. Niemand weet wat ermee gebeurd is. En het was een mooi huis waard...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:21

Ik ga de filmpjes niet bekijken..alleen het verhaal vind ik al schokkend genoeg!! Vreselijk wat de mensen dieren aandoen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:26

Het zal je verkochte paard maar wezen. Moet je als verkoper ook wel een hele harde zijn wil je dat niet aan je hart gaan.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:27

Eerst de paarden kapot rijden op endurance wedstrijden en ze dan niet eens uit hun lijden willen verlossen, intriest vind ik dat |(

De filmpjes bekijk ik maar niet, ik slaap zo al slecht genoeg.

En inderdaad is er ook in Europa nog steeds dierenleed, jammer genoeg.

Ze kopen, zoals Ptiteblue al aangeeft, liefst bewezen paarden en ook liever geen hengsten. Afgelopen maandag waren er nog Saoedi's in België, ze zochten grote ruinen (Arabische paarden) voor de endurance.

Hier vertrekt alvast niets naar de zandbak, hoeveel geld of interesse ook.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:37

geerke schreef:
rare jongens die arabieren....die link ga ik echt niet kijken,wil nog slapen vannacht.

Nee precies, ik ga ook niet kijken!

Ik was gisteren zo stom om naar een filmpje te kijken die op Facebook voorbij kwam. Heb er de rest van de dag gewoon nog last van gehad!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:43

Ik heb de filmpjes wel bekeken. Echt erg raar!!!! Wat hebben dier dieren eraan.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:47

Debbie00 schreef:
Ik heb de filmpjes wel bekeken. Echt erg raar!!!! Wat hebben dier dieren eraan.

Ik vind ze ook heel raar maar niet super schokkend... Je ziet geen bloedofs eigenlijk een mega kreupel paard. Ofja daar lijkt t op.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:48

Nee erg schokkend zijn ze niet. Heb wel eens ergere filmpjes gezien.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:50

Debbie00 schreef:
Nee erg schokkend zijn ze niet. Heb wel eens ergere filmpjes gezien.

Ja niet dat dit niet erg is maar dit was mijn eerste gedachten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:52

Wat mij opvalt is dat de bruine merrie gewoon op dat been steunt met haar volle gewicht (ze heeft eerder moeite met haar achterhand). Dus ofwel doet dat been niet zoveel pijn (anders zou ze wel op drie benen lopen) ofwel heeft ze voldoende pijnstilling. Been is ook netjes ingezwachteld
Het filmpje met het paard met de prothese, paard ziet er vrij happy uit eigenlijk. stappen gaat moeizaam maar ik denk dat dat eerder door het wieltje ligt (dat ding schuift weg) dan anders.
Er is in America toch ook ergens een paard met een prothese?

Ik moet wel zeggen dat ik het niet echt nuttig vind, en mij afvraag wat er voorafgaand mee gebeurd is en wat er met deze dieren zal gebeuren. Als ze de moeite doen om een prothese te maken zal het wel met goede intentie's zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:54

Filmpjes zijn niet bloederig, maar de eerste trilt zo verschrikkelijk dat ik mij afvraag of ze op de been gebleven is tijdens het transport (ook mest was niet in orde, uitdroging, stress door de pijn?). 2e Toont paard dat overduidelijk niet durft te lopen en met zo'n wieltje is dat niet gek, kans dat die zelf gaat rijden en paard dus valt is groot.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:56

Een tijdje geleden las ik iets over een Amerikaan die bij een veulen een been had laten amputeren en er ook een prothese aan had laten meten.
Daar sprak iedereen zo'n lof over, wat had die toch een groot hart voor zijn dieren!

En nu doen de -ik citeer- "zandbakbewoners" hetzelfde, en dan is het ineens dieronterend?

Raar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:59

Door de reacties die ik hier lees uit het topic heb ik het aangedurfd om toch te kijken. Ik vind het echt helemaal niks. Dat gratenpakhuis dat een hoef mist, arm paard! En die schimmel, zo kan een paard toch geen paard zijn! Dat paard kan nooit meer verschieten en wegrennen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:04

Wolkje schreef:
Een tijdje geleden las ik iets over een Amerikaan die bij een veulen een been had laten amputeren en er ook een prothese aan had laten meten.
Daar sprak iedereen zo'n lof over, wat had die toch een groot hart voor zijn dieren!

En nu doen de -ik citeer- "zandbakbewoners" hetzelfde, en dan is het ineens dieronterend?

Raar.

Beiden vind ik niet dierwaardig, maar de Amerikaan heeft tenminste nog een humane prothese gebruikt tov diegene uit het filmpje.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:06

Wolkje schreef:

Raar.

Lang niet iedereen was lovend over die situatie al zal niet iedereen met die mening ook gereageerd hebben. Voor mij is zo'n situatie direct einde verhaal.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:09

Wolkje schreef:

Raar.

Dat met dat veulen heb ik ook gelezen, en heb daar ook veel negatieve commentaar over gelezen. Ik denk dat men er hier ook vooral over valt om dat de dieren in deze kwestie al voor de sport gediend hebben, en hun leven zeg maar gehad hebben om het cru te verwoorden. Een veulen is nog jong en vol kansen, al zie ik zelf ook niet echt het nut van een paard in leven te houden met een prothese, maar is imo wel interessant voor de dierengeneeskunde naar de toekomst toe.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:09

ptiteblue schreef:
Fokken doen ze daar bijna niet, ze kopen liever bewezen sportpaarden dan Tijd verliezen met fokken.
Trouwens ze kopen ook weinig hengsten omdat ze te lastig zijn tijdens de coursen.

Wat heeft het dan voor een meerwaarde om die arme dieren aan te houden als ze een ledemaat moeten missen? Een race kunnen ze op deze manier niet meer lopen.
Wat gebeurt er met deze dieren? Worden ze weggestopt in een hoekje totdat ze van ellende bezwijken; zodat men ze maar niet zelf hoeft af te maken?

Wolkje schreef:

Volgens mij herinner ik mij dat topic nog wel - Maar dat was wel een prothese waarmee het paardje nog uit de voeten leek te kunnen. Ontwikkeld door medische experts en niet met een raar wieltje ofzo...
Natuurlijk moet je je afvragen of je zomaar alle dieren moet willen redden. Soms is het idd humaner om ze te laten gaan. Dat ben ik zeker met je eens!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:10

Die paarden hebben zo toch geen paard waardig bestaan ;(

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:54

tja er kan veel in de medische wetenschap maar dit gaat wel erg ver

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:57

Ga de filmpjes en artikelen morgen even beter bekijken, maar gelukkig zijn deze praktijken voor ons ondenkbaar. Ik ben maar wat blij met onze euthanasiewetgeving wat betreft (huis)dieren.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 30-10-15 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic deel verwijderd

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 00:00

Jezus, wat een idioten. Mocht je zoiets willen, bedenk dan iets wat werkt. Paardonterend zoiets. Het geknutselde been in het eerste filmpje lijkt ook nog eens veels te kort.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 00:01

-O- -O- -O-

__elise__ schreef:
Het geknutselde been in het eerste filmpje lijkt ook nog eens veels te kort.

Dat been is niet geknutseld alleen geamputeerd... Paard steunt op het stompje.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 00:11

fransje23 schreef:
-O- -O- -O-

__elise__ schreef:
Het geknutselde been in het eerste filmpje lijkt ook nog eens veels te kort.

Dat been is niet geknutseld alleen geamputeerd... Paard steunt op het stompje.

Oja, tuurlijk. Niet goed gelezen. Logisch dat het tekort is dan, mist een stukje. Desalniettemin vind ik het ongelooflijk en werkelijk bizar wat deze mensen doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 05:43

wauw. bizar.... Wat denken die mensen wel niet....

En idd, wat gaan ze er nu mee doen dan. Duur paard wat niet eens kan stappen, ik kan me voorstellen met het weinig inlevingsvermogen dat ze hebben, dat ze zonder vreten in een hoekje komen....
Wanneer gaat de wereld toch eens inzien dat afmaken niet zielig is, maar juist een hele opluchting voor een (vlucht)dier wat (delen van) benen mist...

BTW, hoe missen die dieren benen? Zo ernstig gebroken? what the fuck hebben ze ermee gedaan dan?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 06:48

Heel triest dat de paarden en andere dieren nog steeds zo moeten lijden in landen waar religie en cultuur nog steeds de baas is... -O- Doet me zeer aan het hart om te zien hoe deze paarden worden uitgebuit :(:)