Illegale paardenexport op Zuidlaardermarkt verijdeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Illegale paardenexport op Zuidlaardermarkt verijdeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:30

Ze proberen als een malle om "de inhoud van spuiten aan te passen". Het probleem is dat antiparasitaire middelen ontwikkelen die de gastheer (het paard in dit geval) geen ernstige bijwerkingen geeft en de parasieten allemaal dood maakt etc etc ontzettend ingewikkeld is en ze kunnen gewoon niets nieuws vinden.
Als het grootste probleem van reistentie zo simpel kon worden opgelost, denk je niet dat dat dan zou worden gedaan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:02

ik vind dat persoonlijk wel een probleem, illegale kofferbakhandel. Iets zegt mij dat dit soort types het namelijk niet alleen bij wormspuiten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:10

Of dat gebruikte spuiten zijn die ze opnieuw hebben gevuld met een middeltje en vervolgens weer netjes verpakt hebben alsof ze nog nieuw zijn terwijl je eigenlijk een plablaco koopt.

Over niet otwormen. Hoe dan jullie dat dan na zomer wanneer paard allemaal van die horzel eitjes hebben gehad op hun vacht?
Dat is voor mij de rede waarom ik juist ontworm in de najaar.
Voor rest moet ik wel 4 keer per jaar paarden hier ontwormen, maar komt ook doordat we hier heel vaak verschillende gast paarden hebben en die willen wel eens wat mee nemen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:12

nou nou.. in duitsland en belfie kun je de spuiten nog gewoon kopen..en ja ik vind hrt ook onwijs onhandig dat ik naar de da moet voor een wormspuit.. en nee ik doe geen mestondeezoek.. dat heb ik 1 x gedaan, en waar is het paatd dood aan gegaan... juist.. ik blijf preventief ontwormen

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:16

robbie88 schreef:
nou nou.. in duitsland en belfie kun je de spuiten nog gewoon kopen..en ja ik vind hrt ook onwijs onhandig dat ik naar de da moet voor een wormspuit.. en nee ik doe geen mestondeezoek.. dat heb ik 1 x gedaan, en waar is het paatd dood aan gegaan... juist.. ik blijf preventief ontwormen

Helaas moet je in België ook rechtstreeks van de DA kopen of op voorschrift in de apotheek.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:49

Bij ons in Duitsland alleen via de DA (NRW)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:08

ohh echt sinds wanneer is dat dan?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:39

Het zijn gewone nieuwe wormenspuiten uit een dichte verpakking. Niets raars verder. Nog nooit eentje hier ziek van geworden. En ja ik doe ook nog steefs mestonderzoek.