Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bowen schreef:Relaxed schreef:Tja als mensen zo provocerend met een camera er bovenop gaan staan snap ik hun reactie wel, praat het niet goed, maar snap het wel.. Alles komt meteen op internet en voor je het weet heb je om niets een slechte naam.. Snap wel dat hij daar geen zin in heeft.
Er gebeurde helemaal niets, pony's wouden niet lopen, kregen wat ondersteuning, maar geen lompe martelpraktijken te zien
Sinds wanneer is een camera provocerend? Als je niets verkeerds doet is een camera geen probleem, het is immers een paardenmarkt, een openbare gelegenheid. Dat mensen zien wat je doet weet je vantevoren. Waarom is het ineens een probleem als het een camera is?
Dat spreekt niet in het voordeel van de handelaar in kwestie naar mijn mening.
nine1987 schreef:Al sta ik mijn veters te strikken, ik zou er ook niet van gediend zijn gefilmd te worden.. Daarbij mag dat ook niet zomaar..
xEline schreef:Bowen schreef:
Sinds wanneer is een camera provocerend? Als je niets verkeerds doet is een camera geen probleem, het is immers een paardenmarkt, een openbare gelegenheid. Dat mensen zien wat je doet weet je vantevoren. Waarom is het ineens een probleem als het een camera is?
Dat spreekt niet in het voordeel van de handelaar in kwestie naar mijn mening.
Ik ben ambtenaar op straat en het is echt heel vervelend als iemand boven op je neus gaat lopen filmen ook al doe je niets verkeerd. En bovendien vind ik dat er op dit filmpje weinig gebeurd.
Bowen schreef:Euhm, jawel...
Op de openbare weg/openbare plaatsen mag gewoon gefilmd worden.
Of jij of ik daar nu met onze foon staan omdat we het zo'n leuke pony vinden of iemand daar staat te filmen omdat ze het er niet mee eens zijn maakt geen donder uit.
Maar vooral, als je niets fouts doet, wat is dan het probleem? Laat maar lekker filmen, goed in het openbaar komen, kan iedereen zien dat je normaal/goed met je dieren omgaat. Gratis Pr toch?
robert45 schreef:Ik zou er zelf ook niet vrolijk van worden om van zo dichtbij gefilmd te worden. Niet dat ik iets te verbergen heb maar toch. Wij liepen met 4 grote Shetlanders naar de trailer en die meneer ging op zijn knieën foto's maken. Vond het waarschijnlijk gewoon een leuk tafereel... Maar toch hou ik er niet zo van. Je komt toch ongevraagd op de foto.
Alleen de beelden van de trailer staan er niet op dus daar kan ik niet zoveel mee. Verder hoor ik niet waar nou de bedreiging echt plaats vond?
robert45 schreef:Ik zou er zelf ook niet vrolijk van worden om van zo dichtbij gefilmd te worden. Niet dat ik iets te verbergen heb maar toch. Wij liepen met 4 grote Shetlanders naar de trailer en die meneer ging op zijn knieën foto's maken. Vond het waarschijnlijk gewoon een leuk tafereel... Maar toch hou ik er niet zo van. Je komt toch ongevraagd op de foto.
Alleen de beelden van de trailer staan er niet op dus daar kan ik niet zoveel mee. Verder hoor ik niet waar nou de bedreiging echt plaats vond?
Starbreeze schreef:Ja maar piep vandaag is daar bij voorbaat al niet om leuke taferelen vast te leggen. Die filmen maar wat en hopen dan dat er 'iets schokkends' te zien valt zodat ze weer met het vingertje kunnen wijzen.
Inoterry schreef:Ben ik nu de werkelijk de enige die wel degelijk iets heel erg fouts ziet in dit filmpje? Ja, de cameravrouw staat te filmen en ja, dat mag op de openbare weg. De houding van de handelaar is van het begin af aan alles behalve vriendelijk en vervolgens word de vrouw door meerdere personen tegelijk belaagd. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat een behoorlijk nare ervaring is en dan gingen de heren bij mij niet eens zo ver als bij deze cameravrouw. Vind het ook getuigen van vies agressief en laf gedrag wat de handelaren in kwestie doen
Inoterry schreef:Ben ik nu de werkelijk de enige die wel degelijk iets heel erg fouts ziet in dit filmpje? Ja, de cameravrouw staat te filmen en ja, dat mag op de openbare weg. De houding van de handelaar is van het begin af aan alles behalve vriendelijk en vervolgens word de vrouw door meerdere personen tegelijk belaagd. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat een behoorlijk nare ervaring is en dan gingen de heren bij mij niet eens zo ver als bij deze cameravrouw. Vind het ook getuigen van vies agressief en laf gedrag wat de handelaren in kwestie doen
geerke schreef:Starbreeze schreef:Ja maar piep vandaag is daar bij voorbaat al niet om leuke taferelen vast te leggen. Die filmen maar wat en hopen dan dat er 'iets schokkends' te zien valt zodat ze weer met het vingertje kunnen wijzen.
tja...iemand moet de misstanden aan het licht brengen.Aangezien je dat op het grootste paardenforum niet kan vinden.Daar is de paardenmarkt heilig,en gebeurt daar niets wat het daglicht niet kan verdragen.
DonCamillo schreef:Wat betreft het aantal paarden/pony's in de vrachtwagen of trailer: het is toegestaan om per vierkante meter 1 paard te laden. Paarden mogen ook alleen maar op 1 vloer geladen worden, er mag dus geen verdieping in.
Dat betekent dat als het om een grote oplegger gaat, er ongeveer 30 Shetlandertjes in mogen (30 m2).
/knip/
Het betekent ook, dat op diezelfde oplegger officieel wel 30 Belgen geladen mogen worden....
En nu mogen jullie kiezen. Wat is erger: die 90 Shetlandertjes of die 30 Belgen?
Snappen jullie het nog?