Geen Wereldbekerwedstrijden voor Valegro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:43

Niobe schreef:
Er zit nogal een verschil tussen pennyteut en onzinnig gespeculeer..

Het is geen onzinnig gespeculeer Laurie.

Picasso schreef:
Je twijfelt aan de beweegredenen waarom het paard een pauze heeft. Maar maakt het iets uit waarom hij thuis blijft?

Ik twijfel niet. Ik weet waarom. Maar jullie willen blijkbaar de waarheid niet in zien en geloven in de mooie verhalen die dus kul zijn.
Hij blijft om een reden thuis. Ze had hem graag genoeg willen starten maar dat gaat helaas momenteel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:44

Ayasha schreef:
Zij voeren die bok toch, dan mogen ze toch wel zelf weten of ze hem uit brengen of niet.

Ik zou Valegro geen bok willen noemen.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:45

Anoniem schreef:
Niobe schreef:

Picasso schreef:
Je twijfelt aan de beweegredenen waarom het paard een pauze heeft. Maar maakt het iets uit waarom hij thuis blijft?

Ik twijfel niet. Ik weet waarom. Maar jullie willen blijkbaar de waarheid niet in zien en geloven in de mooie verhalen die dus kul zijn.
Hij blijft om een reden thuis. Ze had hem graag genoeg willen starten maar dat gaat helaas momenteel niet.

Want??? Wie a zegt moet b zeggen, ik ben benieuwd

Anoniem

Re: Geen Wereldbekerwedstrijden voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:48

Mag je denken Ayasha. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:51

maximuss schreef:
Liever vroeger wat rust geven dan een stokkreupel paard de ring in jagen zoals bepaalde collega's 8)7 ...

Ik ken er eentje die kreupel de ring in werd gereden. Gejaagd zou ik het niet willen noemen.
Maar wie zijn die andere kreupele paarden dan eigenlijk?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:52

Anoniem schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ben ik de enige die dit een bijzondere keuze vind?
Ik heb er mijn twijfels bij..

Er is vast meer aan de hand.
Hoe oud is hij nou eigenlijk. Hij is in de fleur van zijn leven.
En die springpaarden dan. Die hebben het echt vele malen zwaarder dan een dressuurproefje van 6 minuten. Dikke parcoursen van meer dan 1.60 meter soringen en dat een aantal dagen achter elkaar is echt een belasting maar niet die paar dressuurproefjes. Als een paard werkelijk na een paar dressuurproeven op concours maanden rust nodig heeft is er meer aan de hand. Ik snap ook niet dat men hier in trapt.
Het zijn echte dressuursmoesjes.

Waarom kan een zwaar dampig paard dan nog wel op internationaal niveau in de springsport presteren en lukt dat niet in de dressuursport? Niet omdat springpaarden het zoveel zwaarder hebben in de proef in elk geval.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:52

Tjonge :') Het is echt wel meer dan een paar proefjes. Dat beest moet daar ook komen op de een of andere manier, van hot naar her gesleept, in een vreemde stal staan.. laten we niet vergeten dat dat mentaal ook echt wel stress oplevert. En dan hebben we het nog niet gehad over het intensieve trainen naar zo'n wedstrijd toe. Met de informatie die ik als buitenstaander heb vind ik het een verstandige keuze, en Valegro zal zichzelf er denk ik niet om in slaap huilen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:53

onder z'n vorige ruiter liep ie ook al op 't kreupele af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:55

Bambolina schreef:
Tjonge :') Het is echt wel meer dan een paar proefjes. Dat beest moet daar ook komen op de een of andere manier, van hot naar her gesleept, in een vreemde stal staan.. laten we niet vergeten dat dat mentaal ook echt wel stress oplevert. En dan hebben we het nog niet gehad over het intensieve trainen naar zo'n wedstrijd toe. Met de informatie die ik als buitenstaander heb vind ik het een verstandige keuze, en Valegro zal zichzelf er denk ik niet om in slaap huilen.

En daardoor heeft een paard dus maanden tot een jaar rust nodig?
keep on dreaming. :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:55

Ayasha schreef:
onder z'n vorige ruiter liep ie ook al op 't kreupele af.

Oh ja?
Laat eens zien, kom eens met een filmpje ervan. Dat heb ik in ieder geval gemist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:57

Als je dat gemist hebt neem ik je insinuaties betreffende Valegro al helemaal niet meer serieus :')

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:58

@ Gast5428: toon jij eerst eens een filmpje van Valegro met een slof... Kwestie van toch al een van al je beweringen te staven...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:01

Inoterry schreef:
Anoniem schreef:
Er is vast meer aan de hand.
Hoe oud is hij nou eigenlijk. Hij is in de fleur van zijn leven.
En die springpaarden dan. Die hebben het echt vele malen zwaarder dan een dressuurproefje van 6 minuten. Dikke parcoursen van meer dan 1.60 meter soringen en dat een aantal dagen achter elkaar is echt een belasting maar niet die paar dressuurproefjes. Als een paard werkelijk na een paar dressuurproeven op concours maanden rust nodig heeft is er meer aan de hand. Ik snap ook niet dat men hier in trapt.
Het zijn echte dressuursmoesjes.

Waarom kan een zwaar dampig paard dan nog wel op internationaal niveau in de springsport presteren en lukt dat niet in de dressuursport? Niet omdat springpaarden het zoveel zwaarder hebben in de proef in elk geval.

Moet je dat willen is het eerste wat ik me dan afvraag..

Anoniem schreef:
Bambolina schreef:

En daardoor heeft een paard dus maanden tot een jaar rust nodig?
keep on dreaming. :z

Hoe kom je bij een jaar? In de OP staat deze winter :)* Ik weet niet wat er allemaal voor concoursen zitten tussen de FEI wereldbeker en Rio (lol, ik weet niet eens wanneer Rio precies is) maar nergens staat toch dat 'ie in de tussentijd helemaal niet meer op concours gaat? Tenzij jij er meer over heb gelezen, maar neem dan ook even de moeite om te onderbouwen.

Anoniem

Ik geloof niet dat dit topic over de slof gaat.
En Ayasha, het zijn geen insinuaties hoor. :D

Fijne dag allemaal. :wave:

Jinthe1

Wat vreemd dat je altijd toch weer de vergelijking met de springsport maakt lapuchelle. Dat staat toch helemaal los van elkaar. Ook jij zou toch wel kunnen bedenken dat het niet staat of valt met de paar 'proefjes' die gereden moeten worden?
Deze keus zal niet zomaar gemaakt zijn, en de reden doet er toch helemaal niet toe? Misschien is inderdaad zijn staart te kort geknipt door een beginnende groom, misschien gewoon rustig thuis wat trainen en verder even niets, misschien wil Charlotte zich richten op andere paarden om straks verder te kunnen of wellicht toch een blessure? En wat maakt het uit?? Wil niet zeggen dat het paard 'op' is en niet meer mee kan.
Maar puchelle, als jij zo goed weet hoe de springpaarden zo sterk en fit blijven dan kunnen ze jouw kennis wellicht goed gebruiken op stal bij Valegro?
Laatst bijgewerkt door Jinthe1 op 14-10-15 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:02

Ayasha schreef:
Als je dat gemist hebt neem ik je insinuaties betreffende Valegro al helemaal niet meer serieus :')

Wat is dit nu weer voor een opmerking..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:11

Anoniem schreef:
Niobe schreef:

Picasso schreef:

Ja want jij hebt natuurlijk Charlotte of Carl gesproken en weet daarom dat het geen gespeculeer is.
Keep dreaming

Kom eerst maar eens met feiten als je alles zo zeker weet

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:13

Bambolina schreef:
Inoterry schreef:

Moet je dat willen is het eerste wat ik me dan afvraag..

Milton had altijd plezier zat in de wedstrijdring. Het karakter van het paard in kwestie zal zeker meespelen of het wel of niet eerlijk is, maar een dampig paard kan echt geen zware dressuurproef van 6 minuten volhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:15

Echt grappig dit.
Wanneer er iets geschreven wordt over Charlotte dan wordt alles voor zoete koek aangenomen en geromantiseerd. Prima hoor dat er een aantal in een roze wolk leven wat betreft Charlotte.
Maar laat mij ook in mijn waarde wanneer ik door die wolk heenprik.
Ik heb helemaal niets tegen Charlotte en mag haar zelfs erg graag maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel eens grappig vind om jullie even wakker te maken uit die roze droom. Jullie geloven wel heel makkelijk in dingen die gezegd worden. Oh nee, behalve als ik wat schrijf is het ineens niet waar.
Geloof wat je wil geloven. Maar ga niet op mij lopen schelden of probeer mij niet belachelijk te maken.
Dat doe ik jullie ook niet. ik geef alleen mijn visie op de situatie. Thats it.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:16

Anoniem schreef:
Echt grappig dit.
Wanneer er iets geschreven wordt over Charlotte dan wordt alles voor zoete koek aangenomen en geromantiseerd. Prima hoor dat er een aantal in een roze wolk leven wat betreft Charlotte.
Maar laat mij ook in mijn waarde wanneer ik door die wolk heenprik.
Ik heb helemaal niets tegen Charlotte en mag haar zelfs erg graag maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel eens grappig vind om jullie even wakker te maken uit die roze droom. Jullie geloven wel heel makkelijk in dingen die gezegd worden. Oh nee, behalve als ik wat schrijf is het ineens niet waar.
Geloof wat je wil geloven. Maar ga niet op mij lopen schelden of probeer mij niet belachelijk te maken.
Dat doe ik jullie ook niet. ik geef alleen mijn visie op de situatie. Thats it.

Kom dan eens met feiten want je draait eromheen waarom is het geen gespeculeer

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:17

@ ayasha: het kan ook zijn papegaai geweest zijn ;-)...

@Gast5428: dan draaien qe het eens lekker om: waarom altijd direct negatief???

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:18

Als je niet wil dat mensen op je afgeven, geef dan óf onderbouwde argumenten óf zeg gewoon niks, t' is niet gek dat men zich er aan irriteert als je hier met een ik-weet-iets-wat-jij-niet-weet-attitude rond komt paraderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:23

Bambolina schreef:
Als je niet wil dat mensen op je afgeven, geef dan óf onderbouwde argumenten óf zeg gewoon niks, t' is niet gek dat men zich er aan irriteert als je hier met een ik-weet-iets-wat-jij-niet-weet-attitude rond komt paraderen.

Tjonge zeg. Mijn eerste bericht was helemaal niet negatief.
En wie ben jij om te bepalen of ik hier wat mag schrijven of niet?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:24

Dat moet je helemaal zelf weten uiteraard, maar je moet niet opkijken van de reacties die je dan krijgt.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:25

Gast5428, welke roze wolk prik jij doorheen dan? Want je doet je voorkomen alsof je een insider in de sport bent. Maar juist dan zou jij toch moeten kunnen snappen dat er keuzes gemaakt moeten worden. En rust, om welke reden dan ook, is toch niet per definitie negatief? En al zou er wel iets spelen, dan nog maakt het de combi toch niet minder?