Pijn in borsten houdt vrouwen uit het zadel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VWestra

Re: Pijn in borsten houdt vrouwen uit het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:10

Goede sport bh helpt gelukkig zeker. De sport bh van panache kan ik zeker aanraden voor een grotere cup (>E)!
Onderzoek is wel erg summier...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:50

Diegene die pijn hebben hebben dan denk ik geen goede sportbh. Ik heb, met mijn cup G, nergens last van.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:20

Cup F en Freya sport BH gaat prima!
En nog beter...met Bodyprotector rijden, dat plet de boel ook fantastisch vast. Ik blijf rijden! :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 05:24

Maartje1990 schreef:
Diegene die pijn hebben hebben dan denk ik geen goede sportbh. Ik heb, met mijn cup G, nergens last van.

Of hebben gewoon andere borsten dan jij? Mijn borsten pletten in een sportbh lukt echt niet. Daarvoor zijn ze niet breed genoeg. Komt door de combinatie omvang en cup. Ik heb een shockabsorb (of hoe schrijf je dat) gehad waarbij mijn borsten inderdaad bleven zitten. maar mijn ademhaling bleef net zo goed zitten :+ .

Het scheelt wel dat ik een heel fijn paard heb. Jaren een haflinger gereden en sinds ik mijn eigen paint met fijn zadel heb geen last meer van rug en schouders.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:27

Ik ben jaren terug eens in korte tijd veel afgevallen, dat maakte dat m'n Dtjes nu Btjes zijn.
Maar qua rijden mis ik ze niet, hoewel ik moet zeggen dat ik daarvoor ook zelden last had.

Aan de hand van dit onderzoek valt me wel op dat grote borsten vrouwen er van weerhoudt om te rijden, maar ik zie vaak genoeg om me heen dat overgewicht dat niet doet.
Blijkbaar is pijn bij ons zelf belangrijker dan dat van het paard.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:44

Wat ben ik blij met mijn 'erwtjes'! :j :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:46

Nergens laat van. Ondanks grote cupmaat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:55

Ik heb al jaren niet meer gereden dus vraag mij af hoe het nu zou zijn met mijn cup H. Destijds was ik nog in de groei maar verliep het idd niet pijnloos.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:03

Ik had vroeger (toen was ik wat flinker) Cup E/F en ik reed behoorlijk veel en had nergens last van met een fatsoendelijke sport BH. Ik heb altijd Shockabsorbers gehad, het kost behoorlijk wat maar dan heb je ook wat. Zonder fatsoendelijk sportBH voor mij geen sport.

Met een sportbh van de Hema/Honkemuller voor 20 euro had ik ook flink last van ervan!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:10

God, ik ben 15 en heb cup D, maar pijn heb ik nog nooit gehad, ook niet met doorzitten, en mijn Tuiger gooit wel heel erg hoog op.

Rijd overigens altijd met sport BH, niet echt voor versteviging, rijdt gewoon fijner.

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:17

Ondanks mijn miniformaat borsten (Cupje A) heb ik er verschrikkelijk last van als de "bepaalde periode van de maand" eraan zit te komen. Paardrijden is dan absoluut geen pretje. Zelfs niet met een goede sportbeha.
Maar om dan maar helemaal te stoppen met rijden dat gebeurt dus niet!

Kan er wel inkomen dat sommige vrouwen daardoor wel stoppen.
Laatst bijgewerkt door anji op 13-10-15 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:20

Toch een bekend probleem, ook voor mij, Ik zit namelijk ermee dat mijn borsten niet alleen groot zijn, maar vooral een grote/brede basis hebben, hierdoor pas ik niet goed in veel sportbh's. Gevolg, pijn tijdens het doorzitten. Nu had ik laatst wel een goede gevonden, maar die bh zelf heeft het rijden niet volgehouden :') naden gebarsten, 3 dubbel gestikt met zeer veel ruimte op de stof...
Laten maken, maar daarna wel met een bh verlenger gereden. Ging de boel wel weer een beetje shaken maar ik kon gewoon ademhalen en geen pijn. Heb er ruim 10 jaar gezocht naar deze bh. Toen ik er achter kwam dat hij zo goed zat gelijk nog 5 gekocht. :))

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:22

Er zijn ontzettend veel vrouwen die met slechte beha's paardrijden. Ook dames met kleinere cupmaten. Ik begrijp soms niet dat ze dat zelf niet voelen. Zit je keurig recht en rij je netjes zie je de voorkant alle kanten op bewegen. Zelfde geldt trouwens voor heel veel hardlopende dames. Al doet het (nog) geen pijn dan nog is het verstandig om je borsten goed in te pakken. Geef wat meer geld uit voor een sportbeha, zit een stuk prettiger. Ook met een grote cupmaat.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:34

LBLGypsyCobs schreef:
Ik ben jaren terug eens in korte tijd veel afgevallen, dat maakte dat m'n Dtjes nu Btjes zijn.
Maar qua rijden mis ik ze niet, hoewel ik moet zeggen dat ik daarvoor ook zelden last had.

Aan de hand van dit onderzoek valt me wel op dat grote borsten vrouwen er van weerhoudt om te rijden, maar ik zie vaak genoeg om me heen dat overgewicht dat niet doet.
Blijkbaar is pijn bij ons zelf belangrijker dan dat van het paard.

Wat moet die opmerking over dat overgewicht hier nu weer? Dit topic gaat over paardrijden met grote borsten, niet over overgewicht. :z

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:04

Sleeper schreef:
Er zijn ontzettend veel vrouwen die met slechte beha's paardrijden. Ook dames met kleinere cupmaten. Ik begrijp soms niet dat ze dat zelf niet voelen. Zit je keurig recht en rij je netjes zie je de voorkant alle kanten op bewegen. Zelfde geldt trouwens voor heel veel hardlopende dames. Al doet het (nog) geen pijn dan nog is het verstandig om je borsten goed in te pakken. Geef wat meer geld uit voor een sportbeha, zit een stuk prettiger. Ook met een grote cupmaat.

Ja, dat is dan ook weer makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik dit soort topics lees ben ik altijd heel blij met mijn AA/A. Het zit me, letterlijk, niet in de weg. Maar vind maar eens een fijne sportbh. Die hebben ze dus niet standaard in de winkel hè. Dat begint allemaal bij 75B, en dat is zowel qua omvang als qua cupmaat te groot.
Er werd me zelfs ooit eens verteld dat ik dan ook geen sportbh nodig heb. :( 8)7

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:22

ik wil het heel graag eens proberen met een sportBH, maar die kan ik nergens vinden voor mijn I-cup.
(tips zijn welkom)

en ja, rijden met zo'n grote borsten doet pijn - vooral bij doorzitten, maar in mindere mate ook bij galopperen en lichtrijden.
dat heeft me overigens nooit tegengehouden om te rijden, wél om door te zitten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:30

Een vriendin van m'n moeder heeft hierdoor een borstverkleining laten uitvoeren. Weet niet meer precies welke cup ze had, maar ze moest wel steeds 3 gewone BH's over elkaar dragen én nog eens een sportBH erover.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:31

Zelf niet zo goed bedeeld dat het pijn doet, rijden met B/C werkt prima, maar een vriendin draagt een sportbeha en daarover een bikinitopje die je in de nek vastknoopt of omgekeerd, dat ben ik vergeten. Misschien dat er dames hier daar wat aan hebben?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:33

smurffie schreef:
Voor mij is het wel een reden om soms niet te rijden. Mijn heerlijke cup h wil Nik absoluut tegen houden; een sportbh kan ik niet in ademen, schijnbaar hebben de meeste merken niet begrepen dat een 75h niet plat gedrukt kan worden zonder onder je kin te zitten :=. Een goede bh en opletten wat ik doe, op pijnlijke dagen een bp aan dan gaat het prima. Maar mij weerhouden van rijden? Nee daarvoor geniet ik teveel.

Nou inderdaad, kunnen ze die tietenkluisters niet naar beneden laten drukken ipv omhoog.
Ik krijg blauwe ogen als ik moet doorzitten, dan knallen ze vol tegen mijn gezicht aan... :D
Tegenwoordig zijn al die BH's allemaal push-up, ook grote maten! Waarom in hemelsnaam??? Ik zie zonder BH de traptreden al niet, laat staan met push-up.
Ik wil gewoon een push-to side of push-down BH!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:35

Ik zweer bij Shockabsorber, echt geen beweging hiermee en dus nergens last van. Volgens mij heb ik de Active D Classic support.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 13-10-15 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:39

Het zal natuurlijk wel bij iedere vrouw anders zijn, maar ik denk toch dat het grootste deel van de problemen wordt veroorzaakt door slecht passende onderkleding.

Heb zelf cup E, draag een bh van de Hönkemuller met daaroverheen een sportbh van de Hema, nergens last van. Verder helpt het ook om je borstspieren wat te trainen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:43

Ik vind het juist heerlijk bij het rijden dan mijn borsten zo plat worden gedrukt. Met ademen geen probleem. Ik denk dan ook dat je niet de juiste omvang hebt. Met mijn 70E/F heb ik met de ShockAbsorder geen enkel probleem. Met een gewonen bh hoef ik er niet eens op te gaan zitten, drama. Ik kan alleen maar zeggen bezuinig niet op een goedzittende stevige sportbh met een flinke bos hout voor de deur. BH's van 10-20 euro kunnen gewoon geen goede ondersteuning geven. Daar moet je mazzel mee hebben en ik denk dat ze ook niet zo lang mee gaan.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:51

mairead schreef:
Wat ben ik blij met mijn 'erwtjes'! :j :')

Haha inderdaad! Toch voel ik t altijd wel maar hele erge last heb ik gelukkig nooit.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:53

Het meest vervelende is dat je lastig aan een goed zittende sport bh komt. Daarbij als je een gewone bh hebt gevonden die ook genoeg steun geeft dat je bandjes af glijden :')

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:54

Vooral veel last gehad aan begin van mijn zwangerschap en daarna tijdens de borstvoedingsperiode...ik reed met dubbele BH en een strak spijkerjasje die de borsten op zijn plek hielden...daarna gelukkig weer kleinere en minder gevoelige borsten....