Snooki schreef:Ik ben tegen de maneges in de Randstad waar dieren helemaal geen weidegang hebben en ben al helemaal tegen als ze moeten leven in stands als stal.
Ik stel welzijn paard voorop en ik vind dat een paard niet in een stand (als stal) thuis hoort.
Maar leuk taalgebruik zo van achter de pc. Poe he en lekkere ben jij....
Laat bokt leuk zijn/houden voor iedere gebruiker!!
En top dat ze verder buiten staan en alleen eten in de stands. Zo zou het overal moeten zijn.
@ gentlegiant, idd veel maneges verdienen de sterren die ze hebben niet.
In dit topic is al eerder genoemd dat stands verboden gaan worden in 2017, dat wordt altijd vooraf aangekondigd zodat het verbouwen kan plaatsvinden op het moment dat de stalhouder het er financieel aan toe heeft.
Dus what's the problem?
Gentlegiant schreef:Opgedoekt worden is een groot woord
Die stands moeten gewoon weg ook in de randstad kunnen paarden in een box
Tuurlijk kunnen ze daar niet op een mega weiland en dat hoeft ook niet maar ze moeten wel een paard waardig bestaan hebben
Laten ze de ruimte van 2 stands nodig hebben voor één box. Dat scheelt de helft aan paarden, dus de helft aan inkomsten. Terwijl de kosten wel hoger zijn. Je hebt namelijk meer strooisel nodig omdat je nooit 20 paarden hebt die alle 20 hun behoefte op een hoop doen. In tegendeel helaas... Hier op 8 paarden 3 smeerlappen.
Ikke heeft dus wel gelijk, op die manier kunnen dergelijke maneges wel opdoeken. As het daar inderdaad zo ernstig is als jullie schetsen.
Lienie_F schreef:Ik lees een heel aantal keer dat paarden op maneges 6 uur moeten lopen, maar wat voor rare maneges zijn dat? Op de manege waar ik rijd is een absoluut maximum van 3 uur voor de sterke en fitte paarden. De oudere paarden lopen 1 uur, en af en toe nog een 2e als dat een beginnersles is. Verder staan ze alleen op stal tijdens de lessen (ook vanwege veiligheid voor beginners) en om te eten, verder staan ze lekker de hele dag buiten.
Op de manege waar ik werk rijden de paarden maximaal twee uur (lessen duren daar een half uur), drie dagen in de week en verder staan ze lekker in de wei. Wel laten we de paarden af en toe een half uur gezadeld staan, is dat volgens het keurmerk dan ook slecht welzijn?
Vind 6 uur ook wel veel, maar ik heb geen idee hoe dat vroeger op mijn manege geregeld was. Ik kwam daar namelijk toch alleen maar voor les. Verder leerde je er toch niets