Deense ruiter Andreas Helgstrand moet trainingen filmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 07:53

janderegelaa schreef:
anneliesdj schreef:
Ik heb toch echt iets anders gelezen.
En wel dat de hippische federatie van mening is dat foto's een momentopname is, de aanwezige steward kan geen duidelijkheid geven en er is geen videomateriaal.

En ik heb begrepen dat hij alleen zijn actie's op wedstrijden moet gaan filmen, als de kans er is dat iemand foto's maakt. Dus puur om te zorgen dat áls er weer foto's opduiken, er ook een filmpje is wat uitsluitsel kan geven.

http://www.horses.nl/sport/dressuur-spo ... met-video/

Ik vind dat bokt de laatste tijd wel veel slechte vertalingen en onduidelijke artikelen linkt.
Waarom niet gewoon van een nederlandse site?

Ik weet niet wat je anders gelezen hebt want je zegt precies hetzelfde.

Idd, snap het ook niet..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:55

janderegelaa schreef:
anneliesdj schreef:
Ik heb toch echt iets anders gelezen.
En wel dat de hippische federatie van mening is dat foto's een momentopname is, de aanwezige steward kan geen duidelijkheid geven en er is geen videomateriaal.

En ik heb begrepen dat hij alleen zijn actie's op wedstrijden moet gaan filmen, als de kans er is dat iemand foto's maakt. Dus puur om te zorgen dat áls er weer foto's opduiken, er ook een filmpje is wat uitsluitsel kan geven.

http://www.horses.nl/sport/dressuur-spo ... met-video/

Ik vind dat bokt de laatste tijd wel veel slechte vertalingen en onduidelijke artikelen linkt.
Waarom niet gewoon van een nederlandse site?

Ik weet niet wat je anders gelezen hebt want je zegt precies hetzelfde.

Nou niet hetzelfde als het artikel in de beginpost in elk geval.

Edit; dat bericht is inmiddels aangepast zie ik.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:40

Dandy schreef:
Janderegelaa, ik ben het deels met je eens hoor, 1 foto op een slecht moment zegt bijv. niets over een manier van trainen. Op die manier zou je van iedere ruiter wel een slecht moment kunnen vinden. Maar in een reeks van 60 foto's zie je toch gewoon dat dit niet moet kunnen ? Zelfs al zou het paard super dwars geweest zijn en/of aan de kletter willen gaan, dan krijg je toch nog heeeele andere beelden dan deze ?
Dat van die camera's is wel een goed idee !

Even nog hierop terugkomend: de hedendaagse camera's maken zomaar 3 tot 5 foto's per seconde. Dus stel dát iemand echt een slechte voorstelling van zaken wil geven, dan hebben ze maar 12 seconden nodig. Dat is alsnog langer dan een keertje sterk doorkomen, maar maakt iemand nog niet direct een grove ruiter met alle beschuldigingen van dierenmishandeling van dien. Maar daarom: gewoon lekker filmen, scheelt iedereen een hoop gespeculeer. :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:51

mylittlejoy schreef:
Dandy schreef:
Janderegelaa, ik ben het deels met je eens hoor, 1 foto op een slecht moment zegt bijv. niets over een manier van trainen. Op die manier zou je van iedere ruiter wel een slecht moment kunnen vinden. Maar in een reeks van 60 foto's zie je toch gewoon dat dit niet moet kunnen ? Zelfs al zou het paard super dwars geweest zijn en/of aan de kletter willen gaan, dan krijg je toch nog heeeele andere beelden dan deze ?
Dat van die camera's is wel een goed idee !

Even nog hierop terugkomend: de hedendaagse camera's maken zomaar 3 tot 5 foto's per seconde. Dus stel dát iemand echt een slechte voorstelling van zaken wil geven, dan hebben ze maar 12 seconden nodig. Dat is alsnog langer dan een keertje sterk doorkomen, maar maakt iemand nog niet direct een grove ruiter met alle beschuldigingen van dierenmishandeling van dien. Maar daarom: gewoon lekker filmen, scheelt iedereen een hoop gespeculeer. :j

Precies, dat is mijn punt ook. De tegenstander van Rolkür of LDR (wat dit geen van beide is trouwens) komen altijd met foto's en nooit of zelden met filmpjes. Terwijl iedere telefoon kan filmen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:45

Citaat:
de hedendaagse camera's maken zomaar 3 tot 5 foto's per seconde. Dus stel dát iemand echt een slechte voorstelling van zaken wil geven, dan hebben ze maar 12 seconden nodig

Zo had ik het nog niet bekeken.....
In dat geval kan je met foto's inderdaad een heel verkeerd beeld geven.

anneliesdj

Re: Deense ruiter Andreas Helgstrand moet trainingen filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:49

Als dat zo is kun je dat zien aan paard/ruiter en de achtergrond, dan passen alle foto's als een filmpje achter elkaar.
En dat was bij deze 60 niet het geval.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:28

janderegelaa schreef:
Precies, dat is mijn punt ook. De tegenstander van Rolkür of LDR (wat dit geen van beide is trouwens) komen altijd met foto's en nooit of zelden met filmpjes. Terwijl iedere telefoon kan filmen.

Net zoals je op foto je rijkunsten ook beter voor kan stellen dan ze zijn :D :D :D
Daarom kijk ik liever naar filmpjes.