Van der Meer en Jack Sparrow uitgesloten vanwege hanentred

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:36

Edhunter schreef:
Of te wel Nils de jury zat er vet naast en is op de stoel van een dierenarts gaan zitten zonder dat hij weet wat kreupel zijn of hanetred inhoudt! Dus iemand die wat spastisch is heeft pijn met het lopen ? Nee ook niet altijd waar maar weet zeker dat Patrick echt niet met een pijnlijk kreupel paard start !! Vindt idd eenerg zwa indruk van een jury.

En ik weet dat vd Harst dit niet zomaar doet. Niet echt een pietje puk jury

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:55

Citaat:
Het bericht wat hier origineel stond is verwijderd maar ik plaats de post even opnieuw zonder de quote

Als het achterbeen onregelmatig is (en dat is het wel met een hanentred) wil dat niet zeggen dat het ook automatisch kreupelheid is. Bij kreupelheid was het uitsluiten terecht. Bij een onregelmatig achterbeen moet er gewoon onvoldoende gepunt worden. Het gekke is dat de jury hem wel uitbelde maar niet liet afstappen, wat niet overeen komt met de regelementen.

Citaat:
Artikel 133 – Kreupelheid
In het geval van uitgesproken kreupelheid van het paard deelt de (voorzitter van de) jury de deelnemer direct mee dat deze wordt uitgesloten. Tegen deze beslissing is géén beroep mogelijk en de deelnemer dient onmiddellijk af te stijgen en met het paard de ring te voet te verlaten.

De jury wou hem dus wel uitbellen, maar vond het niet erg genoeg om hem te dwingen af te stappen wat gek is aangezien de jury er heilig van overtuigd was dat het paard pijn had.
Citaat:
Hoofdjury Jacques van der Harst licht zijn keuze om aan de bel te trekken toe: “Patrick begon fantastisch aan zijn proef, in draf zijn hele hoge cijfers gevallen. In stap was zijn paard achter erg ongelijk. Eén keer, of een paar keer, trekken met het achterbeen is niet zo erg. Maar het werd steeds erger en het zag eruit alsof het paard pijn had en daarom heb ik aan de bel getrokken. Mijn collega jury was het er volledig mee eens.”

En hoe kan het dat een kreupel paard in draf wel fantastisch loopt en in stap dan blijkbaar opeens pijn heeft.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:05

Hoe komt het nils, dat paarden in draf kreupel lopen maar in stap niet.

Omdenken............

De kans dat een jury het uitbellen al vreselijk vond en daardoor afstappen vergeten is, is zeer aannemelijk.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:57

R12312 schreef:
Hoe komt het nils, dat paarden in draf kreupel lopen maar in stap niet.

Omdenken............

De kans dat een jury het uitbellen al vreselijk vond en daardoor afstappen vergeten is, is zeer aannemelijk.

1 post hierboven zeg je dat de jury geen pietje puk jury is. Dan vind ik het zeer kwalijk dat zo'n jury de regels blijkbaar niet goed kent of niet goed hanteert in het uitzonderlijke geval dat er vanwege kreupelheid wordt gebeld.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 00:04

op zo'n evenement is toch een da aanwezig? Bij zoiets waarbij het niet duidelijk is of paard kreupel is of niet, alleen wat onregelmatig dan proef afrijden, bemerking dat da moet controleren waar jury bij is, constateert da dat paard kreupel is, alsnog uitsluiten!

Loopt paard echt kreupel op drie benen, ter plekke uitbellen en afstapen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:10

speurneusc schreef:
op zo'n evenement is toch een da aanwezig? Bij zoiets waarbij het niet duidelijk is of paard kreupel is of niet, alleen wat onregelmatig dan proef afrijden, bemerking dat da moet controleren waar jury bij is, constateert da dat paard kreupel is, alsnog uitsluiten!

Loopt paard echt kreupel op drie benen, ter plekke uitbellen en afstapen

Het is een subtop wedstrijd, geen landenwedstrijd. (NK, EK, WK, OS)
Op een gewone wedstrijd heb je ook geen dierenarts aanwezig hoor.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:22

Citaat:
Als het achterbeen onregelmatig is (en dat is het wel met een hanentred) wil dat niet zeggen dat het ook automatisch kreupelheid is. Bij kreupelheid was het uitsluiten terecht. Bij een onregelmatig achterbeen moet er gewoon onvoldoende gepunt worden. Het gekke is dat de jury hem wel uitbelde maar niet liet afstappen, wat niet overeen komt met de regelementen.

Ik krijg inderdaad voor mijn stap lage punten (terecht).
Ben gelukkig nog nooit uitgebeld. Wel valt mij op dat niet alle jury's weten wat een hanetred is en dat dit over het algemeen niets met kreupelheid of pijn te maken heeft.