Mishandeld paard in sloot terechtgekomen en overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Mishandeld paard in sloot terechtgekomen en overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:31

Arme merrie. Wat een naar einde van haar leven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:34

Verschrikkelijk. Voor zowel eigenaar als paard. Ik hoop nu wel dat ze gaan kijken of het dier een bepaald middel heeft gehad. Misschien kunnen ze daardoor achter de dader komen zo ook de volgende keer.

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:42

Volgens het nieuws had de eigenaar het paard al 21 jaar!!wat vreselijk om dan zo afscheid te moeten nemen van je geliefde dier...
Heel veel sterkt toegewenst aan de eigenaar,en het is toch te hopen dat ze nu eens verder komen met het onderzoek en de dader te pakken krijgen.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:56

Vreselijk heel veel sterkte voor de eigenaar ! Is er nou geen sterk helderziende persoon die de politie nou eens goed op het spoor kan zetten?!"
Om deze dwaas te stoppen?"

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:01

Helaas hoor je toch ook verhalen; de politie kan alleen wat doen als ze iemand tijdens de daad betrappen? :? Anders kunnen ze niks bewijzen

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:26

Misschien is een goede paragnost op deze zaak zetten, vroeger had je toch ook een tv progamma het 6e zintuig dacht op RTL 4?" Denk dat" het vast een heel eind de goede richting uit zou helpen?!"

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:07

Op het AD is er ook een artikel over geplaatst, met foto van de merrie in de sloot, en dat vind ik dus niet kunnen en erg respectloos :n

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 06:16

het was gisteren in hart van Nederland.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 06:42

Vresselijk echt vresselijk. Je zou het dier toch zo'n tijd hebben en dan zo afscheid moeten nemen.

Maar zal het niet kunnen zijn dat er een scherp voorwerp in de sloot heeft gelegen waar ze zich aan heeft verwond?
Bij ons op de manege is het ook gebeurd dat er een paard zo gewond is geraakt dat het ingeslapen moest worden. Ook door een scherp voorwerp in de sloot.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:55

teugeltje schreef:
Misschien is een goede paragnost op deze zaak zetten, vroeger had je toch ook een tv progamma het 6e zintuig dacht op RTL 4?" Denk dat" het vast een heel eind de goede richting uit zou helpen?!"

De politie 'gelooft' niet in Paragnosten.Dat begrijp ik enigzins wel, wanneer heb je nou een échte Paragnost? In Amerika werkt de politie wel samen met Paragnosten en zijn er al heel veel zaken opgelost daardoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:56

plientjedres schreef:
Vresselijk echt vresselijk. Je zou het dier toch zo'n tijd hebben en dan zo afscheid moeten nemen.

Maar zal het niet kunnen zijn dat er een scherp voorwerp in de sloot heeft gelegen waar ze zich aan heeft verwond?
Bij ons op de manege is het ook gebeurd dat er een paard zo gewond is geraakt dat het ingeslapen moest worden. Ook door een scherp voorwerp in de sloot.

Een D.A. kan zien of er echt gesneden is met de hand of dat het paard zichzelf verwond heeft.Dat zien ze aan de snijrand.

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:30

gohya schreef:
plientjedres schreef:

Een D.A. kan zien of er echt gesneden is met de hand of dat het paard zichzelf verwond heeft.Dat zien ze aan de snijrand.

Ik woon hier in de buurt en ik hoorde dat de DA al vastgesteld heeft dat het mishandeling was.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:02

Had het filmpje op facebook gezien, arm paard en zeker niet leuk voor die eigenaar. Snap tot heden niet dat geen enkele keer de dader(s) niet op camera staat (staan).... ze moeten toch ooit eens ergens op beeld komen...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:02

Dan moet het paard eerst verdooft zijn geweest voor de mishandeling en kan dan ook heel gemakkelijk de sloot in gelopen zijn.
Vreselijk weer dit bericht elke keer als je zo'n bericht ziet schrik je weer.
Wanneer stopt het nu eens een keer.
Er lopen zieke mensen rond die eigenlijk opgesloten horen te zitten ik word er zo triest van.
Sterkte voor de eigenaren.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:10

Het schijnt zo ver ik las dat ze vermoeden dat het paard door de schrik of pijn in de sloot gesprongen is Lady62 :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:14

Misschien kunnen de echte paragnosten eens de handen in één slaan en iets proberen te doen, hier hoef je toch niet voor betaalt worden??

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:15

Als ik het kon zou ik het gratis doen ! bedoel zijn al veel te veel merries mishandeld, ik snap echt tot heden niet dat er geen enkele dader op beeld is, of betrapt is en op beeld gezet etc. Bedoel hoe lang is dit al aan de gang? Al jaren inmiddels ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:17

bigone schreef:
Misschien kunnen de echte paragnosten eens de handen in één slaan en iets proberen te doen, hier hoef je toch niet voor betaalt worden??

Ben ik helemaal met je eens.Waarom betalen als je hier de paarden mee kan redden?
Ik heb nooit om geld gevraagd als ik iemand hielp.

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:54

Vind ik ook, alles op alles zetten om de mishandelaar te vinden. wat een eikel

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:38

is er al meer bekend over hoe het gebeurt is?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:35

Heeft iemand een staats gevaarlijke merrie? Je zou toch willen dat deze persoon of personen. Eens zo'n trap kregen dat ze in het weiland bleven liggen. Ja, dat wens ik ze toch wel toe dat ze echt de verkeerde merrie eens tegen komen en op zo'n manier dat ze gesnapt worden. Of een lok merrie, maar ja ik leen mijn merrie er niet voor en dat doet niemand.
Echter vind ik het nog altijd een raadsel hoe ze een merrie kunnen bewerken met meerdere mes steken. Er moet toch iets van verdovende middelen gebruikt worden. 1 x steken kan, maar meerdere keren. Blijft een paard toch echt niet staan. Toch inderdaad raar dat de dader/daders nergens nog op camera staan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:25

Dat de dader niet op camera staat is omdat hij die ontwijkt.Hij kijkt van tevoren heel goed de omgeving na,voor hij toeslaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:55

Treurig nieuws weer...

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:09

Beste lieve mensen,
Ik heb zojuist Peter Vd Hurk aangeschreven of hij ons "vrijwillig" zou willen helpen?" Om een stap de goede richting uit te komen...betreft de zieke paardenbeul die het hele land doet afstruinen en een menige paardenliefhebber een hart in de keel veroorzaakt!! Peter Vd hurk is een van de beste paragnosten o.a. Ook bekend van tv progamma het 6e zin tuig op RTL 4.
Ik hoop op deze manier op zijn medewerking?" Want vindt het werkelijk te gek voor woorden dat " zo'n ziek persoon nog niet op heterdaad is betrapt!?"
Ik heb het ook erg mee van doen en vindt het vreselijk voor de paarden en hun eigenaren waar die zieke ziel heeft toegeslagen! Vandaar mijn noodkreet aan de paragnost Peter Vd hurk! Het is afwachten of hij vrijwillig zijn medewerking wilt verlenen?" Op hoop van zegen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:15

Zou het geen goed idee zijn om de paarden die mishandeld zijn daarvan bloed af te nemen en kijken of er bijvoorbeeld verdovende middelen aanwezig zijn? Zo kan je er misschien makkelijker achter komen waar de dader zijn spullen haalt.