Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mann als tegenwoordig die prijzen voor het rijden van een proefje al zo hoog zijn, dan mag dat proefje het nog wel waard zijn.
Myour schreef:Ik vind het eerlijk gezegd beetje onzin aanpassingen. Waarom dat hh groeten eruit halen? Lichtrijden in de middendraf vind ik ook beetje onzinnig, blij dat ik hopelijk voor die tijd het M2 door ben..
Het halsstrekken toevoegen vind ik dan wel weer goede zaak, denk dat er best wat ruiters zijn die op dat punt door de mand vallen. Maar dat icm proeven inkorten vind ik weer niks, moet je al minder laten zien..
Relaxed schreef:Change3x schreef:Hoe zit het met een zweep rijden in het M? Dat zou toch ook ingevoerd worden?
Alsjeblieft niet zeg...
Selina schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom je bij B/L niet ook moet halthouden bij binnenkomen? Je moet je paard toch kunnen halthouden? En dan gewoon halthouden vanuit stap. Vind het eigenlijk wel netjes, even jezelf laten zien en dan door.. En dan nu helemaal eruit, beetje apart.
Change3x schreef:Relaxed schreef:
Alsjeblieft niet zeg...
Sommige pony's en paarden zijn thuis top te rijden zonder zweep/sporen maar weten het precies als ze de ring in komen.Als je dan iets in je hand hebt is het vaak genoeg. Vandaar. Is niks ergs aan toch?
Selina schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom je bij B/L niet ook moet halthouden bij binnenkomen? Je moet je paard toch kunnen halthouden? En dan gewoon halthouden vanuit stap. Vind het eigenlijk wel netjes, even jezelf laten zien en dan door.. En dan nu helemaal eruit, beetje apart.
Suzanne F. schreef:Is het al 1 april??
Jeetje, wat een aanfluiting! Nu ben ik pas echt blij dat ik eind dit jaar stop met jureren. Ik vind de wedstrijdsport al zo veranderd de laatste 10 jaar, ook qua reglementen. ZZ licht bij basis, kledingvoorschriften veranderd, optoming, proeven etc. etc. Ik kan er gewoon niet meer achterstaan. En nu ik dit lees sta ik helemaal achter mijn beslissing om afscheid van de sport, het jureren en de KNHS te nemen. Lichtrijden in de M2? Geen halthouden en groeten meer? Waar is de uitstraling van de dressuursport gebleven? Echt belachelijk.
Citaat:Sommige pony's en paarden zijn thuis top te rijden zonder zweep/sporen maar weten het precies als ze de ring in komen.Als je dan iets in je hand hebt is het vaak genoeg. Vandaar. Is niks ergs aan toch?
Citaat:Jawel, dat is een kwestie van altijd goed aan de hulpen zijn, ook ín de ring.. Vind echt dat je ze vanaf het M zo voor elkaar moet hebben en zonder zweep moet kunnen. Er zijn momenten genoeg in de proef om ze even op scherp te zetten.
Change3x schreef:Citaat:Sommige pony's en paarden zijn thuis top te rijden zonder zweep/sporen maar weten het precies als ze de ring in komen.Als je dan iets in je hand hebt is het vaak genoeg. Vandaar. Is niks ergs aan toch?Citaat:Jawel, dat is een kwestie van altijd goed aan de hulpen zijn, ook ín de ring.. Vind echt dat je ze vanaf het M zo voor elkaar moet hebben en zonder zweep moet kunnen. Er zijn momenten genoeg in de proef om ze even op scherp te zetten.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens sorry. Als ze zich van je afsluiten omdat ze precies weten hoe dat gaat of door welke reden dan ook, dan kunnen zo zo goed aan je hulpen zijn maar dan reageren ze echt niet. Je hebt natuurlijk wel iets over als ze thuis goed aan de hulpen zijn maar alsnog 85% te weinig om echt te kunnen 'knallen'. En dan is het gewoon fijn als je iets in je hand hebt.
Mousmous schreef:Daar dacht ik ook aan, financieel gunstig. En als het makkelijker gaat, gaan mensen ook graag op wedstrijd omdat ze makkelijker hun winstpunten binnen halen. Kassa! voor de KNHS.
Change3x schreef:Citaat:Sommige pony's en paarden zijn thuis top te rijden zonder zweep/sporen maar weten het precies als ze de ring in komen.Als je dan iets in je hand hebt is het vaak genoeg. Vandaar. Is niks ergs aan toch?Citaat:Jawel, dat is een kwestie van altijd goed aan de hulpen zijn, ook ín de ring.. Vind echt dat je ze vanaf het M zo voor elkaar moet hebben en zonder zweep moet kunnen. Er zijn momenten genoeg in de proef om ze even op scherp te zetten.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens sorry. Als ze zich van je afsluiten omdat ze precies weten hoe dat gaat of door welke reden dan ook, dan kunnen zo zo goed aan je hulpen zijn maar dan reageren ze echt niet. Je hebt natuurlijk wel iets over als ze thuis goed aan de hulpen zijn maar alsnog 85% te weinig om echt te kunnen 'knallen'. En dan is het gewoon fijn als je iets in je hand hebt.