Meisje door paard van fiets getrapt in Noordwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:02

Zie nu de foto's, idd voor mij gezien begin northgodreef. Rij daar bijna wekelijks met mijn verzorgpony, is ip verkeersmak, maar ieder paard heeft zo z'n momenten en hij dus ook. Ben daar en op de Gooweg altijd wel flink aan het rondkijken ivm verkeer. En zeker op tijden dat er veel scholieren zijn!

Ook ik rij liever niet op de weg, ivm veiligheid en snelheid. Eerste stuk weg is 60km/u, daarna 50km/u. Vorig jaar met werkzaamheden wel een klein stukje op de weg gepakt, maar dan in draf. Moet ik alles op de weg, dan wordt het een fors stuk draven. Plus, mensen gaan je op de gekste manieren inhalen omdat het te langzaam haar of worden agressief..... Nee, dan rij ik liever op het fietspad of op een 'ruiterpad' naast het fietspad. Dat betreft het namelijk geen officieel ruiterpad, maar hebben de vele ruiters op weg naar de duinen en het strand het ingesleten! Op de Gooweg hebben we ook zo'n stuk, maar daar heeft de gemeente nu een tiental lantaarnpalen neergezet.......

En die parkeerplaats bij de oude Manege meeuwenoord, ben blij dat daar nu paaltjes staan. Bij een beetje goed weer kon je nauwelijks meer bij het ruiterpad komen om het duin in te gaan....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:20

Oef zeg het zou je maar gebeuren dat je paard een fietser raakt.
ik hoop dat beiden met de schrik vrij komen.
Wat een leuk ritje moest worden is dus in een drama geindigd erg spijtig zoiets |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:14

Kuggur schreef:
Zo is het. Vergelijking, voor motorrijders is het óók veiliger op het fietspad, moeten die daar dan óók maar gaan rijden.... :)*

Zeker nog nooit op een brommer of scooter gereden :')
Is levens gevaarlijk op fietspad,als je kijkt hoe vaak de automobilisten het verkeer op fietspad over hoofd zien en dan zo afslaan terwijl iemand naast hun rijd.
Dat is voor mijn rede dat ik af toe maar illegaal stukjes met de brommer over de weg rij.

Hier heb je ook stukken van ruiter routes die over de weg gaan, maar probleem is dat bijna geen één automobilist zeg houdt aan de maximale snelheid van 60km/h die voor die weg geld waardoor niet veilig is.

Van te voren even kort toeteren/bellen, heel graag. Want geeft juist mij de mogelijkheid om netjes aan de kant te gaan en de fietsers ruim baan te geven.

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:47

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:56

Ga voor haar duimen dat ze niet al te erg gewond is en er gauw weer bovenop komt. :(:)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:30

Nyma schreef:
Hier staat in de eerste alinea dat het soms "noodzakelijk is voor de verkeersveiligheid dat paarden uitwijken naar het fietspad", dus ik neem aan dat het idd gedoogd wordt. (Verderop staat dan weer dat het verboden voor paarden op het fietspad is maar dat gaat over natuurgebieden geloof ik.)

http://www.heerlijkbuiten.nl/media/recreatie_zuidholland/org/documents/folders/folder_paarden_in_het_verkeer.pdf

Het stukje over dat het verboden is gaat niet over natuurgebieden, maar is een stuk uit de wet. Het is officieel gewoon verboden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:51

jes_sira schreef:
Op FB lees ik net (lijkt van iemand die meer weet) dat het drukke/zenuwachtige paarden waren en dat ze niet achter elkaar reden, maar beide aan een andere kant van het fietspad en dat de fietser er tussendoor probeerde te gaan.

Weet niet of dit waar is...

Maar ik stoor me er ook heel erg aan
En ja, helaas zie je het wel veel.... Ruiters die naast elkaar rijden of beide aan een andere kant waardoor het overige verkeer er dan echt last van heeft.
Die meiden mogen wel wat fatsoen en respect bijgebracht worden vindt ik....
Ze brengen omstanders en de paarden in gevaar....

Ik moet zeggen dat ik wanneer ik buiten ga rijden ook vaak degene met wie ik rijdt hierin moet corrigeren. Zo jammer dat ze dat zelf niet inzien denk ik dan...

Omgekeerde wereld. Ruiters waren fout, die meid onwetend.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:53

Kuggur.... je had de rest van de regel van mkijn tekst óók moeten quoten.... ik besdoel dat juist zoals jij zegt! Die aanname is niet verkeerd, als mensen gewoon geen verstand ervan hebben....wij als ruiters moeten juist daar rekening mee houden...

En was er vorige week, ben ook idd blij met de paaktjes van Meeuwenoord, ik kon weer fatsoenlijk het pad op ipv bijna de spiegels van de auto's moeten tikken om erlangs te kunnen met je paard.
Mensen zijn te beroerd om even een beetje te betalen of een stukje te lopen...

En zag nu ook de foto. Dit is niet het stukje van de boulevard naar de manege Meeuwenoord, dit is de andere kant.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:58

Danique_G schreef:
jes_sira schreef:
Op FB lees ik net (lijkt van iemand die meer weet) dat het drukke/zenuwachtige paarden waren en dat ze niet achter elkaar reden, maar beide aan een andere kant van het fietspad en dat de fietser er tussendoor probeerde te gaan.

Weet niet of dit waar is...

Maar ik stoor me er ook heel erg aan
En ja, helaas zie je het wel veel.... Ruiters die naast elkaar rijden of beide aan een andere kant waardoor het overige verkeer er dan echt last van heeft.
Die meiden mogen wel wat fatsoen en respect bijgebracht worden vindt ik....
Ze brengen omstanders en de paarden in gevaar....

Ik moet zeggen dat ik wanneer ik buiten ga rijden ook vaak degene met wie ik rijdt hierin moet corrigeren. Zo jammer dat ze dat zelf niet inzien denk ik dan...

Omgekeerde wereld. Ruiters waren fout, die meid onwetend.

Jes_sira verwijst met die meiden dan ook naar de ruiters.