Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Zo is het. Vergelijking, voor motorrijders is het óók veiliger op het fietspad, moeten die daar dan óók maar gaan rijden....
Nyma schreef:Hier staat in de eerste alinea dat het soms "noodzakelijk is voor de verkeersveiligheid dat paarden uitwijken naar het fietspad", dus ik neem aan dat het idd gedoogd wordt. (Verderop staat dan weer dat het verboden voor paarden op het fietspad is maar dat gaat over natuurgebieden geloof ik.)
http://www.heerlijkbuiten.nl/media/recreatie_zuidholland/org/documents/folders/folder_paarden_in_het_verkeer.pdf
jes_sira schreef:Op FB lees ik net (lijkt van iemand die meer weet) dat het drukke/zenuwachtige paarden waren en dat ze niet achter elkaar reden, maar beide aan een andere kant van het fietspad en dat de fietser er tussendoor probeerde te gaan.
Weet niet of dit waar is...
Maar ik stoor me er ook heel erg aan
En ja, helaas zie je het wel veel.... Ruiters die naast elkaar rijden of beide aan een andere kant waardoor het overige verkeer er dan echt last van heeft.
Die meiden mogen wel wat fatsoen en respect bijgebracht worden vindt ik....
Ze brengen omstanders en de paarden in gevaar....
Ik moet zeggen dat ik wanneer ik buiten ga rijden ook vaak degene met wie ik rijdt hierin moet corrigeren. Zo jammer dat ze dat zelf niet inzien denk ik dan...
Danique_G schreef:jes_sira schreef:Op FB lees ik net (lijkt van iemand die meer weet) dat het drukke/zenuwachtige paarden waren en dat ze niet achter elkaar reden, maar beide aan een andere kant van het fietspad en dat de fietser er tussendoor probeerde te gaan.
Weet niet of dit waar is...
Maar ik stoor me er ook heel erg aan
En ja, helaas zie je het wel veel.... Ruiters die naast elkaar rijden of beide aan een andere kant waardoor het overige verkeer er dan echt last van heeft.
Die meiden mogen wel wat fatsoen en respect bijgebracht worden vindt ik....
Ze brengen omstanders en de paarden in gevaar....
Ik moet zeggen dat ik wanneer ik buiten ga rijden ook vaak degene met wie ik rijdt hierin moet corrigeren. Zo jammer dat ze dat zelf niet inzien denk ik dan...
Omgekeerde wereld. Ruiters waren fout, die meid onwetend.