Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
abbycootje schreef:Markt of geen markt, de ''zielige'' paardjes op de markt zullen niet veel beter af zijn wanneer ze niet op de markt zijn vrees ik.
Foss schreef:Wat ik niet begrijp is dat de db het teveel geld kost terwijl er geld genoeg is binnen de organisatie maar ze potten het liever op dan het gebruiken voor dierenleed.
Zo jammer vind het een waardeloze organisatie, geef je een melding dan ligt als eerste een brief op de deurmat voor een donatie ipv eerst het dier te bekijken.
Getup schreef:abbycootje schreef:Markt of geen markt, de ''zielige'' paardjes op de markt zullen niet veel beter af zijn wanneer ze niet op de markt zijn vrees ik.
dit dus...nu is er nog wat "zicht op", wat gebeurt er nu met al deze dieren? Blijven ze ergens thuis staan? Worden ze naar het buitenland naar een markt gesleept?
Jadybabe schreef:Vind het moeilijk hoor. Op een markt krijgen we de stumpers tenminste nog te zien. Weet zeker dat er een hoop te verpieteren staat in een stalletje of enkeltje slachthuis te wachten staat.
Als we tegen een dagje met water en voldoende ruwvoer maar met stress zijn, ben ik ook tegen wedstrijden. Dat zal wel het volgende discussiepunt worden over een paar jaar. En een paar jaar later er helemaal niet meer op want daar is een paard tenslotte niet op gebouwd.
Jadybabe schreef:Een paar gered misschien??![]()
Discussie kan wat mij aangaat nog veel verder gaan, laten we eerst een stoppen met het " vermeerderen" van paarden/ pony's i.p.v. doordacht fokken, maar dan gaan we weer een stap verder.
Mist schreef:ElCid schreef:Voor meer inspecties/ boetes is meer personeel nodig, personeel kost geld...........en dat geld hiervoor komt er niet. Dat gaat naar "belangrijkere" zaken! De Db wil misschien wel maar zal daarvoor toch de steun van de overheid moeten krijgen.
.
De DB heeft al jaren meer dan 70miljoen euro in de boeken, ze beleggen e.d. maar geven veel te weinig uit ! kan de link naar hun resultatenrekening niet zo snel vinden, zal straks nog eens zoeken.
Ben +10 jaar vrijwilliger geweest, mede daardoor volledig afgeknapt op deze instantie.
(daarintegen vang ik wel moederpoezen/kittens en aidskatten etc op voor dierenasiel-dat is een andere zaak)
Citaat:Ook de dierwelzijnsorganisatie Eyes on Animals gaf haar mening over de paardenmarkten. Zij gaven aan dat zij over de door hun bezochte markt in Elst tevreden waren. “De paaltjes waren dit jaar goed geborgd en konden niet meer door paarden omhoog getrokken worden. De aanbindtouwen waren deels enkel en deels dubbel, waarvan bij de dubbele touwen weer een gedeelte vrij slap was waardoor de paarden makkelijk weer met de benen overheen kunnen stappen. Hierop is de organisatie geattendeerd. Er was voldoende hooi en water en emmers en die werden ook gebruikt. Gelukkig was het qua temperatuur niet zo heet. De muziek op de markt stond niet al te hard. EonA heeft gedurende haar bezoek geen calamiteiten gezien. Het laden werd ook gecontroleerd en verliep rustig. Om 15 uur waren alle dieren van de markt afgevoerd. Opmerkelijk want de markt duurt officieel tot 16 uur. EonA is hier erg blij mee want hoe korter de markt duurt voor de dieren hoe beter.”
FriesWytske schreef:Citaat:Ook de dierwelzijnsorganisatie Eyes on Animals gaf haar mening over de paardenmarkten. Zij gaven aan dat zij over de door hun bezochte markt in Elst tevreden waren. “De paaltjes waren dit jaar goed geborgd en konden niet meer door paarden omhoog getrokken worden. De aanbindtouwen waren deels enkel en deels dubbel, waarvan bij de dubbele touwen weer een gedeelte vrij slap was waardoor de paarden makkelijk weer met de benen overheen kunnen stappen. Hierop is de organisatie geattendeerd. Er was voldoende hooi en water en emmers en die werden ook gebruikt. Gelukkig was het qua temperatuur niet zo heet. De muziek op de markt stond niet al te hard. EonA heeft gedurende haar bezoek geen calamiteiten gezien. Het laden werd ook gecontroleerd en verliep rustig. Om 15 uur waren alle dieren van de markt afgevoerd. Opmerkelijk want de markt duurt officieel tot 16 uur. EonA is hier erg blij mee want hoe korter de markt duurt voor de dieren hoe beter.”
Bron: Eyes on Animals