Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Wie moeten dan de gouden koets trekken na restauratie? Rare afbeeldingen er af en mensen er voor?? Om dan maar op die manier te 'herinneren' aan slavernij?
fargo schreef:Janine1990 schreef:Wie moeten dan de gouden koets trekken na restauratie? Rare afbeeldingen er af en mensen er voor?? Om dan maar op die manier te 'herinneren' aan slavernij?
Het gaat echt niet om de paarden die de koets trekken, die zijn gewoon van de koninklijke stallen zelf hoor.. en die gaan ook echt niet weg. Je ziet deze paarden regelmatig met rijtuigen door Den Haag gaan.
Het gaat om de colonnes met extra paarden in de stoet, daar worden paarden voor geleend en ingezet
Free2 schreef:fargo schreef:[quote="Janine1990" >>>>>>>>>>>>>
Wie moeten dan de gouden koets trekken na restauratie? Rare afbeeldingen er af en mensen er voor?? Om dan maar op die manier te 'herinneren' aan slavernij?
>>>>>>>>>>>
Het gaat echt niet om de paarden die de koets trekken, die zijn gewoon van de koninklijke stallen zelf hoor.. en die gaan ook echt niet weg. Je ziet deze paarden regelmatig met rijtuigen door Den Haag gaan.
Het gaat om de colonnes met extra paarden in de stoet, daar worden paarden voor geleend en ingezet
En wie of wat trekken ze dan eigenlijk? Wim Lex die boodschappen gaat doen?
NatasjavE schreef:Rivendell schreef:Een president kost veel meer dan een koning.
Ik vind de hele ceremonie overdreven. Geld kan beter gebruikt worden
Off-Topic maar...
dat is zeer beslist niet waar.
De Duitse president kost veel minder dan ons koningshuis.
En ze doen het economisch gemiddeld genomen prima.
purny schreef:De paarden mogen van mij afgeschaft worden. Laat Lex maar met z'n tijd meegaan en per auto naar de Ridderzaal gaan. Alleen prinsjesdag zelf zou jammer zijn gezien die omzet die men draait in de horeca en winkels
Sabbientje schreef:nine1987 schreef:Liever daarop bezuinigen dan de zorg, onderwijs, of andere talken van defensie..
Eerlijk is eerlijk.. Nodig zijn ze niet.. Ook ik vind ze mooi om naar te kijken, maar t heeft geen meerwaarde..
Nodig zijn ze inderdaad niet. Maar het is een traditie.
Als je de paarden niet gebruikt, kun je net zo goed Prinsjesdag ook afschaffen.
want nodig is die ook niet.
De miljoenen nota lekt immers altijd al een week van te voren uit.
En die troonrede kan Wim Lex ook vanuit huis voorlezen.
Scheelt een hoop kosten die ze dan weer leuk in de zorg en dergelijke kunnen stoppen.
Als je dan wilt bezuinigen, kun je het maar beter gelijk goed doen.
Bloodymary schreef:Ik vraag me altijd af waarom alles bij de overheid zo duur is. Waarom kost het deelnemen van 68 paarden 120.000 Euro? Dat is 1.765 per paard.
janderegelaa schreef:Bloodymary schreef:Ik vraag me altijd af waarom alles bij de overheid zo duur is. Waarom kost het deelnemen van 68 paarden 120.000 Euro? Dat is 1.765 per paard.
In dat bedrag zit ook tent, tent voor personeel, salaris personeel, eten voor personeel, eten voor de paarden, beveiliging, verzekeringen etc.
Valt nog wel mee dus.
janderegelaa schreef:Bloodymary schreef:Ik vraag me altijd af waarom alles bij de overheid zo duur is. Waarom kost het deelnemen van 68 paarden 120.000 Euro? Dat is 1.765 per paard.
In dat bedrag zit ook tent, tent voor personeel, salaris personeel, eten voor personeel, eten voor de paarden, beveiliging, verzekeringen etc.
Valt nog wel mee dus.
alexonline schreef:Het is gewoon een methode om media aandacht te krijgen.
Ze hopen door het moeilijk doen over die 120.000 euro er een veelvoud ( lees miljoenen) bij te krijgen op de begroting.