Vrouw zwaargewond na val van geschrokken paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Vrouw zwaargewond na val van geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:40

Mooi juist dat die vrouw nog rijdt. We hoeven niet allemaal met 60 achter de geraniums te gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:47

Vlakbij ons... kreeg in de stalapp al de vraag of wij het niet waren :')

Ik zag ze ook al vliegen, blij dat wij gisteren lekker thuis zijn gebleven.
Sterkte voor de dame in kwestie.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:50

RaafSmits schreef:
Kan me goed voorstellen dat beide gevallen zijn.
Het ziet er akelig glibberig uit daar.
Inderdaad zal de leeftijd van de dame haar herstel niet ten goede komen, maar het zal je hobby maar zijn.
Beide veel sterkte en beterschap gewenst.

Ter plaatse valt het vaak wel mee. De plek waar de helikopters veel vliegen en waar veel paardgereden wordt is juist een heel mul, breed zandpad. Daar kun je met de ambulance erg moeilijk komen (viel met een Landrover met 4WD al niet mee), daarom waarschijnlijk dat die ambulance daar bij de bosrand op de weg staat.
Verrassend overigens, ze vliegen daar zo veel dat je zou denken dat de paarden er toch wel enigszins aan gewend zouden zijn... Die van de manege daar kijken er in ieder geval niet meer echt van op.

Beterschap voor deze mevrouw!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:41

Deze mevrouw had dit paardje net, paardje was super verkeersmak, kon tegen alle "groot verkeer" maar had dus kennelijk nog nooit in zijn leven helicopters ervaren, was ook niet hier in de omgeving gekocht. Super tragisch want de dame in kwestie had enorm getwijfeld of ze op haar leeftijd nog een paardje zou kopen nadat het vorige paardje waarmee ze hoopte oud te worden een paar maanden geleden door ziekte is overleden. Dit paardje voldeed aan alle eisen maar het is toch mis gegaan. Ik heb begrepen dat ze gelukkig niet meer in levensgevaar is. Als ik meer informatie heb gekregen van de familie en verdere toestemming voor plaatsen van berichten dan zal ik een update geven.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:43

Gelukkig Maras! Een nieuw paardje, dat verklaart het inderdaad wel. Ze maken ook wel heel veel herrie, die Chinooks...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:43

Oeh, ik vind het ook mooi hoor dat ze nog rijdt. Jammer dat het dan zo fout kan lopen met haar nieuwe paardje

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:46

Dat maakt het allemaal nog triester :(

Wens alle betrokkenen maar veel sterkte, maras, en de dame in kwestie uiteraard in het bijzonder!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:54

Ahhh wat een naar ongeluk. Helemaal sneu met het verhaal erbij dat ze zo getwijfeld heeft nog een paard te kopen. Ik hoop dat ze volledig zal herstellen. Sterkte voor haar en haar familie. Maras, jij kent de vrouw zo te lezen? Jij ook sterkte!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:12

Even heel blond, maar deze weg loopt toch vlak langs E´hoven Aiport (=ook militair vliegveld)

Hoop dat ze er snel weer boven op is. Ongeluk zit in een klein hoekje....

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:34

Dat is echt een heel tragisch verhaal Maras. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt en vooral ook dat ze zich er overheen kan zetten want de schrik zal enorm zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:56

:( Enkele Chinooks vlogen ooit heel laag overde binnenmanege in Son waar net een les bezig was. Bijna alle ruiters zijn toen van hun paarden gevallen. Gelukkig geen blessures. Ik heb dit toen wel doorgegeven aan de luchtmachtbasis.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:07

maras schreef:
Deze mevrouw had dit paardje net, paardje was super verkeersmak, kon tegen alle "groot verkeer" maar had dus kennelijk nog nooit in zijn leven helicopters ervaren, was ook niet hier in de omgeving gekocht. Super tragisch want de dame in kwestie had enorm getwijfeld of ze op haar leeftijd nog een paardje zou kopen nadat het vorige paardje waarmee ze hoopte oud te worden een paar maanden geleden door ziekte is overleden. Dit paardje voldeed aan alle eisen maar het is toch mis gegaan. Ik heb begrepen dat ze gelukkig niet meer in levensgevaar is. Als ik meer informatie heb gekregen van de familie en verdere toestemming voor plaatsen van berichten dan zal ik een update geven.

jee,wat triest dit....lijkt op mijn verhaal.Mijn paard van 28 laten inslapen,twijfelen of ik er weer een bij zou nemen.Toch gedaan,een drie-jarige hengst,D pony.Ik ben 50,ik betwijfel of ik hem ooit ga in rijden.Misschien lange lijnen werk.Ik heb al geen beste rug,als ik eraf val zou ik weleens rollend door het leven kunnen verder :7

Hopelijk knapt de vrouw op!Wens haar en haar familie heel veel sterkte!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:43

Psydoxy schreef:
Even heel blond, maar deze weg loopt toch vlak langs E´hoven Aiport (=ook militair vliegveld)

Hoop dat ze er snel weer boven op is. Ongeluk zit in een klein hoekje....

Is daar inderdaad in de buurt. Maar dat gebied is militair oefenterrein, wij rijden dus op militair gebied, kom ze ook regelmatig tegen. Zaterdagmiddag begonnen ze bv ook heel erg te schieten ineens.
Vreselijk ongeluk, hoop dat de vrouw er goed bovenop komt en dat het paard er niks aan overhoudt.
Hoop wel dat het geen gevolgen heeft voor de ruiterij daar, zou heel jammer zijn als het afgesloten wordt.

esmmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:28

Wat erg. Altijd spannend om met een nieuw paard buiten te gaan rijden. Hier schrok een nieuw paard van een jonge hond, pup eigenlijk nog, op een van de eerste buitenritten. Combinatie was alleen. Acheraf hadden ze beter samen kunnen gaan. Ruiter heeft nu gebroken been.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:00

Jeetje dat heb ik helemaal gemist gisteren, en dat is hier niet zo ver vandaan. Heb wel die militaire helikopter (chinook) over horen komen, die vloog hier al erg laag. Ze vliegen hier altijd recht over heen, we liggen precies in de route van het vliegveld naar de hei. Als je daar gaat rijden weet je dat je een helikopter kan verwachten die laag vliegt, ze landen daar zelfs. Ze maken echt ontzettend veel herrie als ze zo laag boven je vliegen. Als je daar met je paard rijd en ze komen zo heel laag over dan is dat best link ja, dan moet je wel een erg bomproof paard hebben of in ieder geval een paard wat het gewend is.

Het gaat om deze zware jongens:

Afbeelding

En zo komen ze hier ook wel eens over vliegen (maar dat is meestal met open dagen). Heb dat 1 keer gehad dat ze hier zo laag over kwamen vliegen (4 chinooks met jeeps eronder) toen ik op m'n paard zat, maar die is daar zo aan gewend dat ze nog geen oor bewoog.

Afbeelding

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:08

Wat een vreselijk ongeluk, en dan nog een vrouw die haar paardje net had nog op deze leeftijd, wat vreselijk :(:) Y;(
Heel veel sterkte gewenst voor de amazone en familie, hopelijk komt ze er goed uit!

Eigenaar van mijn bijrijdpaardje heeft dat ook een keer gehad met zo'n mega helikopter achter de bomen vandaan, die ging met kar en al aan de kletter op een mega lang zandpad, gelukkig goed afgelopen maar volgens mij zijn weinig paarden bestendig tegen die herrie.. wij mensen schrikken ons daar ook het apenzuur van..

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:58

Blijft uitkijken daar met het militair oefenterrein. Prachtige omgeving om te rijden, maar dit zijn wel dingetjes die je daar tegenkomt.
Ik hoop dat de vrouw er weer helemaal bovenop komt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:40

Pfff sneu voor deze vrouw, ik wens haar veel beterschap toe en dat ze helemaal zal gaan herstellen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:45

Heel veel beterschap voor deze mevrouw.
Wat ontzettend jammer dat het zo gelopen is.......
Hoop dat ze snel opknapt en toch nog lekker met haar paard kan gaan genieten.

Sinds 2 maanden word je helemaal gek van dat gevlieg met die rot helikopters!
Zelfs in huis overstemd die herrie alles!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:00

Het Lauwersoog wordt hier afgesloten met oefeningen, dat gebied niet begrijp ik?

Hopelijk heeft ze een spoedig herstel. :(:)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:10

Heeel veel beterschap voor de vrouw en wat Tragish ongeval,
Hopelijk valt de Schade mee,

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:14

maras schreef:

Ach wat treurige samenloop van omstandigheden. Het zijn ook rot dingen want wij woonden onder de vliegbasis van Gilze-Rijen en ze maken een enorme pokpokpokpok pokkeherrie.
Sterkte voor haar en haar familie. Fijn dat ze buiten levens gevaar is. Fijn je update. Bedankt.

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 07:15

magda_90 schreef:
Het Lauwersoog wordt hier afgesloten met oefeningen, dat gebied niet begrijp ik?

Hopelijk heeft ze een spoedig herstel. :(:)

Nee dit gebied is open maar je mag officieel niet overal rijden door de weeks en als je er woont weet je dat er een chinook of andere helikopter uit het niets boven je hoofd kan opduiken en dat overal in de struiken militairen en tanks verstopt kunnen zitten.. Wij stonden daar op de manege die ligt aan de rand van dat gebied die paarden kennen het en verschieten er meestal niet van maar een nieuw paard dat het niet kent.. kan me voorstellen dat het paard ervan geschrokken is..
Gelukkig lijkt het toch goed te komen maar wel ontzettend sneu.