Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:nee...ik heb zwerfhonden.(en ik ben er absoluut niet voor om al die vluchtelingen naar Europa te laten komen...hulp in het land zelf zou beter zijn,goede opvangkampen)Ik ben alleen kritisch bij valse betrokkenheid.
Zonnetje81 schreef:Ben ik de enige die het overdreven vind, het verandert niks aan de zaak... Zo kunnen we dagelijks niks meer doen omdat er ergens op de wereld of om de hoek leed is bij anderen.

Sammie schreef:Men weet niks over de indentiteit van de mensen in die vrachtwagen... Enkel dat t er ongeveer zeventig geweest zouden zijn. Maar waar ze vandaan komen en wat de reden was van hun vertrek is niet bekend. Economisch, politiek of oorlog.. Dat is gewoon gokwerk. Dus een algemene discussie is hier prima op zijn plaats, hoor.
Ikeje schreef:Sammie schreef:Men weet niks over de indentiteit van de mensen in die vrachtwagen... Enkel dat t er ongeveer zeventig geweest zouden zijn. Maar waar ze vandaan komen en wat de reden was van hun vertrek is niet bekend. Economisch, politiek of oorlog.. Dat is gewoon gokwerk. Dus een algemene discussie is hier prima op zijn plaats, hoor.
Een algemene discussie over de vluchtelingenstromen is inderdaad op zijn plek, op bokt, in de media, op verjaardagen, overal.
Maar dit is een bericht over echtpaar Glock dat zijn medenleven op deze manier uit over een gruwelijk drama, snap niet wat daarover te discussieren valt.
dan zie je dat t toch een aantal reacties oplevert. Als jij daar verder niet aan mee wil discussiëren staat het je vrij om dit topic weg te klikken.
t staat je ook vrij om te blijven, trouwens maar de vraag wat valt hier over te discussiëren is iig beantwoord. Genoeg dus.
R12312 schreef:Sammie, die opmerking over zwerfhonden waar jij op reageert, gaat daadwerkelijk over honden, de dieren dus, Geerke geeft aan dat ze liever zwerfhonden opvangt dan menselijke vluchtelingen.
Bij het bericht krijg ik gelijk het gevoel: Och weer een marketingstunt om positief in het nieuws te komen. Geld doneren zonder dat je er iets over zegt zou veel chiquer staan.

Tazzey schreef:Ik vraag me af wat de mensen, die nu zo hard oordelen over vluchtelingen, doen als in ons land de pleuris uitbreekt en wij moeten vluchten. Ik vraag me af of ze dan wel de hulp van andere landen aannemen of dat ze bij het keiharde oordeel blij en en zelf in de shit blijven zitten met hun eventuele kindertjes.
Geen aanval op mensen maar gewoon iets wat ik mij oprecht afvraag.
En wat betreft Glock, die konden in deze geen goed doen. Gelasten ze de boel af dan is het niet goed want dan laten ze alleen maar zien hoe goed ze wel niet zijn. Hadden ze het wel doorlaten gaan dan had men schande gesproken want dan waten ze respectloos.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het respectvol bind dat ze op die manier hun medeleven tonen.
ik zou gewoon aan werk kunnen etc. Ik vind zeker niet dat we vluchtelingen aan hun lot moeten overlaten. Maar zit niet te wachten te moeten betalen voor mensen die verwachten hier betere toekomst te krijgen ipv voor te werken
degene die zich aanpassen, inburgeren, bijleren steun ik voor volle 100%Gianti schreef:Over algemeen heeft nl mensen met een betere opleiding dan mensen van daar bijvoorbeeldik zou gewoon aan werk kunnen etc.
Gianti schreef:Maar zit niet te wachten te moeten betalen voor mensen die verwachten hier betere toekomst te krijgen ipv voor te werkendegene die zich aanpassen, inburgeren, bijleren steun ik voor volle 100%