Showprogramma Glock afgelast wegens vluchtelingendrama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Showprogramma Glock afgelast wegens vluchtelingendrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:44

Dat is jouw interpretatie......
Ook rijke mensen hebben een hart.....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:47

Ja laat oorlogsvluchtelingen lekker in eigen land. Tebtenkamp en ze zijn veilig. _O-

Ik heb geen ruimte en geen tijd voor vluchtlingen (29 week zwanger. Ter apel is 6km verder op.zou best wat voor die mensen willenndoen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:03

different1 schreef:
Dacht ook gelezen te hebben dat de nl politie glock wapens gebruikt, waarmee dus getracht word de nl burger te beschermen.

Nee hoor, de nl politie schiet met de Walter P99.

cobyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:21

Geerke. Zo denk ik over al die zwerfhonden die naar ons land toe komen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:23

Ben ik de enige die het overdreven vind, het verandert niks aan de zaak... Zo kunnen we dagelijks niks meer doen omdat er ergens op de wereld of om de hoek leed is bij anderen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:31

geerke schreef:
nee...ik heb zwerfhonden.(en ik ben er absoluut niet voor om al die vluchtelingen naar Europa te laten komen...hulp in het land zelf zou beter zijn,goede opvangkampen)Ik ben alleen kritisch bij valse betrokkenheid.

Jeetje mina, zeg je dit echt? In de hoop op een veiligere toekomst hebben 71 mensen, waaronder kinderen, alles achtergelaten en opgegeven om vervolgens een gruwelijke dood te sterven en als een waardeloze en besmette lading te worden gedumpt.
Mag jij wel zwerfhonden opvangen en het niet nodig vinden dat deze mensen Europa binnenkomen.. ik vind het ronduit walgelijk dat jij anderen die hier op hun manier de aandacht voor willen vragen en/of respect voor willen tonen beticht van valse betrokkenheid.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:32

cobyg schreef:
Geerke. Zo denk ik over al die zwerfhonden die naar ons land toe komen

_/-\o_

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:34

Zonnetje81 schreef:
Ben ik de enige die het overdreven vind, het verandert niks aan de zaak... Zo kunnen we dagelijks niks meer doen omdat er ergens op de wereld of om de hoek leed is bij anderen.

Ze zijn toch in Oostenrijk gestorven? Het lijkt mij nog niet zo raar eerlijk gezegd.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:44

Billy schreef:
Sommige bokkers, niet alle vinden het dubbel.....

sorry je hebt helemaal gelijk, dacht dat ik ook in mijn bericht had staan sommige, maar blijkbaar niet :o

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:45

netjes hoor

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:50

Zonnetje81 schreef:

Ja, das echt overdreven en super irritant. Ben je net lekker van je verdiende welvaart aan het genieten loopt je hele weekend in de soep omdat de Glock show niet door gaat.. :x

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:54

Nou, bij mij komt dan onmiddellijk de vraag waarom? Wat hebben deze mensen eraan? Men staat er even bij stil, morgen staat iedereen weer naast z'n bed en gaat over tot de orde van de dag. Dus voor wie doe je het? Voor jezelf, even denken dat je zo betrokken bent. Geweldig en verder gebeurt er niks. Die vluchtelingen worden er geen millimeter meegeholpen. En over een week is het alleen weer onderdeel van een enorm dik dossier, die alleen maar groter en groter en dikker en dikker wordt. Dit is nl. Het topje van de ijsberg en die wordt de komende maanden alleen maar meer en meer zichtbaar. Dit was maanden geleden al voorspeld en Europa weet nog steeds niet wat ze wil. Ondertussen komen er steeds meer mensen hierheen, die willen niet in zuid Europa blijven. Nee ze hebben een doel voor ogen en dat is het noorden, daar is het immers beter..

En ik vind opmerkingen als zwerfhonden trouwens niet nodig.. Dit zijn ook gewoon mensen, ze hoeven van mij ook niet allemaal in Europa en zeker niet in het noorden opgevangen te worden, maar ze zijn qua waardigheid niet minder en ook niet meer dan ons. Een deel ervan heeft gewoon pech in het verkeerde land te hebben gewoond, het andere deel zijn slechts gelukszoekers. En het deel dat van een oorlogsgebied hierheen komt en perse naar het noorden wil is dat ergens ook... Trouwens.. In de landen rondom Syrië zijn heel veel opvanggebieden. Ze reizen bewust (alleen) verder en laten de rest van de familie daarna overkomen. En daar zit nu net t probleem. Dat gaat op korte termijn voor problemen zorgen op enorm veel gebieden. Maar om ze nu honden te noemen? Ik keur hun gereis en doelbewustheid richting (noord) Europa niet goed, maar ik weet zeker dat ieder ander mens met dezelfde middelen in dezelfde omstandigheden precies hetzelfde zou wagen. En dat iemand daar op deze manier misbruik van maakt is helemaal schande. Europa moet gewoon een lijn trekken in plaatst van een wirwar aan wij maken onze handen niet vuil tot wij willen niet tot iemand die dit als de kans zit om het WOII-juk eens van de Duitse schouders te gooien.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:01

Vind het een mooi gebaar of het nou nut heeft of niet. De gift heeft sowieso nut.
Mensen er bij stil laten staan heeft naar mijn mening ook nut. Worden wij minder van een show die niet door gaat?

Het geld kan wel helpen.
Economische vluchtelingen gaat de discussie niet over. Het gaat hier om mensen die in hun eigen land afgeslacht worden. In europa zijn ze veilig. Dat europa het eerlijker moeten verdelen en beter moet regelen: zeker.
Maar denk dat europa zo overspoeld word dat er niet ff een oplossing is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:04

Men weet niks over de indentiteit van de mensen in die vrachtwagen... Enkel dat t er ongeveer zeventig geweest zouden zijn. Maar waar ze vandaan komen en wat de reden was van hun vertrek is niet bekend. Economisch, politiek of oorlog.. Dat is gewoon gokwerk. Dus een algemene discussie is hier prima op zijn plaats, hoor.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:18

Sammie schreef:
Men weet niks over de indentiteit van de mensen in die vrachtwagen... Enkel dat t er ongeveer zeventig geweest zouden zijn. Maar waar ze vandaan komen en wat de reden was van hun vertrek is niet bekend. Economisch, politiek of oorlog.. Dat is gewoon gokwerk. Dus een algemene discussie is hier prima op zijn plaats, hoor.

Een algemene discussie over de vluchtelingenstromen is inderdaad op zijn plek, op bokt, in de media, op verjaardagen, overal.
Maar dit is een bericht over echtpaar Glock dat zijn medenleven op deze manier uit over een gruwelijk drama, snap niet wat daarover te discussieren valt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:18

Idd niet over na gedacht

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:07

Ikeje schreef:
Sammie schreef:

Een algemene discussie over de vluchtelingenstromen is inderdaad op zijn plek, op bokt, in de media, op verjaardagen, overal.
Maar dit is een bericht over echtpaar Glock dat zijn medenleven op deze manier uit over een gruwelijk drama, snap niet wat daarover te discussieren valt.

Nou lees t topic ff door ;) dan zie je dat t toch een aantal reacties oplevert. Als jij daar verder niet aan mee wil discussiëren staat het je vrij om dit topic weg te klikken. :) t staat je ook vrij om te blijven, trouwens maar de vraag wat valt hier over te discussiëren is iig beantwoord. Genoeg dus.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:12

Sammie, die opmerking over zwerfhonden waar jij op reageert, gaat daadwerkelijk over honden, de dieren dus, Geerke geeft aan dat ze liever zwerfhonden opvangt dan menselijke vluchtelingen.

Bij het bericht krijg ik gelijk het gevoel: Och weer een marketingstunt om positief in het nieuws te komen. Geld doneren zonder dat je er iets over zegt zou veel chiquer staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:02

Oh oké. Gelukkig maar :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:05

Ik vraag me af wat de mensen, die nu zo hard oordelen over vluchtelingen, doen als in ons land de pleuris uitbreekt en wij moeten vluchten. Ik vraag me af of ze dan wel de hulp van andere landen aannemen of dat ze bij het keiharde oordeel blij en en zelf in de shit blijven zitten met hun eventuele kindertjes.
Geen aanval op mensen maar gewoon iets wat ik mij oprecht afvraag.

En wat betreft Glock, die konden in deze geen goed doen. Gelasten ze de boel af dan is het niet goed want dan laten ze alleen maar zien hoe goed ze wel niet zijn. Hadden ze het wel doorlaten gaan dan had men schande gesproken want dan waten ze respectloos.

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het respectvol bind dat ze op die manier hun medeleven tonen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:06

R12312 schreef:
Sammie, die opmerking over zwerfhonden waar jij op reageert, gaat daadwerkelijk over honden, de dieren dus, Geerke geeft aan dat ze liever zwerfhonden opvangt dan menselijke vluchtelingen.

Bij het bericht krijg ik gelijk het gevoel: Och weer een marketingstunt om positief in het nieuws te komen. Geld doneren zonder dat je er iets over zegt zou veel chiquer staan.

nee...ik geef mijn bijdrage aan een ander probleem.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:29

Tazzey schreef:
Ik vraag me af wat de mensen, die nu zo hard oordelen over vluchtelingen, doen als in ons land de pleuris uitbreekt en wij moeten vluchten. Ik vraag me af of ze dan wel de hulp van andere landen aannemen of dat ze bij het keiharde oordeel blij en en zelf in de shit blijven zitten met hun eventuele kindertjes.
Geen aanval op mensen maar gewoon iets wat ik mij oprecht afvraag.

En wat betreft Glock, die konden in deze geen goed doen. Gelasten ze de boel af dan is het niet goed want dan laten ze alleen maar zien hoe goed ze wel niet zijn. Hadden ze het wel doorlaten gaan dan had men schande gesproken want dan waten ze respectloos.

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het respectvol bind dat ze op die manier hun medeleven tonen.

Vraagbik me.ook af.

Heb toen het programma: rot op naar je eigen land. Gekeken.
Pvv aanhangers mee. Vond de gesprekken zo leeg. Geen intresse in het verhaal van vluchtelingen. En dan halve wegen uit het programma stappen.
èèn boodschap: grenzen dicht, buitenlanders weg. Niet welkom.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:34

Over algemeen heeft nl mensen met een betere opleiding dan mensen van daar bijvoorbeeld :) ik zou gewoon aan werk kunnen etc. Ik vind zeker niet dat we vluchtelingen aan hun lot moeten overlaten. Maar zit niet te wachten te moeten betalen voor mensen die verwachten hier betere toekomst te krijgen ipv voor te werken :) degene die zich aanpassen, inburgeren, bijleren steun ik voor volle 100%

Ik vind mooi gebaar van glock. Misschien beetje cru maar beter dan dat ze hun ogen ervoor sluiten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:43

Gianti schreef:
Over algemeen heeft nl mensen met een betere opleiding dan mensen van daar bijvoorbeeld :) ik zou gewoon aan werk kunnen etc.

Dat heb je goed aangepakt! Misschien kun je de voormalig artsen, advocaten en journalisten 'van daar' die ik tijdens mijn studentenbaantjes in de schoonmaak en in het magazijn van een brillensorteerder als collega had wat tips geven.
Hoewel ze blij waren dat ze werk hadden, wilden zij ook graag wel iets doen wat beter paste bij hun opleidingsniveau en levenservaring.

Gianti schreef:
Maar zit niet te wachten te moeten betalen voor mensen die verwachten hier betere toekomst te krijgen ipv voor te werken :) degene die zich aanpassen, inburgeren, bijleren steun ik voor volle 100%

Mee eens, van diegenen die naar NL komen alleen maar om te profiteren van een langdurig verblijf op een door ons aangeboden stapelbed in een kamer die je deelt met minimaal 3 anderen in een asielzoekerscentrum moet ik ook niets hebben. Die hopen waarschijnlijk ook dat het jaaaaren duurt voordat hen een verblijfsstatus wordt toegekend, hebben ze een goed excuus om niet te mogen werken..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:44

vur schreef:
[

Ze zijn toch in Oostenrijk gestorven? Het lijkt mij nog niet zo raar eerlijk gezegd.

Ja die hebben ook nog een schuld syndroom. |(