New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:13

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:24

Wat een onzin om daar een rechtzaak van te maken, maar ja.. Het is Amerika hè :Y)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:52

nou, als ik mijn vingertopje verloor door toedoen van een politieagent en die agent smeert m, dan zou ik er ook werk van maken om eerlijk te zijn.. hetzij voor de geleden schade, maar vooral om die agent op de vingers te laten tikken. En als je voor je werk moet schrijven, kan het heel goed zijn dat je je werk een tijdje minder goed kunt uitvoeren (al heb je het dan over een weekje of twee mijns inziens).. tikken met een beschadigde vingertop is ook niet alles kan ik je vertellen. zelfs als je het voor elkaar krijgt om je vingertop niet automatisch mee te laten dansen over het toetsenbord, heb je toch die reflexmatige beweging als je al jaren blind typt.. Heb het terwijl ik dit typ geprobeerd, om mijn rechter vingertop niet te gebruiken.. ten eerste is het moeilijk om je middelvinger/pink naar de juiste toesten te leiden, omdat die de toetsen niet 'kennen', maar sowieso gedraagt je ringvinger zich als een complete spast, waardoor je erg snel last van een kloppend topje zou krijgen..

met een pen krijg je de zelfde ongecontroleerde neiging om je vingerzetten normaal tegen de pen te plaatsen

overigens vind ik het topje er wel uitzien alsof ze tamelijk lang gewacht heeft met naar het ziekenhuis te gaan. Er lijken mij ook nettere methoden om de wond te dichten waardoor het minder gevoelig is..

edit,

heb het artikel toch even uitgelezen omdat ik na het zien van de foto nog wat twijfel had.
maar voor diegene die denken dat het puur het bovenste laagje huid was.. Volgens het artikel gaat het om het hele deel van het nagelbed.. dan ben je dus inderdaad wel een significante top van je vinger kwijt en wordt je fijne motoriek echt wel beïnvloed.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:06

Hapje vlees proberen? :Y)

Efkes serieus, ik vindt het ook wel een beetje raar bericht. Paarden bijten natuurlijk niet ZOMAAR vingers af, er moet iets vooraf zijn geweest waardoor het paard auw ging doen!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:11

BMHP schreef:
moraal van het verhaal:
geef nooit je vinger aan een paard en de politie is niet je beste vriend.

:= := :=

elenaMM77

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:14

waarschijnlijk overprikkeld geraakt van de vele aaien..
of ze droeg een parfummetje met 'biksgeur' horseydude
wie zal het zeggen.. zelfs politiepaarden zijn dieren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:22

Ik vind het wel nieuws, een politiepaard moet de menigte in kunnen en niet zomaar bijten.
Bovendien heeft de vrouw het gevraagd en de agent vond het goed.
Lekker voorbeeld om erna snel weg te rijden. Als burger hoef je dat echt niet te flikken en terecht! Bel een collega om die vrouw naar het ziekenhuis te brengen en biedt je excuses aan!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:23

politie ging er vermoedelijk niet vandoor, ze heeft meteen de dader naar het politiebureau gebracht en in de cel gezet....... :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:32

elenaMM77 schreef:
waarschijnlijk overprikkeld geraakt van de vele aaien..
of ze droeg een parfummetje met 'biksgeur' horseydude
wie zal het zeggen.. zelfs politiepaarden zijn dieren.

Maaaaaybe...?

Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:43

UhNee schreef:
Wat een apart bericht :+ wat willen ze er überhaupt mee bereiken, alle paarden muilkorven?
Geld. Direct benadrukken hoe gehandicapt ze ermee is en hoppa, binnenlopen maar.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:51

Hebben jullie de oorlogswond gezien? :+

Tjee, het zal vast pijnlijk zijn geweest, maar na maanden nog steeds moeite hebben met schrijven? Iets met aanstelleritis. :=

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:59

Adamootje schreef:

Tjee, het zal vast pijnlijk zijn geweest, maar na maanden nog steeds moeite hebben met schrijven? Iets met aanstelleritis. :=

Tegenwoordig gaat toch alles digitaal? :=

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:17

Tsja wat moet ik hierover zeggen.. :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:51

Adamootje schreef:

De hoeveelheid top (in ieder geval tot halverwege de nagel als je de foto bekijkt en de lengte van de ring en wijsvinger vergelijkt) is van dien aard dat er zeker zenuwbeschadigingen kunnen zijn opgetreden. Zenuwen zijn zo'n beetje hetgeen wat het allerlangzaamste herstelt in het menselijk lichaam of zelfs totaal niet. Het kan dus heel goed zijn dat ze pijn heeft met typen, en moeilijk een pen kan hanteren..
als zij veel moet noteren tijdens haar werk, bijvoorbeeld een callcenter agent, dan gaat dat toch gewoon met pen en papier over het algemeen, en als je matig kunt schrijven door een blessure of een heel nieuwe schrijftechniek moet gaan aanleren, in het ergste geval zou het je zelfs je baan kunnen kosten omdat je niet zo snel kunt werken als anderen.

Een kennis van mij is ooit een vingertopje verloren (tussen de autodeur), ook met zenuwschade.. dit is nooit meer volledig hersteld.. het topje zelf is compleet doof (wat er van over is), de buig en strekfunctie van dat laatste kootje is beperkt en rondom het gewricht heeft ze bijna altijd wel zenuwpijn, bij slecht weer en vorst is pijnmedicatie zelfs nodig omdat ze anders echt gewoon bijna niets meer kan met de vinger (en daardoor met haar hand). we spreken over een ongelukje 6 jaar geleden.

het wil natuurlijk niet zeggen, dat deze vrouw nadat ze een bats geld krijgt niet wonderbaarlijk genezen is.. maar ik denk niet dat je bijvoorbaat een zenuwbeschadiging moet onderschatten.
Het is lullig dat het dan alleen een deel van je topje is :') . Van die kennis (die er inmiddels hartelijk om kan lachen) werkt het missen van een vingertopje eerder op de lachspieren en komt het daardoor niet echt in mensen op dat het toch best wel gevolgen kan hebben. veel mensen denken dat je alleen een stukje vlees en eventueel bot mist.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:17

Aan de foto te zien is haar vinger niet tot halverwege haar nagel eraf gebeten hoor. Zij houdt haar wijsvinger meer naar voren gericht waardoor de ringvinger korter lijkt. :D

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:25

tuurlijk doet het pijn maar zij beslist zelf om dat paard te aaien... het blijft een dier he?

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:14

Op de foto lijkt het idd of ze haar vinger een beetje omgebogen houdt, je verwondingen optisch erger laten lijken zegt in mijn beleving al iets over de geloofwaardigheid van haar verhaal in het algemeen. En de agent had natuurlijk niet weg moeten gaan maar je kunt hem toch niet de schuld geven als zij het paard verkeerd benadert heeft? (En daarmee bedoel ik dat ik vermoed dat ze haar vingers recht voor de mond heeft gehouden, maar daar kan ik natuurlijk niet zeker van zijn) Dieren aaien is altijd op eigen risico vind ik.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:26

In het Duitse artikel staat Ringfinger, en hier is het haar wijsvinger :+
(ik vroeg me al af hoe je zonder wijsvingertop niet meer kan schrijven, ik heb mn hele wijsvinger niet eens nodig bij het schrijven :') )
Fijn is het natuurlijk niet, al zie ik nooit zo de noodzaak van het aaien van "hulpdieren" tijdens hun werk...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:34

l amanda..
met schrijven zet je druk op dat gebied..
met je laatste zin ben ik het absoluut eens.

nyma en adamoontje
ik mag aannemen dat haar foto's onderstreept worden door een verklaring van een behandelend arts..
anders gaat ze nat voor de rechter als ze de wereld inslingert dat ze half opgevroten is, terwijl er alleen een velletje zou missen en met bewijs voor een velletje eraf bij de rechterstaat om zenuwschade die ze dan niet aantoonbaar kan maken aan te dragen voor een vergoeding..

je mag gevoegelijk aannemen dat ze wel degelijk een verklaring heeft van het ziekenhuis voor zenuwschade en de noodzaak van voortzetting van behandeling voor de verwonding. Dat of we lachen ontzettend bij de uitspraak omdat ze alleen een velletje moet missen.

de ervaring met mijn kennis is dat mensen het erg makkelijk onderschatten en dat het vooral op de lachspieren werkt als er niet tenminste een hele koot verdwenen is.. terwijl als je bijvoorbeeld een pols breekt (geknapt botje, waar het gips pas vanaf gaat als het geheeld is), iedereen begrijpt dat je er maanden later nog beperkingen aan kunt hebben als het net een rotbreuk was. Met een vingertopje vind men al snel dat je een week later niet meer moet piepen, ongeacht wat de schade verder is, puur omdat wat men ziet niet erg lijkt

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:56

Bizar...mij hetzelfde gebeurd...vingertop eraf gebeten door een friesche merrie met een pasgeboren veulen...ze reageerde ietwat agressief zal maar zeggen...erg pijnlijk overigens kan ik je vertellen....
Laatst bijgewerkt door lisselotje op 25-08-15 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:58

HorseyDude schreef:
Hapje vlees proberen? :Y)

Efkes serieus, ik vindt het ook wel een beetje raar bericht. Paarden bijten natuurlijk niet ZOMAAR vingers af, er moet iets vooraf zijn geweest waardoor het paard auw ging doen!

Ik gaf alleen maar een wortel...ietwat aggresief om een nieuw veulen viel ze de wortel aan..met mijn vinger...en zij spuugde hem niet terug hoor...