Paardenbeul slaat toe in Zutphen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:37

Tabaluga12 schreef:
KoudbloedKim schreef:
Ik zeg dat ik het me afvraag, niet dat het niet zo is.
De laatste tijd vraag ik me af of niet álles op de paardenbeul wordt geschoven.

Ik vind dit niet echt tactisch van je..

Ik vind het nog niet z'n rare reactie van koudbloedkim. Je hoort er natuurlijk zoveel over dat mensen als snel zeggen dat het door "de paardenbul" komt. Als je verder nog niet alle reacties hebt gelezen (weet niet of dit het geval is bij koudbloedkim, maar ik lees ook niet altijd alle reacties op een topic) kan ik haar reactie dus goed snappen.

Nu is het bij dit paard vastgesteld door twee dierenartsen dus ga je er van uit dat het idd dus wel de paardenbeul is.

Anoniem

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:45

Er was nog geen reactie geplaatst inderdaad.

Dat van de dierenartsen stond er of nog niet bij, of ik heb erover heen gelezen.
Maar het is al opgelost, dus no worries. :)

Ik hoop in ieder geval met heel mijn hart dat hij/zij één dezer dagen gepakt wordt.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:49

Ik geef verder ook niemand gelijk of ongelijk maar wou toch even mijn mening geven over hoe ik het zag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:50

Snap ik. :j
Het was van mij ook in het algemeen bedoeld.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:13

Zou erg knap zijn als paarden hun vulva zo netjes kapot maken.. wat naar. Heel veel sterkte!

Wondje bij der oog lijkt me niet door een mens toegebracht, aanleiding zal wel dankzij zijn.

Snap niet dat paarden het toelaten.. hopelijk komen de beulen eens een minder lief paard tegen! Beter een paar goede trappen dan een taakstrafje!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:17

Cioccolato schreef:
Zou erg knap zijn als paarden hun vulva zo netjes kapot maken.. wat naar. Heel veel sterkte!

Wondje bij der oog lijkt me niet door een mens toegebracht, aanleiding zal wel dankzij zijn.

Snap niet dat paarden het toelaten.. hopelijk komen de beulen eens een minder lief paard tegen! Beter een paar goede trappen dan een taakstrafje!

daarom vraag ik mij erg af of ze niet iets toegedient hebben gehad, want lijkt me toch niet dat honderden paarden dit toelaten ?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:26

Mioux schreef:
Cioccolato schreef:

daarom vraag ik mij erg af of ze niet iets toegedient hebben gehad, want lijkt me toch niet dat honderden paarden dit toelaten ?

Ja ik vraag het me ook af. Iets wat kort werkt ofzo? Paarden zijn toch vlucht dieren? Arme beesten..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:36

Ten eerste van harte beterschap met je paardje. Hopelijk gaat alles goed met haar. Toch heb ik wel een aantal vragen.
Hoe is ze met contact met vreemden? Reageert ze goed, angstig of niet angstig?
En waarom is er geen bloed of ander iets genomen bijvoorbeeld urine? Als ze gedrogeerd zou moeten zijn kunnen ze mogelijk traceren wat het zou moeten zijn en of de beul eraan kan komen.
Of volgens mij kijk ik gewoon teveel CSI

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:45

Ik zeg dit is niet DE BEUL maar een copycat.

Is de merrie drachtig of moest ze hengstig worden? Is t een sport paard met papieren zo ja van welk stamboek? Ik denk toch dat er een link moet komen in het type paard wat de persoon pakt.

Waarom is er geen bloed afgenomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:54

NathalietjeB schreef:
Ik zeg dit is niet DE BEUL maar een copycat.

Waar baseer je dit op?

Ontzettend sneu voor jou en je paard ilaan. Ik hoop dat de dader snel gepakt wordt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:56

Wss zijn er meerdere beulen. Verspreide plaatsen, verschillende wonden. Zieke geesten sporen de anderen aan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:11

En ik zeg wél dé beul.De copycats maken op verschillende plaatsen op het paard verwondingen.
De beul maakt alleen verwondingen bij een merrie der vulva.
Deze merrie heeft zich verzet bij de eerste snede,daardoor zal ze dat wondje boven haar oog hebben gekregen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:16

Mijn paard laat het inwendig behandelen ook rustig toe nu door mij terwijl ze er duidelijk pijn bij ervaart. Het is geen piepert maar naar vreemden toe kan ze wel vrij naar zijn. Kortom beide lijkt mij logisch, het toelaten en het vluchten of trappen.. Ik weet het niet.

Ik ben voordat ik naar de da ging er niet vanuit gegaan dat het om mishandeling ging. Dus toen ik daar stond is er van schrik niks van gekomen. Het is niet in mij opgekomen. Daarover doorzeuren heeft weinig zin want het is niet gebeurd. Ik heb de beste zorg voor mijn paard proberen te realiseren en dat is gelukt. Heel jammer voor de bloedtest maar ga me er niet schuldig over voelen, dat doe ik al genoeg richting mijn paard..
Ik kan dingen heel makkelijk van mij af laten glijden en denk normaal ook goed na, in dit geval is het niet gelukt en heb ik niet aan een bloedtest gedacht, achteraf stom ja. Dat klopt helaas.

Ik waardeer alle goedbedoelde adviezen en commentaren echt en als ik bot of naar overkom bedoel ik dat niet zo. Gewoon een bult stress die mij wat meer kortaf maakt als normaal. Excuses hiervoor..

Vragen oid mogen altijd via pb, hier houd ik mij het liefst wat afzijdig. Nu wel een algemeen antwoord maar specifieke vragen is handiger via pb. Anders staat straks dit topic vol met een hoop reacties met heel veel tekst (zoals deze dus).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:47

Ilaan heel veel sterkte voor jou en je merrie. Lijkt me zo verschrikkelijk om mee te moeten maken. Moet daar toch echt niet aan denken bij mijn eigen merrie. Logisch dat je een bult stress hebt, ik vind het ook niet niks. :(:)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:18

Heel veel sterkte Ilaan, ik kan me voorstellen dat dat niet meteen het eerste is waar je aan denkt. Hopen dat de wond snel heelt en dat ze er geen traumatische ervaringen aan over houd!
Wat betreft copycat ed, wellicht dat het er meerderen zullen zijn, ik hoop op welke manier dan ook dat we er snel achter zullen komen en ik vind het heel fijn om te horen dat de politie achter de schermen wel degelijk bezig is +:)+

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:27

Helaas woon ik ook in zutphen en heeft mn beste vriendin een merrie die 24/7 op de wei loopt... Dat wordt goed opletten ben ik bang voor

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:33

ilaan schreef:
KoudbloedKim schreef:
Deze man of vrouw (of meerdere) moeten gewoon een keer gepakt worden...

Wat ik hoor van de politie staan de verschillende regio's in contact en gaan ze achter elk mogelijk draadje aan. Ze doen hun best maar meer achter de schermen dus. Dat wist ik ook niet moet ik eerlijk bekennen!

Nou dat gevoel heb ik dus niet.

en paar weken geleden kwam ik op stal, staat er een auto voor het weiland met een vreemde kerel in de weide.

Alle paarden stonden achterin een hoekje te snurken van angst, de man zag mij en ging er als een haas vandoor richting zijn auto!

Ik heb gekozen om direct voor naar de paarden te gaan, ipv hem achterna te gaan zitten.
Wel had min vrouw zijn kenteken genoteerd

Gelukkig hadden de paarden niks, alleen angst.
Direct 112 gebeld, sorry meneer we hebben maar 1 auto in de regio en dit is in onze ogen niks ernstigs.
Kenteken doorgegeven, maar ze hebben er 0.0 wat mee gedaan....

GRRRMBL

Je betrapt iemand nog net niet op heterdaad, en toch komen ze niet.

Volgende keer ga ik wel voor eigen rechter spelen ......

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:57

De politie onderzoekt de zaak wel degelijk. Alleen zonder daadwerkelijk bewijs kunnen ze niks. Er worden zoveel dingen geroepen en iedere oudere man die 2x langs een weiland fietst is verdacht. Je kunt niet achter al die mensen aan.

Maar zoals de politie mij vandaag meerdere malen heeft gebeld en wel degelijk stappen onderneemt, direct contact opneemt met de politie uit een ander deel van het land... Zegt dus dat ze wel wat doen.

Maar denk wat je wilt denken, dat is je goed recht. Maar zo lang je niet in dit circus beland bent vind ik niet dat je zulke uitspraken kunt doen. Maar dat is mijn mening daarin.

Eigen rechter spelen help je de mensen die het is overkomen (plus jezelf) allerminst mee trouwens. Daarnaast weet je niet of diegene zich tegen mensen zal keren wanneer hij/zij betrapt wordt. Rationeel blijven nadenken lijkt me een goede. Al neemt woede soms de overhand, toch is het belangrijk.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:04

ilaan schreef:
De politie onderzoekt de zaak wel degelijk. Alleen zonder daadwerkelijk bewijs kunnen ze niks. Er worden zoveel dingen geroepen en iedere oudere man die 2x langs een weiland fietst is verdacht. Je kunt niet achter al die mensen aan.

Deze man stond IN het weiland, waar je al behoorlijk moeite voor moet doen.
op nog geen 3 meter van de paarden vandaan, de paarden waren allemaal erg bang.
Hij zag mij en wist niet hoe gauw hij weg moest, ik heb toen bewust gekozen om er niet achterna te gaan. Hij werd zelfs aardig geëlektrocuteerd doordat hij zich door het hek moest doorwurmen.
Dus ik had hem kunnen pakken, maar ik koos bewust om bij de paarden te gaan kijken.

Zijn auto stond zo geparkeerd met draaiende motor, dat hij direct weg kon.

Dit gaat niet over een oudere kerel die er verdacht uitziet en een paar x langsfietst.
Deze kerel was al bijna bij de paarden.

Later is hij nog een aantal keren hard voorbij gereden, in een tijdsbestek van 2 uur.
Weer de politie gebeld, en weer 0.0 reactie van hun kant .....

Hoeveel bewijs moet je hebben?
Had ik hem zijn gang moeten laten gaan???

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:48

Dat is wel erg schrikken inderdaad! Hopelijk geneest je merrie er snel van. Het ergste lijkt me de angst dat het weer gebeurt...

Wat ik wel even wil zeggen is dat ruinen dit soort verwondingen ook bij merries kunnen veroorzaken. Ik heb dit zelf een keer meegemaakt namelijk bij een merrie van een vriendin. De merrie was 'verkracht' door de ruin en had staartharen met geweld mee naar binnen geduwd die snijwonden hadden veroorzaakt. Ik wil niet zeggen dat dit bij jou merrie ook zo is, ik wil alleen zeggen dat het dus wel door andere paarden kan gebeuren. En zelfs dierenartsen worden daardoor op het verkeerde been gezet.

Sonador dat is wel heel erg verdacht ja zo iemand in de wei!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 05:00

Sonador schreef:
ilaan schreef:

Deze man stond IN het weiland, waar je al behoorlijk moeite voor moet doen.
op nog geen 3 meter van de paarden vandaan, de paarden waren allemaal erg bang.
Hij zag mij en wist niet hoe gauw hij weg moest, ik heb toen bewust gekozen om er niet achterna te gaan. Hij werd zelfs aardig geëlektrocuteerd doordat hij zich door het hek moest doorwurmen.
Dus ik had hem kunnen pakken, maar ik koos bewust om bij de paarden te gaan kijken.

Zijn auto stond zo geparkeerd met draaiende motor, dat hij direct weg kon.

Dit gaat niet over een oudere kerel die er verdacht uitziet en een paar x langsfietst.
Deze kerel was al bijna bij de paarden.

Later is hij nog een aantal keren hard voorbij gereden, in een tijdsbestek van 2 uur.
Weer de politie gebeld, en weer 0.0 reactie van hun kant .....

Hoeveel bewijs moet je hebben?
Had ik hem zijn gang moeten laten gaan???

Daar hadden ze gelijk iets mee moeten doen.. beetje laks van ze.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 07:57

Het grootste gros v.d. politie doet wel wat als ze gebeld worden,maar er zijn idd. ook korpsen die er niks mee doen.En dat is erg jammer.
Maar het wil dus niet zeggen dat de politie niks of te weinig doet.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:23

Sonador
Dat houd niet in dat de politie niks met de aangiftes doet. Verder vind ik het niet nodig een discussie hier te voeren over iets wat de politie wel of niet doet. Met mijn aangifte wordt wel wat gedaan en daar ben ik blij om.
Wat jij hebt meegemaakt is overigens erg verdacht. Hoop dat je goede maatregelen hebt getroffen dit te voorkomen of in ieder geval het risico te verkleinen..

De rest, dankjewel. Hier thuis doen ze er vrij luchtig over, dan is het toch wel fijn om ergens van je af te kunnen schrijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:36

Pff, de nachtmerrie van ons allemaal. Sterkte en veel beterschap voor je paard.

Sanny79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:59

Jeetje. heftig verhaal hoor! Gelukkig doet je merrie het goed. Heel veel beterschap met haar.