Eventingpaard neemt hindernis per ongeluk 'geblinddoekt'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Eventingpaard neemt hindernis per ongeluk 'geblinddoekt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:20

Wat een kanjer van een paard

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:39

Yvank_ schreef:
madelein schreef:

Jij misschien niet, mijn paard heeft geregeld last van vliegen om de oren. Is er allergisch voor en wordt dan helemaal gek.

Dan gebruik jij het met een goede reden, prima toch! Enige wat ik zeg is dat het een mode ding is en die dingen vaak gebruikt worden omdat men ze mooi vind. Hier is toch een voorbeeld dat het ook best link kan zijn, dit had heel anders kunnen aflopen!

Zijn blijkbaar mensen bang voor discussie hier, dus mijn excuus! Maar om het nou kinderachtig te noemen vind ik ook weer wat overdreven. Je mag af en toe best eens stil staan bij alle dingen die op en om een paard gebruikt worden toch? No offence overigens, iedereen moet zelf weten wat hij doet.

En idd vroeger werd het gebruikt om doppen in de doen, maar in de basis sport zie ik dat echt niemand doen...

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:27

Ik denk dat er een groom zich heel hard in de handjes mag knijpen dat het zo verlopen is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:36

Suusje1986 schreef:
Jaren terug op stage deden we soort oordoppen in de oren en dan een oornetje er overheen zodat dat bleef zitten. Dan dempt het wel geluid!

Als je dan gecontroleerd wordt, en dat wordt je op elke internationale wedstrijd, en soms op een nationale wedstrijd heb je de poppen aan het dansen want dan wordt je uitgesloten. Het mag niet, net zoals dikke oornetjes ook niet mogen. Mijn dochter gebruikt ze alleen voor de vliegjes.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:38

Percy schreef:
Suusje1986 schreef:
Jaren terug op stage deden we soort oordoppen in de oren en dan een oornetje er overheen zodat dat bleef zitten. Dan dempt het wel geluid!

Als je dan gecontroleerd wordt, en dat wordt je op elke internationale wedstrijd, en soms op een nationale wedstrijd heb je de poppen aan het dansen want dan wordt je uitgesloten. Het mag niet, net zoals dikke oornetjes ook niet mogen. Mijn dochter gebruikt ze alleen voor de vliegjes.

Echt? Dat heb ik nooit geweten!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:41

Inderdaad echt waar, kijk de reglementen er maar op na. Zo mag je op fei-wedstrijden ook alleen maar met door hun goedgekeurde oornetjes starten.

Ik vind het ook wel logisch want een paard een deel van zijn gehoor afnemen is niet echt diervriendelijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:37

Percy schreef:
Inderdaad echt waar, kijk de reglementen er maar op na. Zo mag je op fei-wedstrijden ook alleen maar met door hun goedgekeurde oornetjes starten.

Ik vind het ook wel logisch want een paard een deel van zijn gehoor afnemen is niet echt diervriendelijk.

Is dat de reden waarom het niet mag?
Of is het oneerlijke concurrentie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:43

Oornetjes zijn voor mietjes. :roll:
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:15

Oneerlijke concurrentie zal zeker meespelen maar in de cross is het toch wel prettig als het paard zijn gehoor goed kan gebruiken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:23

Gelukkig is het goed afgelopen.
Braaf paard, al denk ik dat hij nog wel iets gezien zal hebben.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:32

Renee_S schreef:
Inderdaad erg knap! Ik ga me meer en meer afvragen waarom men überhaupt met oornetjes rijdt

Al zou ik het niet eens fatsoenlijk kunnen ivm het kapsel van meneer fjord

Ik zie niet helemaal in waarom een oornetje dan niet zou kunnen? Of ligt dat aan mij?

Haha die reactie van MarlindeRooz
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 20-08-15 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:34

Percy schreef:

Nou dat weet ik niet hoor... als je paard niet van herrie houdt kan het ook juist heel diervriendelijk zijn. Ik had zo'n geluidsdempend oornetje en beestje had echt zoiets van: ohh wat lekker, rust aan mn kop....

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:04

Dorine92 schreef:
Renee_S schreef:
Inderdaad erg knap! Ik ga me meer en meer afvragen waarom men überhaupt met oornetjes rijdt

Al zou ik het niet eens fatsoenlijk kunnen ivm het kapsel van meneer fjord

Ik zie niet helemaal in waarom een oornetje dan niet zou kunnen? Of ligt dat aan mij?

Haha die reactie van MarlindeRooz

Heb t ooit geprobeerd met een gewonnen oornetje dus zal misschien niet beste kwaliteit of perfecte maat geweest zijn,

Maar meneer heeft een gigantische voorpluk. Dus of zn voorpluk komt onder t netje uit (ziet er niet uit imo)
Of ik knot zn voorpluk maar dan zit er echt een mega bobbel in t oornetje waardoor het ook niet ideaal meer zat.

Mijn eerste post was ook absoluut niet ter discussie maar vroeg het me echt af.

Behalve modieus (wat ik helemaal leuk vind hoor) dacht ik namelijk niet dat het netje echt iets deed. Vliegen kan ik me idd voorstellen, geluid filteren kan ik me dan weer wat moeilijker voorstellen hahah maar zal wel zo zijn.

In ieder geval leuk om onderbouwde redenen te lezen. Al zal deze meneer zich volgende keer even achter de oren krabben voor hij weer een netje op doet :+
Laatst bijgewerkt door Renee_S op 20-08-15 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:18

Dat is eens wat anders om te lezen :)) Gelukkig is alles goed afgelopen +:)+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:08

zo dan das toch wel bizar

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:11

MarlindeRooz schreef:
Oornetjes zijn voor mietjes. :roll:
[ [url=m/anloHS.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een nare foto, waarom rijdt ze zo rond? Om te laten zien hoeveel controle/vertrouwen er wel niet is? Behalve wanneer dit echt noodzakelijk is als oefening in een gedrags training vind ik het echt not done om een paard zijn belangrijkste zintuig om te overleven af te nemen.

Mirthe2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:08

Wauw! Wat knap dat de sprong gewoon gelukt heeft dan had het paard de hindernis dus wel gezien neem ik aan. Echt knap!